اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


الکترود جوشکاری

تفاوت میان انواع الکترود پوشش دار با الکترودهای بدون پوشش

توجه داشته باشید که تمام الکترودها دارای پوشش های فلاکسی نمی باشد به طوری که شما می توانید در کنار این مدل از الکترودها شاهد یک سری از الکترودهایی باشید که بدون پوشش هستند و شما نیز می توانید با توجه به نیاز خود، یکی از بهترین انواع الکترودهای بدون پوشش را انتخاب کرده و آن را در سبد خریدتان قرار دهید.

الکترودهای بدون روکش از زمانها بسیار گذشته مورد توجه بسیاری از صنعتگران و صنایع بوده است اما دارای برخی از نکات ضعف بوده است که از مهم ترین آنها می توان به پایین بودن دوام آنها در برابر ضربه و داشتن ظاهری بسیار نامنظم اشاره کرد. بعد از گذشت زمانی طولانی و با پیشرفت دانش و تکنولوژی شاهد ساخت و طراحی انواع الکترودهایی شدیم که دارای پوشش های مختلف بودند و توانستند تمام نکات ضعف موجود در الکترودهای بدون پوشش را برطرف کرده و مقاومت بسیار بالایی را در برای شرایط اقلیمی هوا از خود نشان دهد.

همچنین استفاده از الکترودهای پوشش دار سبب شدکه شکل ظاهری نوارهای جوشی بسیار منظم تر و کنترل شده صورت بگیرد. اگر شما نیز قصد خرید و استفاده از بهترین انواع الکترودها را دارید می توانید الکترودهای پوشش دار را در اولویت های خرید خودتان قرار داده و از تمام مزیت ها و فواید های آن بهره مند شوید.

نامگذاری انواع الکترودها به چه صورت می باشد؟

یکی دیگر از مهم ترین موضوعات دیگری که در خصوص الکترودها و انواع آن وجود دارد، چگونگی نامگذاری آنها می باشد. توجه داشته باشید که الکترودها بر اساس استانداردهای بسیار مختلف از جمله استانداردهای DIN، BS، DS AWS، ، ISO2560 نامگذاری می شوند که از مهم ترین و معتبرترین این استانداردها می توان به DIN و AWS اشاره کرد اولین مورد مربوط به موسسه استاندارد آلمان بوده و دومی هم توسط انجمن جوشکاری کشور آمریکا ارائه شده است. توجه داشته باشید که AWS در کشور ما نیز رایج می باشد و به همین دلیل در این بخش از مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد این استاندارد نامگذاری توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم.

AWS برای هر یک از انواع الکترودها یک شناسه ای را در نظر گرفته است که این شناسه با حرف E و RG شروع می شود و هر کدام از این دو شناسه موضوعی را برای خریداران ابلاغ می کند که اولی به معنی جوشکاری و دومی نیز به معنای جریان گاز یا الکتریسیته می باشد. حال اعداد بعد از حرف انگلیسی می تواند 4 یا 5 رقم باشد. اطلاعات بسیار دقیق در مورد هر کدام از اعداد و حرف های استفاده شده در انواع الکترودها می تواند نوع الکترودها را مشخص کرده و مناسب برای صنعت و کار متفاوتی باشد. ارائه توضیحات بسیار بیشتر در ظرفیت و گنجایش این مقاله نمی باشد و شما می توانید با نامگذاری انواع الکترودها در این حد آشنا باشید.

برندهای مشهور انواع الکترود

امروزه شما می توانید انواع بسیار متنوعی از برندهای الکترودها را در وب سایت های اینترنتی مختلف مورد مشاهده قرار دهید. توجه داشته باشید که برخی از این برند نقش توزیع کننده را داشته است. اگر بخواهیم الکترودها را بر اساس برندهای داخلی و خارجی تقسیم بندی کنیم می توان به شکل زیر ارائه داد:

  • برندهای خارجی انواع الکترودها: هیوندای - ایساب- فرشتیک کانادا- سیتو ایتالیا - اورلیکن فرانسه
  • برندهای داخلی انواع الکترودها: الکترود شیراز - الکترود پارس

توجه داشته باشید که هر کدام از این برندها سعی بر آن دارند تا حجم بزرگی از نیاز بازار را به سوی خود جذب کنند. امروزه شاهد رقابت سرسخت برندهای داخلی با برندهای خارجی هستیم که هر کدام نیز از ویژگی ها و مشخصات به خصوصی برخوردار هستند و شما نیز می توانید قبل از خرید خود، یکی از بهترین و بی نظیرترین این محصولات را تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>