اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اره نواری

اره نواری ابزاری است با قابلیت های همه کاره ی بی همتا که برای برش های خمیده و اشکال نامنظم استفاده می شود. این ابزار زیر مجموعه ابزار نجاری می باشد و می تواند الوارهای ضخیم را نیز برش دهد؛ اما راز عملکرد بهتر ابزار در این است که از تیغ کاملا تیز استفاده کنید. اما چه روش هایی برای تیز کردن تیغ اره نواری موثر هستند.

کیفیت تیغ اره نواری در ایجاد شکل نهایی کار نقش مهمی دارد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند که تیغه های جدیدتر و تیزتر را جایگزین تیغه های قبلی کنند؛ با اینحال به راحتی می توانید با تیز کردن تیغ اره نواری، عملکرد آن را بهبود ببخشید. فراموش نکنید که قبل از تعویض تیغ اره نواری حداقل می توانید دو تا سه مرتبه آن را تیز کنید.

برای تیز کردن تیغ اره نواری دو گزینه پیش رو دارید؛ می توانید تیغه ها را به صورت دستی تیز کنید یا اینکه از ماشین های تیزکن مکانیکی استفاده کنید. در ادامه روش تیز کردن دستی را به شما آموزش می دهیم؛ با فروشگاه اینترنتی ابزاربلوط همراه شوید.

تیز کردن تیغ اره نواری به روش دستی

شاید تصور کنید که با وجود تعداد زیاد دندانه های تیغه، تیز کردن آن کاری پیچیده و دشوار باشد، اما اینطور نیست. علاوه بر این، روش تیز کردن دستی بسیار مقرون به صرفه است و نیازی به خرید ماشین های مکانیکی تیزکن ندارید.گاهی اوقات تنها کافیست که دندانه های آسیب دیده یا کند شده را تیز کنید؛ اما در اکثر مواقع بهتر است که تمام تیغه را تیز کنید تا شاهد بهترین عملکرد اره نواری باشید.قبل از شروع کار باید وسایل زیر را تهیه کنید:

  • دستکش و عینک ایمنی
  • سنگ تیزکن مسطح
  • سمباده دستی فلزی و فرز انگشتی
  • اره نواری یا گیره ی محکم کننده ی دست ساز

با در اختیار داشتن این وسایل می توانید کارتان را شروع کنید. فراموش نکنید که در هنگام تیز کردن تیغه نباید به لبه ها فشار وارد کنید و زاویه ی دندانه ها را تغییر دهید. برای تیز کردن تیغ اره نواری مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

اگر تیغه را از اره نواری جدا کرده اید، پس به گیره ی محکم کننده نیاز دارید که از تکان خوردن تیغه جلوگیری کند. در غیر اینصورت می توانید تیغه را به همان اره نواری متصل کرده و کار را شروع کنید. البته فراموش نکنید که اتصال برق دستگاه را قطع کنید.برای تیز کردن لبه ی بالایی دندانه ها باید سنگ تیزکن را در راستای دندانه ها قرار دهید. باید سنگ را به موازات دندانه ها و عمود بر سطح تیغ حرکت دهید. همزمان که تیغه را به سمت عقب حرکت می دهید، باید سنگ را در ردیف دندانه ها بکشید. با حرکت دادن تیغه، دندانه های بیرون زده با سنگ تماس پیدا می کنند و تیز می شوند.

برای تیز کردن لبه ی پشتی دندانه ها باید از سمباده دستی یا فرز انگشتی (دور کند) استفاده کنید و آن را در زاویه ی کمی با لبه ها قرار دهید؛ سپس باید تیغه را به سمت عقب حرکت دهید.اگر از فرز انگشتی استفاده می کنید، باید مته ای را انتخاب کنید که با اندازه ی خمیدگی بین دندانه ها متناسب باشد. در صورت استفاده از سمباده ی دستی نیز باید اندازه ی این فاصله ها را در نظر بگیرید. فرز یا سمباده را به آرامی روی قسمت های مورد نظر بکشید.

برای تیز کردن قسمت های برنده ی دندانه ها (لبه ی بیرونی خمیدگی های زیر نوک دندانه ها) باید مته ی مناسب با فرز یا سمباده ی گرد را انتخاب کنید.در آخر باید دندانه ها را بررسی کرده و گرده های حاصل از سمباده کردن را پاک کنید.

صرفه جویی در وقت و انرژی با دستگاه مکانیکی تیزکن

تیز کردن تیغ اره نواری با دست در هزینه ها صرفه جویی می کند؛ با اینحال می تواند خسته کننده و زمان بر باشد. اگر اره نواری های زیادی دارید و دائما باید تیغه های آنها را تیز کنید، بهتر است از ماشین های تیزکننده استفاده کنید. دستگاه هایی که برای تیز کردن تیغه ها طراحی شده اند، این پروسه را دقیق تر و بهتر انجام می دهند؛ علاوه بر این در زمان و انرژی نیز صرفه جویی می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
علی نفر:
چگونه یک دستگاه تیز کن تیغه اره فلکه قیمت مناسب بخرم؟!
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>