اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه کوبه

معرفی فرودگاه کوبه در ژاپن:
فرودگاه کوبه (Kobe Airport) در کشور ژاپن و در جزیره ای مصنوعی ساخته شده است. این فرودگاه بیشتر برای پروازهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد اما پروازهای بین المللی از نقاط مختلفی نیز، به آن انجام می گیرد.

همانطور که در مقدمه ذکر کردیم، فرودگاه کوبه در جزیره ای مصنوعی که در 8 کیلومتری ساحل کوبه و جنوب ایستگاه سانیومیا واقع شده است، ساخته شده است.

اولویت اول این فرودگاه، در زمینه پذیرش و برنامه ریزی فرود هواپیماها، پروازهای داخلی هستند اما این امر باعث نمی گردد که پروازهای بین المللی را این فرودگاه پذیرش ننماید.

در زبان ژاپنی این فرودگاه را 神 戸 空港 می نویسند و شین هو کوم تان می خوانند. طبق آمار رسمی این فرودگاه در سال 2006، 2 میلیون و 697 هزار نفر را از طریق خود جا به جا نموده است. این عدد در سال 2010 به 2 میلیون و 215 هزار نفر رسید.

زمانی که پیشنهاد ساخت این فرودگاه از طرف مسئولان کوبه ای مطرح شد، سال 1971 بود. در آن زمان برنامه ریزان و مهندسین دولتی، در پی طرحی برای احداث فرودگاهی بودند که جایگزین فرودگاه بین المللی اوساکا گردد.

طرح اصلی فرودگاه کوبه عبارت بود از: 6 باند پرواز با طولی بیش از 3 هزار متر و ترمینالی با مساحت 1100 هکتار. یکی از موانع اصلی بر سر ساخت این فرودگاه در آن سال ها، تاتسو میازاکی شهردار کوبه بود.

میزاکی با این که، از این سمت کنار رفت اما در انتخابات سال 1973 مجدداً انتخاب شد و بر روی تصمیم خود در دوره ی قبلی مدیریتش برای نساختن این فرودگاه جدید اصرار و پافشاری کرد.

با این وجود صاحبان کسب و کارهای کوبه ای هنوز هم به این طرح علاقه مند بودند و با استفاده از روابط خود با دولت، همچنان پیشنهاد ایجاد یک شهر کوچک و یا یک جزیره ی مصنوعی را برای ساخت یک فرودگاه هر چند کوچک تر به دولت می دادند.

در طرح پیشنهادی آنان، باند فرودگاه جدید بسیار کوچک تر از طرح اولیه بود. در آن زمان پیشنهاد ساخت یک فرودگاه بین المللی دیگر به نام کانسیوی در سال 1982 به وزارت حمل و نقل ژاپن ارائه شد و این طرح نیز مورد بررسی قرار گرفت.

این که این فرودگاه در نهایت چگونه توانست ساخته شود، شرحی طولانی دارد زیرا بسیاری از نهادهای رسمی در ژاپن، مخالف ساخت این مجموعه ی پروازی بودند ولی در نهایت در سال 1985، مسولان کوبه تصمیم گرفتند تا به طور مستقل این فرودگاه را ساخته و تأسیس نمایند.

شاید برایتان عجیب باشد اما ساخت فرودگاه کوبه تا سال 2003 میلادی به طول انجامید. در واقع در شرح این طولانی شدن روند ساخت و ساز این فرودگاه، باید بگوییم که ساخت این مجموعه در سال 1995 به علت کمبود بودجه، متوقف شده بود. در این زمان دولت از بودجه ی ساخت این فرودگاه برای حمایت از زلزله زدگان هانسیل استفاده نمود.

علی رغم تمام وقفه های که در راه ساخت این فرودگاه به وجود آمد، مردم محلی کوبه همچنان حمایت خود را در زمینه ی ساخت این فرودگاه اعلام کردند. در انتخابات سال 1997 شهرداری کوبه حزب ائتلاف موافقان ساخت فرودگاه به پیروزی رسید.

ساخت و ساز مجدد فرودگاه، از سپتامبر سال 1999 مجدداً آغاز شد اما بحث های جانب دارانه برای متوقف ساختن این پروژه همچنان ادامه داشت تا اینجا که برای متوقف ساختن این پروژه در سال 2000 امضا جمع شد اما از طرفی، مجددا برای ساخت و ادامه ی این پروژه امضا جمع گردید.

در نهایت تمام این جنجال ها همان طور که بالاتر به آن اشاره نمودیم، فرودگاه در تاریخ 16 فوریه ی سال 2006 افتتاح گشت.

اولین ایرلاینی که به این فرودگاه پرواز داشت، شرکت هواپیمایی آل نیپون ایر ویز (All Nippon Airways) کشور ژاپن بود.

این شرکت پروازهای برنامه ریزی شده ای به این فرودگاه انجام می داد. 2 ایرلاین دیگر برای داشتن قطب پروازی در این فرودگاه، با مسئولان آن وارد مذاکره شدند. اولین نوبت پروازهای خصوصی که به این فرودگاه انجام شد، در سپتامبر سال 2006 بود.

به دنبال ورشکستگی شرکت هواپیمایی JAL، این شرکت تمامی خدمات خود را از فرودگاه کوبه خارج کرده و کلیه پروازهای خود از این فرودگاه را، به صورت تعلیق در آورد. البته این فقدان را شرکت هواپیمایی دیگری به نام اسکای مارک (Skymark) جبران نمود. در حال حاضر این ایرلاین بیش از نیمی از مسافران این فرودگاه را تأمین می نماید.

در سال 2013، شهردار کوبه اعلام نمود که برای مدیریت و توسعه این فرودگاه و همچنین فروش برنامه های آن، برنامه های بزرگی دارد. در آخر اگر بخواهیم این بحث مخالفت با ساخت این فرودگاه را پایان دهیم، باید بگوییم که شهرداری کوبه با داشتن 3 تریلیون یورو بدهی که 1 تریلیون آن مربوط به ساخت این فرودگاه است، بسیار زیر ذره بین است.

البته کسانی که از ساخت این فرودگاه حمایت می کنند، در استدلال خود می گویند که ساخت این فرودگاه بسیار لازم بوده است و مردمی که در مناطقی همچون: شیکوکو و جزیره ایواجی زندگی می کنند، بسیار از این فرودگاه استفاده می کنند.

اطلاعات فرودگاه کوبه:

  • نام فرودگاه کوبه: Kobe Airport.
  • کد یاتا: UKB.
  • کد ایکائو: RJBE.
  • ارتفاع از سطح دریا: 7 متر.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • ترمینال ها: 1 ترمینال مسافربری.

ترمینال های فرودگاه کوبه:
فرودگاه کوبه دارای 1 ترمینال مسافربری است که در آن چند ایرلاین داخلی از جمله ایر دو، آل نیپون ایر ویز، سلاسید ایر و اسکای مارک ایر لاینز فعالیت می نمایند. از این ترمینال پروازهایی از اروپا و آمریکا نیز، نشست و برخاست دارند.

راه های دسترسی به فرودگاه کوبه:
با استفاده از کشتی های مسافربری، تاکسی هایی که خارج از این فرودگاه هستند، می توان به مرکز شهر کوبه و یا بیرون از آن عزیمت نمود.

امکانات فرودگاه کوبه:
این فرودگاه امکانات معمول یک فرودگاه را در خود دارد. امکاناتی همچون: رستوران بین المللی، فروشگاه های مختلف، کاببین مخصوص افراد سیگاری، پلیس بین الملل و… در آن می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>