اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رازک

موارد استفاده رازک

  1. بخش مورد استفاده در گیاه همان مخروط های ماده (گل های ماده) موسوم به " strobiles " هستند که دارای دارای بوی مطبوع ولیکن طعم تلخ می باشند. میوه های سبز متمایل به زرد، گل آذین هایی که قبل از رسیدن کامل جمع آوری می شوند و همچنین تارها و غده های جدا شده از سطح برگ ها استفاده می گردند.
  2. کاربرد عمده رازک در تولید "ماءالشعیر" به دلیل طعم تلخ آن می باشد زیرا عصاره رازک به عنوان طعم دهنده در غذا و صنعت نوشابه سازی مصرف می شود.
  3. در قدیم نیز از خاصیت مُدر بودن رازک استفاده می گردید. از دیگر مصارف سنتی رازک را درمان انقباضات روده ای، بیماری سل، التهاب مثانه و مواردی از سرطان را می توان نام برد.
  4. حمام کردن در وان زوائد حاصل از تخمیر رازک خواصی جوان کننده دارد و برای رفع مشکلات قاعدگی مؤثر می باشد.
  5. برخی اوقات در افرادی که گل های رازک را می چیدند، اثرات آرام بخش مشاهده می شد لذا از گلهای رازک به عنوان مسکن بهره می گرفتند.
  6. همچنین بمنظور رفع مشکلات عصبی اقدام به گذاشتن گل های رازک درون بالش می نمودند.
  7. رازک دارای اثر آرام بخش می باشد به خصوص هنگامی که همراه با آرام بخش های دیگر گیاهی نظیر "والرین" مصرف می گردد.
  8. از رازک در بدخوابی عصبی و استرس ها استفاده می شود.
  9. امروزه از انواع رازک به دلیل خاصیت نرم کنندگی در فرآورده های آرایشی-درمانی پوستی بهره می برند.
  10. رازک به صورت "دَم کرده" با مزه تلخ به عنوان مقوی معده، محرک اشتها و افزاینده ترشحات معده کاربرد دارد.
  11. در طب سنتی از "دَم کرده" این گیاه جهت درمان زخم معده و به عنوان ضد ورم مثانه بهره می گرفتند.
  12. برای رفع بی خواب بهتر است از گل های ماده تازه خشک شده و حتی از گل های فریز شده بهره گرفت که در این صورت بر روی 2 قاشق چایخوری از گل ها باید یک لیوان آب جوش بیفزائید و پس از 10 - 5 دقیقه آن را صاف نموده و میل کنید.
  13. خواص میکروب کشی رازک مشابه آنتی بیوتیک های ملایم و برعلیه باکتری های "گرم مثبت" می باشد.
  14. از عصاره حاصل از گل های ماده "رازک" در صنایع نوشابه سازی به صورت بسیار گسترده ای استفاده می گردد زیرا عصاره رازک ویژگی های خاصی به ماءالشعیرها می دهد به طوریکه با رسوب بسیاری از املاح نظیر پروتئین ها سبب شفافیت نوشابه های طبیعی می شوند و به آنها طعم ویژه ای می بخشند.
  15. رازک را می توان به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی و فوری بر روی بریدگی هایی که در حین فعالیت های کشاورزی حادث می شوند، بهره گرفت.
  16. دانشمندان فرانسوی عقیده دارند که مصرف رازک به عنوان یک ماده ضد اسپاسم می تواند باعث نرم شدن آستر مجاری دستگاه هاضمه و آرامش آن گردد.
  17. دانشمندان آلمانی ادعا می کنند که رازک دارای مواد شیمیایی مشابه هورمون زنانه "استروژن" است که خاصیت تنظیم کنندگی عادات ماهیانه بانوان را برعهده دارد.
  18. جوشانده گل های رازک را برای رفع تورم و سختی رحم بکار می برند.

فرآورده های دارویی رازک

  • حدود 70 فرآورده آرام بخش از رازک در آلمان تولید می گردند. در انگلستان نیز حدود 60 فرآورده تهیه می شوند که همگی به عنوان مصارف آرام بخشی دارند.
  • عمده فرآورده های حاصل از رازک به صورت قرص عرضه می شوند.
  • از عصاره خشک رازک به صورت چای و یا فرآورده های دیگر به عنوان خواب آور و مسکن استفاده می کنند.
  • رازک یکی از برترین و جدیدترین گیاهانی است که محققین به خواص معجزه آسای آن در مصارف پوستی برای تهیه محصولات آرایشی و بهداشتی پی برده اند در حالی که از این گیاه در گذشته فقط برای مصارف خوراکی از جمله تولید ماء الشعیر بهره می گرفتند.
  • نتایج تحقیقاتی نشان می دهند که مواد حاصل از این گیاه می توانند باعث سفتی پوست بدن گردند و از اُفتادگی و چین و چروک پوست جلوگیری نماید. منظور از سفت نمودن پوست یعنی جلوگیری از افتادگی پوست می باشد و در عین حال به آن نرمی و لطافت طبیعی می بخشد.
  • از مواد حاصل از رازک به عنوان "آنتی سپتیک" یا ضد باکتری بهره می گیرند لذا برای تولید صابون های ضد باکتری نظیر صابونی با نام ایرانی "آیدان" بکار می رود.
  • "گرد لوپولون"، "ضماد رازک"، "عصاره مخروط آن"، "حبه مسکن لوپولون"، "پماد لوپولون"، "دَم کرده و جوشانده رازک" و خود گیاه تازه از دیگر مصارف آن هستند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>