اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

باتری لیتیوم

اگر ازجمله افرادی هستید که تحولات بازار ابزارآلات را به تبع شغل، حرفه و یا علاقه پیگیری می کنید، حتماً با نسل جدیدی از ابزار روبرو شده اید که دارای باتری شارژی هستند. با توجه به اینکه ممکن است در هنگام کار با ابزار، با مشکلاتی مانند عدم دسترسی به پریز برق و یا قطع برق، عدم وجود کمپرسور باد و … روبرو شویم ابزارآلات شارژی طرفداران زیادی داشته و ساخت این گونه از ابزارآلات موردتوجه شرکت های بزرگ سازنده قرارگرفته است.

از دیگر مزایای این ابزارها علاوه بر موارد گفته شده، تأمین ورودی جریان برق بدون نوسان معمول در برق شهری در هنگام کار و افزایش دامنه حرکت شما در حین کار است.باتری های به کاررفته در این ابزارها انواع و اقسام مختلفی دارند. ما در این مقاله به معرفی باتری لیتیوم و نحوه نگهداری صحیح از آن می پردازیم. امروزه همه ما با باتری های لیتیومی سروکار داریم و با آن ها آشنا هستیم. باتری لیتیومی در دوربین ها، موبایل ها، گجت ها و … مورداستفاده قرار می گیرند. همچنین یکی از انواع باتری است که در ابزارآلات نیز به کار گرفته می شود.

باتری لیتیوم ازجمله آخرین باتری هایی است که وارد بازار شده است و در مقایسه با دیگر باتری ها ازجمله باتری مبتنی بر نیکل سبک تر بوده و به سرعت ظرفیت مفید خود را از دست نمی دهند و اگر به درستی مورداستفاده قرار بگیرند چند سالی عمر خواهند کرد. این باتری ها در آب وهوای سرد کارایی بالایی داشته و به سرعت شارژ می شوند.

طبق بررسی های انجام شده پس از حدود 200 بار شارژ، باتری های لیتیومی حدود 20 درصد از ظرفیت خود را از دست می دهند که در صورت استفاده درست و اصولی می توان ظرفیت باتری را برای مدت طولانی حفظ می شود. در غیر این صورت مجبور به تعویض باتری خواهید بود البته درصورتی که باتری قابل تعویض باشد.

نکاتی که در نگهداری این گونه باتری ها باید رعایت شود به شرح ذیل است

  • قبل از اینکه برای اولین بار از باتری استفاده کنید، آن را به مدت 12 ساعت شارژ کنید. این نکته ای است که در دفترچه راهنما اکثر ابزارآلات به آن اشاره شده است و بهتر است قبل از اینکه شارژ آن کاملاً تخلیه شود، آن را به برق وصل کنید.
  • اگر به مدت طولانی از باتری استفاده نکنید، ظرفیت مفید خود را از دست می دهد، حتی اگر گاهی مجبور به استفاده از برق شهری هستید، به شکل منظم از باتری استفاده کرده و آن را در جای مناسب نگهداری کنید.
  • اگر برای مدت طولانی از باتری استفاده نمی کنید، بعد از خالی شدن باتری، دستگاه را خاموش کرده و باتری را خارج کنید. باتری را در محیطی سرد و به دوراز گرما، رطوبت و گردوغبار قرار دهید. دقت کنید که در نزدیک اجسام فلزی و نور مستقیم خورشید قرار نگیرد.
  • هرگز باتری را برای شارژ شدن و یا هر منظور دیگری در آب گرم و فریزر قرار نداده و آن را باز نکنید زیرا خطر آتش سوزی دارد.
  • باتری لیتیوم شارژی در صورت برخورد به زمین خراب می شود، پس در نگهداری و حمل آن مراقب باشید.
  • هرگز دو سر باتری لیتیوم را به هم وصل تکنید زیرا ممکن است منفجر شود.
  • باتری لیتیوم را برای مدت طولانی در دستگاه نگهداری نکنید و هرگز دو سر باتری را چرب نکنید.
  • زمان موردنیاز برای شارژ باتری 3 الی 6 ساعت است و مدت زمان عمر مفید باتری بین 1 تا 3 سال خواهد بود (300 الی 400 بار شارژ)
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>