اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی سوئکارنو

معرفی فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا، اندونزی:
فرودگاهی که امروز درباره ی آن صحبت خواهیم کرد، فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا (Soekarno-Hatta International Airport) کشور اندونزی است. این فرودگاه در شهر جاکارتای اندونزی واقع شده است و به عنوان شلوغ ترین و پر تردد ترین فرودگاه این کشور شناخته می شود.

فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا همانطور که بالاتر اشاره کردیم به عنوان شلوغ ترین فرودگاه کشور اندونزی و شهر جاکارتا شناخته شده است. این فرودگاه پر تردد در سال 1985 ساخته شد.

این فرودگاه در ابتدا فرودگاه بین المللی سوئکارنو نام داشت ولی در ادامه برای ادای احترام به اولین رئیس جمهور اندونزی آقای محمد هتا، نام این فودگاه به سوئکارنو هتا تغییر داده شد.

در حال حاضر این فرودگاه به عنوان مهم ترین مرکز حمل و نقل جاکارتای بزرگ (Greater Jakarta Area) محسوب می گردد و بیشتر بار حمل و نقل این قسمت با این فرودگاه است. فرودگاه بین المللی سوئکارنو-هتا در جزیره ای به نام جاوا قرار گرفته است.

این فرودگاه بزرگ در فضایی به مساحت 18 کیلومتر مربع ساخته شده است و دارای 4 ترمینال مختلف است. ترمینال شماره ی 1 این فرودگاه دارای ظرفیتی برابر با 1 میلیون نفر در سال است.

3 ترمینال این فودگاه مسافربری هستند و یکی از این ترمینال ها، ترمینال باری است و پروازهای کارگوی داخلی و خارجی در آن نشست و برخاست می نمایند. فاصله ی هوایی فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا تا تهران برابراست با 7409 کیلومتر که برابر با 9 ساعت و 42 دقیقه می باشد.

ایرلاین هایی که به سمت این فرودگاه پرواز دارند و از این فرودگاه به عنوان قطب اصلی خطوط هوایی استفاده می کنند عبارتند از: لاین ایر (Lion Air)، نام ایر (Nam Air)، سری ویجایا ایر (Sriwijaya Air)، ایرآسیا اندونزی (Indonesia AirAsia)، گارودا اندونزی (Garuda Indonesia)، باتیک ایر (Batik Air)، کاردیگ ایر (Cardig Air) و سیتی لینک (Citilink).

جالب است که بدانید این فرودگاه به عنوان شلوغ ترین فرودگاه در نیمکره ی جنوبی کره ی زمین محسوب می گردد. در مجموع فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا یکی از شلوغ ترین فرودگاه های بزرگ و بین المللی در جهان است.

فرودگاه بین المللی سوئکارنو-هتا در سال 2013 به عنوان هشتمین فرودگاه شلوغ جهان معرفی شد. بر طبق آمار رسمی از این فرودگاه، در سال 2017 سوئکارو- هتا بیش از 70 میلیون نفر مسافر را جا به جا کرده است. از این فرودگاه به عنوان یکی از بزرگ ترین و مجهزترین فرودگاه های جهان نام برده می شود.

یکی دیگر از اصولی که در فرودگاه سوئکارنو- هتا جاکارتا رعایت می شود این امر است که مسئولان و برنامه ریزان این فرودگاه تمامی سعی خود را می کنند تا شرایط مناسب برای پرواز بدون تاخیر هواپیماهایی که در این فرودگاه پرواز دارند را فراهم سازد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا:

  • نام فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا: Soekarno-Hatta International Airport.
  • کد یاتا: CGK.
  • کد ایکائو: WIII.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 10 متر.
  • ترمینال ها: 4 ترمینال مجزا.

ترمینال های فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا:
همانطور که بالاتر گفتیم این فرودگاه دارای 4 ترمینال مختلف است. ترمینال شماره ی 1 به عنوان اولین ترمینال این فرودگاه شناخته می شود که در سال 1985هنگامی که فرودگاه ساخته شد، افتتاح گشت. این ترمینال دارای 3 بخش مختلف است.

هر کدام از این بخش های مختلف دارای 37 گیت مختلف پذیرش است. گنجایش سالانه ی این ترمینال همانطور که بالاتر نیز ذکر کردیم، در حدود 1 میلیون نفر است. این ترمینال برای پروازهای داخلی فرودگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

ترمینال شماره ی 2، در سال 1991 ساخته و احداث شده است. این ترمینال در بخش شمال غربی فرودگاه و در نزدیکی ترمینال شماره ی 1 فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا قرار گرفته است. ترمینال شماره ی 2 همانند ترمینال شماره ی 1 دارای 3 بخش مختلف است.

معمولا بیشتر پروازهای مقاصد بین المللی شرکت های هواپیمایی همچون: ایرآسیا، لاین ایر و باتیک ایر که عضو اتحادیه ی اسکای تیم هم هستند، ازطریق این ترمینال صورت می گیرد.

لازم به ذکر است که ترمینال شماره ی 2 نسبت به ترمینال شماره ی 1 دارای ظرفیت پذیرش مسافر بیشتری است. این ترمینال سالانه بیش از 9 میلیون نفر مسافر را در سال پذیرش می نماید.

ترمینال شماره ی 3 به عنوان سومین ساختمان اصلی فرودگاه شناخته می شود. این ترمینال در ناحیه ی شمال شرقی فرودگاه سوئکارنو- هتا قرار گرفته است. لازم به ذکر است که ساختمان شماره ی 3 این فرودگاه تا سال 2017 همچنان در دست ساخت بوده است.

معماری ساختمان این ترمینال نسبت به دو ترمینال دیگر بسیار متفاوت است. المان های طراحی و ساخت این ترمینال عبارتند از ترکیب معماری سنتی و مدرن. در طرح معماری این فرودگاه بسسیار به محیط زیست توجه شده است.

ترمینال شماره ی 3 هم برای پروازهای داخلی و هم برای پروازهای خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.

ترمینال باربری فرودگاه بین المللی سوئکارنو- هتا در بخش شرقی ترمینال شماره ی 1 قرار گرفته است. از این ترمینال برای پروازهای کارگوی داخلی و خارجی استفاده می شود.

برای افزایش ظرفیت ترمینال باربری این فرودگاه، مقرر شده است که این ترمینال را به بخش غربی ترمینال شماره ی 2 منتقل کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>