اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چیپس میوه جات

موارد مصرف و کاربرد
میوه جات خشک شده مورد بررسی در این طرح به شکل اسلایس، خلال، حبه یا دانه کامل خشک، در دسته خشکبار و آجیل قرا گرفته و به عنوان تنقلات مصرف می شود. البته بعضی میوه جات خشک مانند آلو مصارف غذایی نیز دارند.

بررسی کالاهای جایگزین و اثرات آن بر مصرف محصول
سایر انواع میوه جات خشک مانند کشمش، مغزها و دانه های آجیلی و سایر تنقلات مانند چیپس سیب زمینی و انواع غلات حجیم می توانند کالای جایگزین این محصول محسوب شوند.

فراوانی انواع تنقلات و قرار گرفتن آنها در برنامه غذایی مردم، استفاده از میوه جات خشک را که به لحاظ ارزش غذایی در سطح بالاتری قرار دارند، تحت تأثیر قرار می دهد. در حالی که جایگزین شدن تنقلاتی که از نظر ارزش تغذیه ای چندان غنی نیستند و باعث تغییر ذائقه افراد نیز می شوند،

به جای فرآورده هایی باارزش غذایی قابل توجه مانند انواع میوه جات خشک، می تواند اثرات سوئی بر سلامت افراد جامعه داشته باشد. این محصول علاوه بر اینکه غنی از فیبر، انواع ویتامین ها، سدیم، پتاسیم و سایر املاح مورد نطاز بدن انسان است،

باعث بهبود فرآیند متابولیسم در بدن و در نتیجه جذب عناصر ارزشمند در بدن می شود. از اینرو فراهم آوردن زمینه برای شناساندن ارزش غذایی و تشویق مردم به استفاده از این دسته تنقلات می تواند در سلامت جامعه نقش موثری داشته باشد.

اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز
اهمیت اقتصادی توسعه صادرات میوه جات خشک شده (چیپس میوه جات)، توزیع نامناسب منابع غذایی و انواع محصولات کشاورزی و فصلی و منطقه ای بودن تولید بسیاری از محصولات در جهان از جمله دلایل اهمیت خشک کردن میوه جات می باشد.

همچنین نیاز بیش از حد بعضی از کشورها به اینگونه محصولات به دلیل شرایط خاص اقلیمی آنها و همچنین هزینه بالای حمل و نقل سبزیجات و میوه جات تازه و محدود بودن زمان نگهداری آنها دلایل دیگر این امر و بیانگر اهمیت این محصول در دنیای امروز است.

از طرف دیگر بهینه سازی شرایط کیفی و شرایط خشک کردن از لحاظ کاهش میزان انرژی مصرفی و کاهش الودگی محصولات خشک شده نیز حائز اهمیت است. خشک کردن مواد غذائی یکی از روشهای جلوگیری از فساد میکروبی آنهاست.

در این روش در اثر کاهش میزان رطوبت ماده غذایی، امکان فساد میکروبی بسیار کم می شود و سرعت دیگر واکنشهای مضر نیز به مقدار قابل توجهی کم می شود.

خشک کردن ضمن اینکه روی محصول اثر حفاظتی دارد وزن و حجم آن را نیز به میزان چشمگیری کاهش می دهد، در نتیجه از هزینه های حمل و نقل و ذخیره سازی می کاهد. در ضمن خشک کردن مواد غذایی اغلب باعث تولید فراورده هایی می شود که مصرف آنها راحت تر و آسانتر است.

تحلیل و جمع بندی
با توجه به فراوانی مواد اولیه و کیفیت بسیار مطلوب مواد اولیه موجود در ایران در مقایسه با سایر کشورها به دلیل شرایط مناسب اقلیمی و عدم پیچیدگی تکنولوژی مورد نیاز، امکان توسعه صادرات، و روابط بین عرضه و تقاضا از طریق تحلیل اصلاعات موجود در زمینه واحدهای فعال و در دست احداث و آمار صادرات و واردات اجرای این طرح منطقی و توجیه پذیر است.

از آنجا که تجهیزات خط تولید تأثیر بسزایی در کیفیت محصول نهایی در طرح تولید چیپس میوه جات دارد، و یکی از اهداف مهم این طرح برای صادرات است، لذا استفاده از ماشین آلات ساخته شده توسط شرکتهای معتبر بین المللی به لحاظ کیفیت قابل قبول آنها در سطح دنیا منطقی به نظر می رسد.

اعمال سیاستهای تشویق صادرات از سوی دولت مانند ایجاد صندوق پشتیبانی ارزی، اعطای تسهیلات به صادرکنندگان، معافیت از سپردن تعهد ارزی و پیمان سپاری، پرداخت جوایز متناسب با ارزش افزوده کالاها به عنوان سیاستهای مستقیم تشویق صادرات می تواند منجر به توسعه صادرات شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>