اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هندوانه

امروزه پرورش هندوانه مکعبی و تولید آن با اشکال غیر متعارف، به عنوان میوه هایی خارق العاده و غیر طبیعی (odd fruit) مورد توجه کشاورزان و مصرف کنندگان می باشند. این شیوه تنها یک نوع ماجراجویی در حیطه کشاورزی محسوب نمی شود بلکه می توان از این طریق به برخی اهداف در جهت بهبود وضعیت بازاریابی و گسترش فروش محصول برای کسب حداکثر درآمد اقتصادی نائل آمد. تولیدات کشاورزی قادرند با برخورداری از برخی ویژگیها بر قدرت رقابتشان در بازارهای مصرف بیفزایند نظیر:

  1. امکان تهیه کنسانتره
  2. هماهنگی نزدیک با تولید متوالی و پایدار
  3. سهولت تکثیر و ازدیاد (proliferation)
  4. گستردگی تقاضا و جهان شمولی (globalization)
  5. قابلیت دستیابی به دانش تولید

پرورش هندوانه مکعبی با توجه به تمایل بازار مصرف

پرورش هندوانه مکعبی و تولید براساس تمایل و تقاضای بازار مصرف به طوریکه مصرف کنندگان آنها را بپسندند و بر دیگر محصولات و کالاهای مشابه ترجیح دهند از مهم ترین عوامل موفقیت در جهان صرفاً تجاری امروز است. به طور کلی عوامل مؤثر بر ترجیح مواد غذایی جدید توسط مصرف کنندگان عبارتند از:

  1. کاهش هزینه مصرفی و در نتیجه بهبود وضعیت اقتصادی خانوارها
  2. حداقل 9/7 درصد از کل درآمد خانوارها برای تهیه غذای اصلی مصرف می گردد.
  3. تقریباً 14/7 درصد از کل درآمد خانوارها برای ابتیاع میوه ها و سبزیجات خرج می شوند.
  4. تأکید مصرف کنندگان معمولاً بر مطمئن و بی ضرر بودن مواد و مزه محصولات غذایی می باشد به طوریکه:
  • تقاضا برای تمشک پس از تشخیص وجود پارازیت غذازیست موسوم به " cyclospora " بر روی آن تا میزان 1/3 کاهش یافت.
  • بسیاری از سوپر مارکت های زنجیره ای بریتانیا موسوم به " Tesco " از سال 2006 میلادی با توجه به استقبال خریداران اقدام به عرضه هندوانه های مکعبی نموده اند و همواره توانسته اند این محصول را با بهایی بسیار بیشتر از قیمت معمول در مقایسه با هندوانه های عادی به فروش برسانند.
  • در حال حاضر بسیاری از فروشندگان میوه و سبزی اروپا و آمریکا اقدام به فروش هندوانه های مکعبی به صورت نصف و یا ربع میوه می نمایند.

مراحل تولید هندوانه مکعبی
پرورش هندوانه مکعبی را می توان حتی در باغچه های خانگی انجام داد اما ایجاد تغییرات ظاهری در اشکال معمول آنها می تواند تنوع و شادی را در زندگی برانگیزاند به طوریکه مشاهده روند رشد و شکل گیریش درون چارچوب های گوناگون سبب سرور و رضایتمندی می شود. اغلب مردم و کشاورزان با مشاهده این اشکال از هندوانه ها بفکر می افتند که چگونه می توان اقدام به تولید آن کرد تا حیرت، هیجان و کنجکاوی وجودشان را اقناع کنند. آنها از تصور اینکه با برملا کردنش در مهمانی ها بر شادی و شعف مهمانان و حضار خواهند افزود، لذت می برند و بر خود می بالند. در حقیقت تولید این شکل از هندوانه یک هوس زود گذر نیست بلکه تکنیکی واقعی و عملی است اما دستیابی به اطلاعات لازم برای تولید اینگونه میوه ها نسبتاً دشوار است لذا تجربه و پافشاری در اینکار می تواند به دستاوردهای کافی و قابل اعتنا بینجامد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>