اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هندوانه

خلاصه مراحل کاشت بشرح زیر می باشند:
مرحله 1 - خاک بستر مزرعه را در زمان آماده سازی باید اندکی بلندتر سازماندهی نمود تا زهکشی آب مازاد بخوبی صورت پذیرد و بوته های شاداب تری حاصل آیند و در نتیجه میوه های سالمی پرورش یابند.

مرحله 2 - جعبه های مناسبی برای فرم دهی هندوانه انتخاب شوند:

الف- جنس جعبه های فرم دهنده:
- جنس جعبه ها را از اقلام زیر تهیه می نمایند:

  1. پلاستیک های شفاف
  2. پلاستیک های غیر شفاف بسیار مقاوم
  3. پلاستیک های موجدار
  4. تخته های چوبی

بهترین جنسی که برای ساختن جعبه های تولید هندوانه مکعبی انتخاب می شود، همانا ماده ای نشکن بنام " polycarbonate " می باشد که 30 برابر مقاوم تر از شیشه و 12 برابر مقاوم تر از " Artylic " است. "آرتیلیک" نوعی پلاستیک "ترموست" یا پلاستیک سختی ناپذیر شفاف از جنس استرهای پلیمریزه اسیدهای آکریلیک می باشد. ماده "پلی کربونات" نمی شکند ولی در اثر فشار بیش از حد ناشی از رشد میوه هندوانه از محل درزها به آرامی جدا می شود. این ماده به اندازه یک عمر دوام می آورد.

ب - شکل و حجم جعبه ها:
باید بهترین اندازه هندوانه های مکعبی به عنوان میوه هایی عجیب و غریب تعیین شوند زیرا ارقام مختلف هندوانه در زمان رسیدگی دارای حجم و اندازه متفاوتی هستند چنانکه تیپ های " Icebox " نسبتاً کوچک ولی " Charleston gray " نسبتاً درشت می باشند. کشاورزان ژاپنی ابعاد جعبه ها را بر اساس حجم نهایی میوه و فواصل قفسه های یجچال های خانگی انتخاب می کنند مثلاً یکی از اندازه های متداولی که در این رابطه برای جعبه ها یا قاب های رشد انتخاب می شود، مکعب هایی با ابعاد 8 برای هندوانه های کوچک است. جعبه های فرم دهتده اجازه می دهند تا آب و رطوبت مازاد بخوبی تخلیه شوند. بدین ترتیب پوسیدگی ناحیه شکمی میوه هندوانه موسوم به " Belly rot " بکلی حذف می گردد و از حمله حشرات آفت نظیر: ملخ ها و حلزون ها کاسته می شود. در مواقع استفاده از جعبه هایی که اضلاع جانبی ثابتی دارند، در زمان برداشت و خارج ساختن میوه هندوانه مجبور به شکستن جعبه ها خواهید بود. برای ایجاد شکل های متنوع حتی می توان از بطری های بزرگ شیشه ای و یا شیشه های دهان گشاد بهره گرفت اما خروج میوه هندوانه بالغ فقط با شکستن آنها امکان پذیر خواهد بود.

مرحله 3 - میوه های هندوانه نابالغ و در حال رشد سریع را انتخاب کنید. برای جابه جایی میوه هندوانه و ساقه خزنده متصل به آن باید با دقت و مراقبت عمل نمائید زیرا بوته های رونده از جابه جایی متنفرند.

مرحله 4 - قرار دادن میوه ها درون جعبه های فرم دهنده:

کشاورزان با گذاشتن میوه های نارس هندوانه درون جعبه های شفاف به رشد آنها مطابق با فرم جعبه های منتخب کمک می کنند. به طوریکه پرورش هندوانه های مکعبی توسط کشاورزان ژاپنی در جعبه های شیشه ای مقاوم و ویژه ای صورت می گیرد. میوه هندوانه را درون جعبه ای که حداقل یکی از اضلاع جانبی اش قابل برداشتن و جابه جایی باشد، قرار می دهند.

به طور معمول از جعبه های مکعبی برای پرورش هندوانه مکعبی استفاده می شود اما می توانید انواع دیگری از جعبه های ابتکاری نیز بسازید و یا سفارش دهید. جعبه ها را به کمک خاک در موقعیت مناسب مستحکم سازید و به آرامی وضعیت گیاه را بنحو مناسبی تثبیت نمائید. در صورت لزوم می توانید فضاهای مازاد جعبه هارا موقتاً با کمپوست و یا مالچ پُر کنید تا از تغییر وضعیت میوه هندوانه جلوگیری گردد.

مرحله 5 - دوره داشت:

بر روی هر جعبه می توان یک بلوک سیمانی به عنوان سرباره قرار دهید تا ثابت بماند. آبیاری و سایر عملیات داشت باید مطابق معمول تداوم یابد. مطمئن شوید که میوه های هندوانه از نور کافی برخوردارند. آبیاری بوته ها و در نتیجه رشد میوه ها ممکن است باعث آسیب به جعبه ها شود لذا در صورت لزوم باید نسبت به جایگزینی جعبه ها با جعبه های بزرگ تر اقدام گردد بنابراین آماده نمودن تعدادی جعبه رزرو در اندازه های مختلف ضرورت دارند.

مرحله 6 - عملیات برداشت:

میوه هندوانه زمانیکه در چارچوب قرار می گیرد، بخوبی در فضای محفظه حفظ می شود و همچنان که رشد می یابد بشکل فضای داخلی محفظه در می آید. هندوانه ها تا مرحله رسیدگی حدود 60 روز را در جعبه ها سپری می کنند ولی زمانیکه میوه ها به رشد نهایی رسیدند و به اشکال مورد نظر در آمدند باید بموقع از بوته ها برداشت شوند و بلافاصله از جعبه ها و چارچوب ها آزاد گردند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محمد :
سلام قالب هندونه می خواستم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

:
ا چقدر باحال
آراد راد:
سلام روز بخیر خوب هستین دنبال قالب برا هندوانه میگردم ممنونم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>