اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رازک

مهم ترین اثرات مصرف رازک

  • اثرات مفید:

ضد درد - ضد باکتری و ضدعفونی کننده - ضد اسپاسم - ضد تومور - معرّق - هاضم - ادرار آور - قاعده آور - استروژنیک - مُلیّن - خلط آور - قارچکش - خواب آور (درمان بی خوابی) - شیرافزا - مُسهِل - مقوی اعصاب - مقوی معده - آرام بخش - کاهش اضطراب - مقوی حرکات رحم - ضد کرم - اشتها آور - کاهش اختلالات عصبی معده - کاهش نفخ - رفع وسواس جنسی - کاهش درد و ضد کوفتگی عضلات - اثرات مفید بر کلیه - معرّق - تصفیه کننده خون - ضد کرم - تب بُر - درمان سل - درمان روماتیسم به ویژه روماتیسم ریوی - اسهال خونی - درمان کم خونی دختران جوان - درمان نرمی استخوان - درمان آب آوردگی نسوج - اسکوربوت - نقرس - به صورت موضعی برای درمان جوش ها و خون مُردگی.

  • اثرات مضر:

مخدر - آلرژی زا - کاهش دهنده میل جنسی - محرک عصبی - بروز عادت ماهیانه زودرس

رازک و رفع وسواس و تحریکات جنسی

با افزایش شهرنشینی و مشکلات مبتلا به آن با عقب افتادن زمان ازدواج در جوانان مواجه می گردیم درحالی که زمانی بروز ازدواج حتی قبل از ظهور علائم بلوغ رُخ می داد. امروزه تحریکات جنسی به ویژه با تغییر فرهنگ، آداب معاشرت در عرصه های کار و زندگی در جوانان به ویژه افراد ذکور افزایش یافته است لذا مصرف این گیاه می تواند تا حدود زیادی به واسطه اثرات آرام بخشی از این معضل اجتماعی بکاهد و بدینگونه مانع بروز رفتارهای سوء اجتماعی در افراد جوان گردد. مصرف رازک می تواند از بروز اختلالات جنسی مثل وقوع رؤیای جنسی شبانه و انزال زودرس جلوگیری کند.

تهیه چای رازک

برای تهیه چای رازک باید یک لیوان آب جوش را بر روی نیم گرم گیاه له شده یا پودر آن بریزید و 15 دقیقه صبر کنید سپس آن را صاف کرده و میل نمائید.

نگهداری رازک

این گیاه باید دور از نور و در هوای سرد نگهداری شود ولیکن حداکثر مدت نگهداری نباید بیشتر از یکسال باشد. خواص دارویی آن به طور چشمگیری به تازه و یا کهنه بودن آن بستگی دارد چون مواد موجود در رازک با گذشت زمان اکسید می گردند چنانکه مصرف تازه گل های ماده آن برای رفع بدخوابی بسیار مؤثر است در صورتی که خشک شده گل های ماده آن برای پُر کردن بالش افرادی که دارای بی خوابی هستند، مناسب ترند. تعویض گل های خشک ماده این بالش ها باید هر 3 - 2 ماه یکبار صورت پذیرند..

مصارف غیر دارویی "رازک"

در صنعت از الیاف فیبری "رازک" در ساختن طناب و پارچه های خشن شبیه کرباس استفاده می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>