اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کینوا

جدول ترکیبات اصلی گیاه کینوا در مقایسه با برخی محصولات (درصد گرم وزن خشک):

جدول

جدول عناصر معدنی گیاه کینوا و برخی محصولات دیگر (میلی گرم درصد گرم وزن خشک):

جدول

در بخش های گسترده ای از منطقه آمریکای جنوبی، به خصوص رشته کوه های آند، در عرض های جغرافیایی 20 درجه شمالی در کلمبیا تا 40 درجه جنوبی در شیلی و از سطح دریا تا ارتفاع 3800 متر رشد می کند. کاشت گیاه کینوا را در سال های اخیر آمریکا، آسیا، آفریقا و به خصوص کشورهای اروپایی صورت گرفته و درباره آن پژوهش کرده اند، تا حدی که از مسائل اولیه تعیین سازگاری، مقایسه ارقام و بررسی های به زراعی فراتر رفته اند و به کارهای اصلاحی و تلاقی روی آورده اند. برای تولید بذر با روش خودگشنی، فاصله ردیف 60 سانتی متر مناسب است. هدف اصلی در کارهای اصلاحی کاشت رسیدن به عملکرد دانه بالا همراه با پروتئین زیاد و ساپونین کم است. ساپونین ترکیبی سمی است که مزه و طعمی تلخ دارد و به دلیل داشتن ماهیت صابونی، در زمان فراوری تولید کف می کند. از مشکلات کارهای اصلاحی آن می توان به کوچک بودن گلچه ها و سختی اخته کردن و دورگ گیری اشاره کرد. در سال 1993، پروژه ای تحت عنوان «کینوا: محصولی چندمنظوره برای تنوع محصولات کشاورزی» مصوب شد که بسیاری از کشورهای اروپایی در آن همکاری داشتند.

تحقیقات آمریکایی ها و اروپایی ها نتایج خوبی دربرداشت که نشان داد این گیاه برای تولید بذر و علوفه پتاسیل خوبی دارد. در ایران کاشت کینوا در چهار منطقه سیستان و بلوچستان در آبان، خوزستان دهه دوم مهر، جنوب کرمان در اوایل مهر و کرج در نیمه مرداد سازگاری نشان داده است. کارگاهی آموزشی به نام «هماهنگی و برنامه ریزی و نهادینه سازی منطقه ای تولید کینوا » در سال 1393 در مؤسسه تحقیقات اصاح و تهیه نهال و بذر واقع در کرج برگزار شد. در این کارگاه کارشناسان و محققان فائو (FAO) و کشورهای عراق، دبی، مصر، لبنان، موریتانی، سودان و یمن شرکت کردند و درباره تحقیقات انجام شده و نیز پروژه های آینده تبادل نظر کردند.

پروژه TCP/RAB/3403 بین سازمان خواربار جهانی (فائو) با وزارت کشاورزی کشورهای ایران، عراق، مصر، یمن، لبنان، الجزایر، سودان و موریتانی در سال های 2014 و 2015 مشترک بود و بسیاری از فعالیت ها و تحقیقات کینوا، زیرپروژه های آن بود. چاپ نشریه آموزشی فنی آشنایی با این گیاه یکی از آن فعالیت هاست. در سیستان و بلوچستان روش ترویجی روز مزرعه آن در سال 1394 برگزار شد. برای اولین بار در کشور ایران، کینوا با سطح زیر کشت وسیع (نه در سطح آزمایشی) در قالب طرح تحقیقی-ترویجی در سه مزرعه جداگانه از خوزستان در سال زراعی 13 95 - 1394 کشت شد و مسائل مختلف درباره کاشت، داشت و برداشت این محصول جدید بررسی شد. نتایج به دست آمده در دستورالعمل ذکر شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>