اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی هانوی

معرفی فرودگاه بین المللی هانوی در ویتنام:
با یکی از فرودگاه های مهم و پر رفت و آمد کشور ویتنام آشنا شوید، فرودگاه بین المللی هانوی (Hanoi International Airport) که به آن فرودگاه نوا بای (Noi Bai International Airport) نیز می گویند. این فرودگاه بعد از دیگر فرودگاه شلوغ و مهم کشور ویتنام به نام فرودگاه تان سون نهات (Tan Son Nhat)، دومین فرودگاه شلوغ این کشور است.

فرودگاه بین المللی هانوی در قسمت جنوبی هانوی، پایتخت ویتنام در ابتدا به عنوان پایگاه هوایی فو ین (Phúc Yên Air Base) ساخته شد و توسعه یافت. این فرودگاه در تاریخ 2 ژانویه ی سال 1978 افتتاح شد.

اما برای کاربری مسافربری، ترمینال شماره ی 1 این فرودگاه در سال 2001 ساخته و عملیاتی گشت. در سال 2005، شرکت هواپیمایی تایگر ایرویز (Tiger Airways) پروازهای سه گانه ای را بین فرودگاه بین المللی هانوی و پایتخت کشور سنگاپور، شهر سنگاپور آغاز نمود.

بعد از این که این ایرلاین فرودگاه بین المللی هانوی را به عنوان یکی از قطب های پروازی خود انتخاب نمود، شرکت هواپیمایی ایر آسیا، دومین ایرلاینی بود که بعد از تایگر ایر ویز تصمیم گرفت تا این فرودگاه را به عنوان یکی از فرودگاه های مرکزیش در ویتنام قرار دهد.

ایر آسیا با راه اندازی پرواز های کم هزینه بین هانوی، بانکوک و کوالالامپور به صف ایرلاین هایی پیوست که با این فرودگاه شروع به همکاری نمودند. تا قبل از سال 2006، این فرودگاه تنها 1 باند پرواز داشت اما در همین سال با توجه به استقبالی که از این ایرلاین شد، دومین باند این فرودگاه نیز افتتاح گشت.

همانطور که می دانید، هواپیماهای ایرباس 380 پهن پیکر هستند و این فرودگاه پس از افتتاح دومین باند پروازش، برای اولین بار از یک هواپیمای ایرلباس مدل A380، میزبانی نمود.

با این حال درباره ی این مطلب لازم به ذکر است که پروازهای برنامه ریزی شده و منظم ایرلاین های مختلفی که در این فرودگاه مشغول به کار هستند، با این هواپیما به مقصد فرودگاه هانوی زیاد پرواز نمی کنند.

در سال 2013 اولین پرواز با هواپیمای بوئینگ کارگولوکس 747-8F به این فرودگاه با پروازهای شرکت هواپیمایی آل نیپون ایر ویز (All Nippon Airways) انجام شد.

در سال 2014، مسئولین این فرودگاه اولین سرویس برنامه ریزی شده ی خود را برای مهیا کردن پذیرش اولین سری سرویس های پروازی برنامه ریزی شده ی خود با جدیدترین نسل از هواپیماهای تجاری دریافت کرد. آل نیپون ایرویز شروع به ارائه ی پروازهای مسافربری بین دو فرودگاه بین المللی هانه دا توکیو و هانوی نمود.

در همان سال این فرودگاه اولین سرویس تورهای جهانی با هواپیماهای ایرباس A350 XWB را آغاز کرد. در سال 2015، شرکت هواپیمایی ویتنام برای انجام پروازهای داخلی مسافربری و بیزینسی خود از هواپیماهای Airbus A350 XWB به مقصد این فرودگاه استفاده نمود.

این فرودگاه در سال 2013 طبق آمار رسمی، پذیرای 13 میلیون نفر بوده است در حالی که ظرفیت آن تنها پذیرش 9 میلیون نفر در سال بوده است. با افتتاح ترمینال جدید این فرودگاه، ظرفیت آن به پذیرش 25 میلیون نفر در سال نیز افزایش پیداکرد.

از اواسط سوال 2010، این فرودگاه به عضویت اسکای تیم در آمد. فرودگاه بین المللی هانوی، پس از افتتاح ترمینال بین المللی خود جایزه ی اسکای ترکس (skytrax) را به عنوان یکی از بهترین فرودگاه های جهان دریافت نمود.

از دیگر افتخارات و جوایزی که این فرودگاه برای افتتاح بین المللی جدیدش کسب نمود، جایزه ی بهترین فرودگاه ویتنام از دست رئیس جمهور ویتنام در سال 2015 می باشد.

لازم به ذکر است که این فرودگاه را به نام نوی بای (Noi Bai) نیز می شناسند و در واقع این نام برای فرودگاه رسمیت دارد اما در بسیاری از محافل بزرگ و رسمی دنیا و به خصوص میان مردم این فرودگاه همچنان به نام فرودگاه بین المللی هانوی شناخته می شود.

این فرودگاه در شهر هانوی، پایتخت کشور ویتنام ساخته شده و از نظر ظرفیت کل به عنوان بزرگ ترین فرودگاه کشور ویتنام شناخته می شود. همانطور که گفتیم این فرودگاه ابتدا به عنوان یک پایگاه هوایی کار می کرده است و در ادامه جایگزین فرودگاه ی به نام گیام لام (Gia Lam) می شود.

ترمینال بین المللی این فرودگاه به تمام پروازهای بین المللی که از هانوی انجام می پذیرد، سرویس می دهد. در حال حاضر این فرودگاه به عنوان قطب اصلی شرکت های هواپیمایی همچون: جت استار پسیفیک (Jetstar Pacific)، ویت جت ایر (Viet Jet Air) و شرکت هواپیمایی ویتنام می باشد.

این فرودگاه به صورت دقیق تر در 35 کیلومتری شمال شرقی مرکز شهر هانوی قرار گرفته است. از این فرودگاه پلی به نام ها تان (Nhật Tân) به اطراف نیز کشیده شده است.

برای رفاه حل مسافران این فرودگاه، 3 شبکه ی حمل و نقل دولتی را در این فرودگاه از طرف دولت ویتنام مستقر گشته است. به این نکته توجه داشته باشید که در حال حاضر پرواز مستقیم بین هانوی و تهران صورت نمی گیرد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی هانوی:

  • نام فرودگاه بین المللی هانوی: Hanoi International Airport.
  • کد یاتا: HAN.
  • کد ایکائو: VVNB.
  • نوع فرودگاه: نظامی و همگانی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 12 متر.
  • ترمینال ها: 2 ترمینال مجزا.
  • فاصله هوایی تا تهران: 5518 کیلومتر معادل حدودا 8 ساعت.

ترمینال های فرودگاه بین المللی هانوی:
درباره ی ترمینال های این فرودگاه، دانستن این نکته ضروری است که فاصله ی بین دو ترمینال برابر با 850 متر است.

هر 2 ترمینال نیز دارای 4 طبقه ی مجهز و کامل هستند. پایانه ی شماره ی 1 مخصوص پروازهای داخلی و ترمینال شماره ی 2 مخصوص پروازهای خارجی وبین المللی است.

در ترمینال شماره ی 1، ورودی و خروجی پروازهای داخلی، دفتر فرودگاه و در ترمینال شماره ی 2 نیز؛ ورودی و خروجی پروازهای بین المللی، بخش ورود به پروازهای بین المللی قرار گرفته است.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی هانوی:

  • تاکسی: شرکت های تاکسیرانی بسیاری در محوطه ی فرودگاه موجود است و معمولا می توانید با قیمت مناسبی خود را به مرکز شهر با استفاده از آن ها برسانید. تاکسی های سبز رنگ قابل اطمینان ترند.
  • اتوبوس: راه ارزان تر از تاکسی، اتوبوس است. این نکته درباره ی استفاده از اتوبوس ها ضروری است که بدانید برای حمل چمدان شما این اتوبوس ها وجهی دریافت نمی نمایند.

امکانات فرودگاه بین المللی هانوی:

  • در هر 2 ترمینال این فرودگاه خدمات VIP به مسافرین ویژه ارائه می گردد.
  • امکان استفاده از اینترنت در همه جای فرودگاه وجود دارد.
  • می توانید از رستوران، کافه و فروشگاه های متنوع این فرودگاه استفاده نمایید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>