اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بمبئی

از فرودگاه بمبئی تا مرکز شهر:
فرودگاه چاتراپاتی شیواجی بمبئی (Chhatrapati Shivaji International airport) تنها فرودگاه شهر بمبئی هند است و اختصارا فرودگاه بمبئی نیز نامیده می شود.

بمبئی یکی از مراکز تجاری و گردشگری مهم در شبه قاره هند به شمار می رود و فرودگاه بمبئی نیز از جمله پررفت و آمدترین فرودگاه های هند و منطقه است. سالانه بیش از 45 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده می کنند و این فرودگاه پس از فرودگاه دهلی، دومین فرودگاه پررفت و آمد هند محسوب می شود

فرودگاه بمبئی در واقع از ادغام دو فرودگاه قدیمی به وجود آمده است. ترمینال شماره 1 که به پروازهای داخلی اختصاص دارد سابقا فرودگاه سانتا کروز نام داشت و ترمینال پروازهای بین المللی یا ترمینال شماره 2 نیز قبلا فرودگاه سحر بود.

این دو ترمینال 5 کیلومتر از هم فاصله دارند! به همین دلیل هنوز هم برخی افراد این دو ترمینال را دو فرودگاه جدا از هم می دانند. بنابراین دقت کنید که بلیط هواپیمایتان به مقصد کدام ترمینال است.

گزینه های حمل و نقل فرودگاه بمبئی بسیار متنوع است و برخی از آن ها مثل ریکشا، مختص هند است! برخی نگران گم شدن در شهر هستند و ترجیح می دهند با تاکسی مستقیما به هتل بروند. اما برخی دیگر دنبال سفر ماجراجویانه هستند و گزینه های حمل و نقل عمومی و هیجان انگیزتر مثل ریکشا را ترجیح می دهند. قطار نیز یکی از وسایل حمل و نقل رایج در هند است، اما به دلیل شلوغی و ازدحام زیادی که دارد بسیاری از گردشگران از آن دوری می کنند.

در هر صورت، قرار است به هند سفر کنید، پس کمی هیجان و ماجراجویی را باید چاشنی سفرتان بکنید! در ادامه هر یک از این گزینه ها را جداگانه توضیح می دهیم تا با توجه به هزینه و زمانی که در اختیار دارید بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

تاکسی:
تاکسی بی شک بهترین و راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه بمبئی است. بسیاری از مسافرانی که برای اولین بار به بمبئی سفر می کنند ترجیح می دهند با تاکسی به هتل و مرکز شهر بروند.

در فرودگاه چاتراپاتی شیواجی بمبئی دو نوع تاکسی وجود دارد: تاکسی های عادی که از تاکسیمتر استفاده می کنند و تاکسی هایی که ازابتدا کرایه ای مشخص را دریافت می کنند.

توصیه ما این است که تاکسی های دومی را انتخاب کنید. زیرا می دانید چقدر قرار است پرداخت کنید و در قبال پرداخت کرایه، رسید دریافت می کنید. به همین دلیل پس از سوار شدن دیگر لازم نیست مبلغی پرداخت کنید.

اگر می خواهید از این نوع تاکسی استفاده کنید باید به باجه تاکسی در کنار درب خروجی ترمینال مراجعه کنید. با استفاده از تاکسی در مدت زمان 45 دقیقه تا 2 ساعت (بسته به میزان و شدت ترافیک) می توانید به هتل و مرکز شهر بمبئی برسید.

اتوبوس:
سرویس اتوبوسرانی که در فرودگاه بمبئی وجود دارد مستقیما شما را به مرکز شهر نمی رساند، اما برخی مسیرهای اتوبوس مسافران را به ایستگاه های قطار بمبئی می رساند. سرویس حمل و نقل BEST مسافران را بین دو ترمینال فرودگاه جابجا می کند.

از ترمینال پروازهای داخلی می توانید سوار اتوبوس شماره 312 شوید. این اتوبوس ها شما را به ایستگاه های راه آهن ویل پارل (Vile Parle) و آندری (Andheri) می رسانند.

از ترمینال پروازهای بین المللی نیز می توان با اتوبوس شماره 321 به ویل پارل رفت. اتوبوس شماره 308 نیز مسافران را به ایستگاه راه آهن آندری می رساند.

ریکشا | Rickshaw:
ریکشا یا اتو ریکشا یکی از وسایل نقلیه جالبی است که در سفر به هند با آن آشنا می شوید. ریکشا در حقیقت یک موتور سه چرخه است که یک یا دو ردیف برای نشستن مسافران دارد. این وسیله نقلیه کرایه را بر اساس تاکسیمتر محاسبه می کند.

اما در هر صورت، توصیه می کنیم قبل از سوار شدن در مورد قیمت با راننده به توافق برسید و طبق قیمت تاکسیمتر یا کرایه توافق شده بپردازید. اتو ریکشا در ترمینال مسافربری شماره 1 که به پروازهای داخلی اختصاص دارد وجود دارد.

قطار:
قطار سریع ترین انتخاب برای رسیدن به مرکز شهر است، اما به یاد داشته باشید که در هند، قطارها بسیار پرازدحام و شلوغ هستند. در داخل فرودگاه بمبئی ایستگاه قطار وجود ندارد، اما قطار را نیز جزو گزینه های حمل و نقل فرودگاه بمبئی به شما معرفی می کنیم. چون با استفاده از اتوبوس، ریکشا و تاکسی به راحتی می توانید خود را به نزدیک ترین ایستگاه قطار برسانید.

اگر بلیط هواپیمایتان به مقصد ترمینال پروازهای داخلی است نزدیک ترین ایستگاه راه آهن به شما، ایستگاه ویل پارل است. اما اگر از ایران و کشورهای دیگر به مقصد بمبئی حرکت می کنید در ترمینال پروازهای خارجی پیاده خواهید شد. در این صورت، نزدیک ترین ایستگاه راه آهن، آندری خواهد بود. سه خط راه آهن در بمبئی وجود دارد: غربی، مرکزی و بندر بمبئی

کرایه اتومبیل:
اگر دوست دارید در سفر به بمبئی آزادی عمل داشته باشید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنید کرایه اتومبیل بهترین گزینه حمل و نقل فرودگاه بمبئی خواهد بود.

در فرودگاه بمبئی شرکت های مختلفی سرویس کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می کنند و شما می توانید با مقایسه قیمت و خدمات، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در صورتی که برنامه سفرتان این است که داخل کشور هند سفر کنید و به شهرهای مختلف بروید به جای کرایه اتومبیل بهتر است از قطار استفاده کنید.

هند کشور بسیار بزرگی است و فاصله شهرها با یکدیگر بسیار زیاد است. به همین دلیل کرایه اتومبیل برایتان گران تمام می شود و قطار گزینه بسیار ارزان تری است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>