اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه ابوظبی

از فرودگاه ابوظبی تا مرکز شهر:
فرودگاه ابوظبی دومین فرودگاه پررفت و آمد امارات (بعد از فرودگاه دبی) به شمار می رود. این فرودگاه قطب اصلی فعالیت های هواپیمایی الاتحاد است و ایرلاین های مشهوری مثل ایر ایندیا، بریتیش ایرویز، جت ایرویز، کی ال ام (KLM) و ترکیش ایرلاین به این فرودگاه پروازهای مستقیمی انجام می دهند.

فرودگاه ابوظبی در فاصله 30 کیلومتری شرق شهر ابوظبی قرار دارد و سالانه بیش از 25 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده می کنند. امارات و شهرهای گردشگری آن مثل ابوظبی، شارجه و دبی مقصد گردشگری پرطرفدار و محبوبی برای ایرانی هاست.

نزدیک بودن مسیر و جشنواره های خرید فراوان باعث شده بسیاری از افراد این شهرها را برای مسافرت خارجی خود انتخاب کنند. در این مطلب می خواهیم در مورد گزینه های حمل و نقل فرودگاه ابوظبی صحبت کنیم و روش های دسترسی به مرکز شهر را به شما معرفی کنیم.

فرودگاه ابوظبی 3 ترمینال مسافربری دارد و مسافران برای جابه جایی بین ترمینال ها می توانند از سرویس شاتل فرودگاه استفاده کنند. این سرویس حمل و نقل فرودگاه ابوظبی کاملا رایگان است و هر 15 دقیقه یکبار مسافران را بین ترمینال های فرودگاه جابجا می کند.

ایستگاه اصلی اتوبوس ها در مقابل ورودی 5 ترمینال شماره 1 و ترمینال شماره 2 قرار دارد و با تابلوهای راهنما مشخص شده است. البته ترمینال های شماره 1 و 2 فاصله چندانی با هم ندارند، اما ترمینال شماره 3 حدود یک کیلومتر با این دو ترمینال فاصله دارد.

اتوبوس:
اتوبوس فرودگاه یکی از راحت ترین و به صرفه ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه ابوظبی است. این اتوبوس ها همگی مجهز به سیستم تهویه هوا هستند و از مقابل ترمینال 1، 2 و 3 و همینطور کنار ساختمان کارگو و بار و مجتمع پلیس فرودگاه مسافران را سوار می کند.

مسیرهای اتوبوس ها متفاوت است و علاوه بر داخل شهر ابوظبی، به شهرهای اطراف مثل دبی نیز حرکت می کنند. با توجه به آدرس هتل و مقصدتان می توانید سوار مناسب ترین اتوبوس شوید. برخی از مسیرهای اتوبوسرانی عبارتند از:

سرویس اتوبوسرانی A1 هر 30-60 دقیقه یکبار (بسته به حجم مسافر) به سمت ابوظبی حرکت می کند و به صورت 24 ساعته فعال است.

اتوبوس شماره 240 هر 120 دقیقه یکبار از فرودگاه به سمت شهر شخبوط (Shakhbout City) و بنی یاس حرکت می کند و از ساعت 6 صبح تا 10 شب فعال است.

اتوبوس شماره 211 هر 120 دقیقه یک بار حرکت می کند و مسافران را از فرودگاه ابوظبی به سمت مقاصد الشوامخ (Shwameikh)، بیمارستان المفرق (Al Mafraq Hospital) و مصفح می برد. ساعات کاری این اتوبوس ها از ساعت 6 صبح تا 22 شب است.

اتوبوس های شماره 211 و 240 هر 60 دقیقه یکبار به سمت شهامه (Shahama) حرکت می کند و از ساعت 5 صبح تا 11 شب فعالیت می کنند.

سرویس اتوبوس شماره 490 نیز هر 120 دقیقه یکبار حرکت می کند و مسافران را از فرودگاه ابوظبی به العین (Al Ain) می برد.

تاکسی:
تاکسی های الغزال (Al Ghazal) با نرخی ثابت مسافران را از فرودگاه ابوظبی به مرکز شهر می برند. تاکسی راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه ابوظبی است و در مدت زمان 40 دقیقه شما را به هتل می رساند.

علاوه بر تاکسی های الغزال، تاکسی های دارای تاکسیمتر نیز اجازه فعالیت در فرودگاه را دارند. این تاکسی ها به صورت 24 ساعته فعالند و ایستگاه آن ها در انتهای راهروی طولانی سالن اصلی ترمینال قرار دارد.

وقتی از سالن پروازهای ورودی خارج شدید به سمت چپ بپیچید تا به ایستگاه تاکسی ها برسید. در طول عصر و اواخر شب انتظار صف طولانی مسافران را داشته باشید.

اگر بلیط هواپیمایتان به مقصد ترمینال 1 و 3 است می توانید سوار تاکسی های مشکی مرسدس بنز ویتو شوید. این اتومبیل های لوکس ظرفیت 6 نفر را دارند، فضای بیشتری برای وسایل و چمدان دارند، ارزهای کشورهای مختلف را می پذیرند و راننده تاکسی به چند زبان صحبت می کند.

اگر در ترمینال شماره 2 هستید نیز بیرون ساختمان ترمینال می توانید اتومبیل های تویوتا کمری را مشاهده کنید که کرایه را بر اساس تاکسیمتر محاسبه می کنند. در طول ساعات شب مبلغ کرایه کمی اضافه می شود و اگر در طول مسیر توقف داشته باشید نیز به ازای هر دقیقه مبلغی را باید بپردازید.

کرایه اتومبیل:
اگر به صورت خانوادگی و گروهی سفر می کنید و مدام می خواهید در شهر گشت و گذار کنید کرایه اتومبیل گزینه مناسبی به نظر می رسد. کرایه اتومبیل یکی از گزینه های راحت حمل و نقل فرودگاه ابوظبی است و از اتومبیل های اقتصادی تا اتومبیل های لوکس و گرانقیمت به مسافران کرایه داده می شود.

دفتر کرایه اتومبیل به صورت 24 ساعته باز است و در ترمینال شماره 3 در اسکای پارک پلازا (Skypark Plaza) قرار دارد. ترمینال شماره 1 در فاصله کمی از این دفتر قرار دارد و با کمی پیاده روی می توانید به این بخش برسید.

اما اگر بلیط هواپیمایتان به مقصد ترمینال شماره 2 فرودگاه ابوظبی است می توانید با استفاده از سرویس شاتل فرودگاه در عرض چند دقیقه خود را به ترمینال شماره 3 برسانید. شرکت های مختلفی در فرودگاه ابوظبی خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می کنند.

از جمله شرکت های بین المللی و معتبر در این فرودگاه می توان به باجت (Budget)، یوروپکار (Europcar)، هرتز (HERTZ)، اویس (AVIS) و پی لس (Payless) اشاره کرد.

سرویس ترانسفر هتل:
بسیاری از هتل های ابوظبی خدمات ترانسفر فرودگاهی را نیز با دریافت مبلغ به مسافران ارائه می کنند. اگر نگرانید که در شهر گم شوید و دوست دارید به راحت ترین شکل ممکن به هتل برسید از این سرویس می توانید استفاده کنید.

قبل از پرواز حتما با پذیرش هتل محل اقامتتان هماهنگی های لازم را انجام دهید تا در زمان رسیدن به فرودگاه، راننده منتظر شما باشد و معطل نشوید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>