اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کود

بررسی کالاهای جایگزین و اثرات آن
ماده حاصل از پساب کارخانجات الکل سازی، تولید کود آلی می باشد که در بالا توضیح آن ارائه گردید. کود آلی به دست آمده می تواند جایگزین کودهای شیمیایی و کودهای میکرونیزه و سایر کودها گردد.

البته باید توجه داشت که تنوع و کاربرد کودها با توجه به نیاز هر گیاه و شرایط فصلی کاملا با یکدیگر متفاوت می باشد. لذا بحث جایگزینی برای کود چندان لفظ صحیحی نیست اما باید در نظر داشت که کشور ما یکی از وارد کنندگان عمده کود می باشد.

با توجه به مصرف بالای کود در ایران تهیه آن به جهت قیمت پایین و نیز عدم آلایندگی کاربرد بسیار زیادی می تواند داشته باشد. افزایش تولید کود و از سویی بهبود کیفیت محصول و ارتقای آن می تواند قابلیت های جایگزینی محصول را به مقدار بسیار زیاد افزایش دهد.

البته در چند سال اخیر کارخانجات الکل سازی با تغلیظ پساب خود به دامداران به عنوان خوراک دام عرضه نموده اند. نحوه مصرف این مایع به همراه علوفه و به جهت بالا بودن ارزش معدنی مواد خوراک دامی باشد.

اهمیت استراتژیکی کالا
اهمیت این محصول همانطور که در قسمت های قبل اشاره گردید برکسی پوشیده نمی باشد. دهه های آتی جهان با کمبود منابع غذایی همراه خواهد بود و سطح زیر کشتها به جهت رشد جمعیت و رشد صنعت روز به روز کاهش خواهد یافت.

توجه به روشهای بالا بردن بهره وری تولید در کشاورزی می تواند تنها راه حل جبران این کاهش باشد. تولید کود از انواع مختلف از طرح هایی است که این قابلیت را دارد و می تواند این ارتقا را انجام دهد. البته قیمت کودهای شیمیایی بسیار بالا بوده و اثرات آلوده کنندگی بسیار زیادی دارد.

از سوی دیگر بحث پساب ها دیر زمانی است که ذهن جهانیان را بخود مشغول ساخته است. کاهش مقدار پسابها و از آن مهم تر کنترل پسابها و تبدیل آنها به موادی با ارزش کاربری مجدد طرفداران بسیار زیادی در سطح جهان دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>