اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چکش تخریب

هنگامی که برای عملیات تخریب، لازم است از دستگاه تخریب استفاده شود، باید بدانیم که چگونه می توان بهترین چکش تخریب را انتخاب کرد. این انتخاب باید با نوع کاری که قرار است انجام دهیم متناسب باشد. مثلا ممکن است هدف تخریب یک پیاده رو باشد و یا چکش تخریب را برای از بین بردن و شکستن یک دیوار آجری نیاز داشته باشیم.

به طور حتم در هر یک از این موارد قدرت مشخصی برای تخریب مورد نیاز است. در این صورت استفاده از دستگاه تخریب با قدرتی خیلی بالاتر یا پایین تر از حد لازم هیچ یک مناسب نبوده و در هر دو حالت مشکلاتی پیش خواهد آمد.برای تشخص قدرت یک چکش تخریب باید به واحد قدرت تخریب که بر حسب ژول بیان می شود توجه کرد. بنابراین اگر به دنبال بهترین چکش تخریب هستید که برای نوع کار و شغل شما مناسب باشد لازم است درک درستی از این موضوع داشته باشید که واحد قدرت تخریب که بر حسب ژول بیان می شود معرف چیست؟

دستگاه تخریب را بر اساس نیروی مورد نیاز انتخاب کنید

در صورتی که شغل شما به گونه ای است که معمولا قرار است سطوح بسیار سخت را تخریب کنید، قطعا نیاز به یک چکش تخریب با قدرت کافی برای شکستن و تخریب مواد خواهید داشت. در اکثر موارد قدرت چکش های تخریب با وزن آن ها سنجیده می شود. چرا که وزن چکش ارتباط مستقیمی با میزان انرژی هر یک از ضربات چکش دارد. که. می دانیم که واحد اندازه گیری انرژی ژول است.

با توجه به توضیحات بالا، هر قدر واحد قدرت یک چکش تخریب بر حسب ژول عدد بزرگ تری باشد، مفهومش این است که هر ضربه این چکش انرژی بیشتری در مقایسه با ضربات یک چکش با عدد ژول پایین تر تولید خواهد کرد. مثلا یک چکش شش کیلوگرمی قدرتی در حدورد 15 ژول دارد در حالی که یک چکش 30 کیلوگرمی تقریبا دارای 65 ژول قدرت است.

مشاهده می کنید همانطور که این دو نمونه اختلاف وزن زیادی دارند، ضربات آن ها نیز قدرت بسیار متفاوتی دارد. توجه داشته باشید که برای تخریب یک محل مشخص اگر عملیات را با استفاده از چکش سبک تر انجام دهید، در مقایسه با حالتی که از چکش سنگین تر و با قدرت بیشتر استفاده شود، مدت زمان بیشتری لازم است ضربه وارد کنید که قطعا تنش و خستگی بیشتری به کاربر وارد خواهد شد.در ادامه با بیان چند مثال سعی می کنیم مطلب را به صورت کاربردی تر توضیح دهیم:

چکش تخریب حدود 6 کیلوگرمی

این چکش ها کاملا کوچک هستند و اغلب در مواردی نظیر حذف کاشی های دیوار در حمام و آشپزخانه استفاده می شود. کاملا واضح است که قدرتی معادل حدود 15 ژول برای شکستن موادی مثل بتن مناسب نیست. اما می توان آن را برای فشرده کردن بخش های کوچک بتن استفاده کرد.

چکش تخریب حدود 11 کیلوگرمی

چنین وزن هایی از چکش تخریب نیز اغلب در حمام ها و برای شکستن لایه بتنی یا برای بلند کردن کاشی های کف استفاده می شوند. از قدرت 27 ژول، می توان برای شکستن بتن سبک (نازک)، سنگ ها و همچنین بعضی از آجر ها استفاده کرد.

چکش تخریب حدود 15 کیلوگرمی

قدرت این دستگاه های تخریب برای مواردی نظیر شکستن پایه های بتنی (تا تقریبا 100 میلی متر ضخامت است.

چکش تخریب حدود 30 کیلوگرمی

قدرت تخریب این چکش ها در حدود 63 ژول بوده و برای شکستن بتن های ضخیم تر از 100 میلی متر و یا سنگ هایی مانند گرانیت و یا زمین های خیلی سخت مثل جاده ها مناسب است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>