اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هندوانه

مزایا و فواید پرورش هندوانه مکعبی

کشاورزان زیرک و خوش ذوق ژاپنی میوه های هندوانه را درون محفظه های مکعبی جا می دهند و آنها را مجبور به ادامه رشد در شرایط خاص و محدود می کنند. این میوه ها همچنان که به بوته ها متصلند، بمرور رشد می کنند و بزرگ می شوند و بشکل قالب های اطرافشان در می آیند. این فرم هندوانه ها دارای فواید زیر می باشد:

  1. هندوانه های مکعبی پس از برداشت بخوبی بر روی همدیگر قرار می گیرند و برای نگهداری در یخچال و یا انبارها مناسب ترند و به راحتی با کامیون ها حمل و نقل می گردند درحالی که هندوانه های گرد نیازمند فضای بیشتری در یخچال ها و سردخانه ها هستند و منظره مناسبی را در این مکانها ایجاد نمی کنند و در مواقع حمل و نقل بمیزان قابل توجهی صدمه می بینند.
  2. آن ها را بخوبی می توان در جعبه ها و یا کاغذهای کادویی بسته بندی نمود و به عنوان هدایایی گرانبها و منحصر بفرد بفروش رسانید.
  3. به عنوان یک سرگرمی باعث می شود تا پرورش دهندگان خانگی برای اغناء حس کنجکاوی به انجام فعالیت های کشاورزی راغب گردند و ابعاد جدیدی در احیاء باغچه های خانگی گشوده می شود.
  4. می توان با سهولت بیشتری برش یا قاچ تهیه نمود. برش هایی که از هندوانه های مکعبی تهیه می شوند، بفرم نوارها و باریکه های دراز هستند لذا بر خلاف قاچ های هلالی مرسوم به آسانی خورده می شوند.
  5. در برخی مناطق که فضا برای پرورش کم است و به تعداد کافی نمی توان هندوانه تولید کرد بدین طریق می توان با کاشت هندوانه های کمتر ولی گرانبهاتر به درآمد کافی دست یافت.
  6. از فسادپذیری کمتری در زمان انبارداری برخوردارند لذا از مقبولیت بیشتری به سبب کاهش هزینه ها و خسارات بهره مندند.
  7. اندازه و فرم میوه ها برای مصرف کنندگان خانگی بر خلاف مصارف صنایع غذایی اهمیت فراوانی دارند و مشتریان آنها را به صورت گیاهانی باور نکردنی و اعجاب انگیز تصور می کنند. لذا مشاهده میوه های هندوانه ای که دارای اشکال غیر متعارف هستند، موّجد حس جدید و غریبی در مشتریان می شود و عابران مسحور مشاهده میوه هایی با اشکال تازه و غیر منتظره می گردند و به تماشا، تحسین و خریداری آنها می پردازند.
  8. پرورش دهندگان خانگی در ابتدا فقط برای سرگرمی و رفع نیازهای شخصی اقدام به تولید آن می نمودند درحالی که در بسیاری از کشورها از حالت تفننی گذشته و به مرحله تجاری و تولید انبوه قدم گذاشته است. کشور ژاپن از جمله اولین و بزرگ ترین بازارهای خرید و فروش آن است. همچنین اخیراً اینگونه هندوانه ها بمرور جایگاه ویژه ای را در سبد غذایی شهروندان بریتانیایی گشوده اند. عاملان تهیه و خرید میوه های غیر بومی شرکت عظیم و زنجیره ای فروش مواد غذایی " Tesco " انگلیسی ها معتقدند که این هندوانه ها به سبب نگهداری و مصرف سهل تر مورد استقبال خریدارن می باشند لذا اقدام به عرضه محصول برزیل از ماه اکتبر هر سال می نمایند.
  9. خرده فروشی این هندوانه ها از جایگاه رو به رشدی در دنیا برخوردار می باشد تا جائیکه اغلب مشتریان مبادرت به ابتیاع آنها با بهایی بسیار بالاتر و حداقل دو برابر قیمت هندوانه های معمولی می نمایند.
    بهای هر یک از آنها در فروشگاه های ژاپن با برچسب ویژه ای مشخص شده اند چنانکه هر عدد متوسط را به بهای 10 هزار "ین" معادل 89 - 82 دلار آمریکا بفروش می رسانند، درحالی که هندوانه های معمولی هم حجم آنها دارای ارزشی برابر با 25 - 15 دلار هستند. در این راستا یک کشاورز اهل ایالت جورجیا آمریکا نیز با رضایت مندی اعلام نموده است که هر یک از آنها را به بهایی معادل چندین هندوانه معمولی بفروش می رساند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>