اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کانکتور چیست؟

کانکتور به معنی وصل کننده است که برای ارتباط بین مدار های الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد.کانکتورها در جاهایی که احتمال خرابی زیادی باشد قرار می گیرد که قابل تعویض باشد کانکتور ها دارای جنسیت هستند که آن را نام GENDER می شناسند. اجزای دیگه ای از کانکتور عبارت است از پلاریته که در ادامه به آن ها می پردازیم.

کانکتور به معنی وصل کننده است که برای ارتباط بین مدار های الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد.کانکتورها در جاهایی که احتمال خرابی زیادی باشد قرار می گیرد که قابل تعویض باشد کانکتور ها دارای جنسیت هستند که آن را نام GENDER می شناسند. اجزای دیگه ای از کانکتور عبارت است از پلاریته، Contact، Pitch، Mating cycle، Mount، Strain relief. که در ادامه به آن ها می پردازیم.

جنسیت یا Gender

کانکتور ها یا نرگی هستندو یا مادگی یعنی برای اینکه اتصال انجام شود یک طرف کانکتور نرگی است و طرف دیگر مادگی تا اتصال درست و کامل برقرار شود.

پلاریته

اکثر کانکتور ها فقط در یک جهت قابلیت اتصال دارند و شما نمیتونید هر طرفی که دلتون خواست کانکتور نری رو به مادگی وصل کنید. به این ویژگی میگن پلاریته و قطعات دارای این ویژگی رو قطعات پلاریته دار میگن. معمولا برای این که سازندگان کانکتور ها شما رو مجبور کنن که فقط در یک جهت بتونید کانکتور ها رو به هم متصل کنید یه زاییدگی کنار کانکتور قرار میدن تا شما نتونید به اشتباه از جهتی غیر از جهت اصلی اتصال اون کانکتور ها به همدیگه برای اتصال استفاده کنید.

Contact

این قطعات الکترونیکی یه سری فلز کوچک هستند که درون کانکتور ها قرار می گیرند. اکثر مشکلاتی که باعث قطعی کانکتور ها میشه مربوط به همین بخش است. ممکنه بعد از گذشت یک مدت کثیف یا اکسیده بشوند و یا فنری که باعث نگه داشته شدن آنها شده خراب بشود که باعث می شود مدار را از کار بیندازد.

Pitch

گام کانکتوریا Pitch فاصله ی بین یک Contact تا مرکز Contact بعدی است و بسیار مهم، چون یک سری کانکتور ها هستند که شباهت زیاذی به هم دارنند، ولی Pitch مربوط به هر کدوم از این کانکتور ها با یک دیگر فتفاوت است.

Mating cycles

کانکتور ها هم مثل تمام قطعات الکترونیکی دارای یک عمر مفید هستند و پس از یه مدت اتصال و قطع فرسوده می شوند. در دیتا شیت ها برای مدت زمان کارکرد یک کانکتور از واژه تخصصی به نام Mating cycles استفاده می شود که مقدار آن از یک نوع کانکتور به نوع دیگه فرق می کند.

به عنوان مثال ممکن است یک کانکتور USB دارای 1000 سیکل طول عمر باشد درحالی که یک فروشنده ممکن است یک قطعه دیگر را جوری طراحی کرده باشد که طول عمر آن10 تا سیکل هم نباشد. (منظور از سیکل تعداد دفعاتی هست که کانکتور قطع و وصل می شود.

Strain relief

Strain relief به بخشی از یه کابل گفته میشه که به شما در وارد کردن و خارج کردن یک کابل کمک می کند. در واقع به کمک اون کابل را راحت وارد و خارج می گنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>