اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


مکانیکی


چکش ها و تبرها

چکش وسیله ای است که برای ضربه زدن مورد استفاده قرار می گیرد. برای نمونه ضربه به میخ، جااندازی قطعات در ماشین ها و شکستن اشیا از بارزترین استفاده های چکش است. چکش ها با توجه به نوع کاربردشان در انواع مختلفی ساخته می شوند ولی به طورکلی دارای یک دسته و یک وزنه در سر هستند. چکش ها معمولاً جهت استفاده با دست ساخته و تولید می شوند ولی امروزه برخی از چکش ها به وسیله دستگاه های مختلف نیز به کاربرده می شوند.

چکش از قدیمی ترین ابزارهای صنعتی محسوب می شود. از استانداردهای معتبر چکش ها می توان به DIN 1041 آلمان اشاره کرد. انواع چکش ها شامل چکش میخ کش، چکش اختصاصی برای کندن گل جوشکاری و تبرها است. از دیگر ابزارآلات مکانیکی می توان به آچار تخت و رینگی اشاره کرد. این ابزارهای صنعتی برای باز و بسته کردن های میلی متری کاربرد دارد.

مفهوم اعداد نوشته شده روی آچارهای متریک و اینچی چیست؟

یک آچار بافاصله دهانه آن تعیین اندازه می شود. در سیستم متریک اندازه آچارها از 7 میلی متر تا 25 میلی متر متغیر است. در روش اندازه گیری اینچی نیز اندازه آچارها از 3 اینچ شروع شده و با افزایش مرحله ای یک اینچ به یک اینچ و یا بیشتر می رسد. انواع دیگر آچارهای تخت ساخته می شوند که زاویه دهانه آن ها نسبت به بدنه دارای زاویه 30، 60، 90 و 22/5 است.

آچار رینگی دارای دو نوع یکسر رینگی و آچار دو سر رینگ است. آچار رینگی برای جلوگیری از لغزش آچار بر روی مهره یا سرپیچ به کار می رود. به طورکلی آچار رینگی از 12 شیار ساخته شده که هر 2 شیار در طرفین گوشه مهره یا پیچ قرارگرفته می شوند و تحت زاویه به آن ها نیرو وارد می گردد. این کار موجب باز و بسته شدن راحت مهره و پیچ بدون سرخوردن می شود.

آچار بکس

این نوع آچار با یک دسته یا آچار جغجغه تولید می شود. این دسته از آچارها که استوانه ای شکل هستند برای پیچ هایی که ته لوله قرار دارند و امکان چرخش آچار معمولی وجود ندارد مورداستفاده قرار می گیرند. آچار بکس شباهت زیادی به آچار رینگی دارد. لغزش آچار از روی مهره توسط شیارها کنترل می شود و نوع 12 شیارِ آن متداول تر است.

در قسمت انتهایی آچار بکس یک شکاف به شکل مربع با ضلع 1/4 و 1/8 و 1/2 قرار دارد که دسته بوکس، مستقیم، هندلی یا جغجغه ای تعبیه شده است. چنان چه در مرحله ای از کار برای باز و بسته کردن پیچ و مهره نیاز به سرعت عمل بیشتری باشد از آچار بوکس جغجغه ای استفاده می شود. اندازه آچارهای بکس از 10_30 میلی متر متغیر است که در جعبه مربوط قرار می گیرند.

آچارفرانسه آچارفرانسه به نوعی از آچارها تعلق می گیرد که دارای دهانه متغیر است که به پیچ ها و مهره های شش گوش و چهارگوش برخورد می کند. آچارفرانسه دارای دو فک متحرک و ثابت است که فک متحرک با چرخش یک پیچ به فک دور و نزدیک شده و درنهایت امکان تطبیق با مهره ها را پیدا می کند.

آچار L

شکل این آچار L است که برای سفت و شل کردن پیچ های آلن استفاده می شوند. آلن به پیچی گفته می شود که در یک سرش حفره ای شش ضلعی قرار دارد که نوک آچار آلن به هنگام استفاده در آن قرار می گیرد.

آچار شلاقی

آچاری باقابلیت تنظیم است که برای باز و بسته کردن انواع مختلف مهره، پیچ و لوله مورداستفاده قرار می گیرد. نام دیگر این نوع آچار کلاغی یا گلویی است. از این نوع آچار بیشتر در کارهای اختصاصی مثل باز و بسته کردن محور ماشین فرز میزی که دارای مهره گرد چاک دار است استفاده می گردد. در مواقعی که پیچ ها دارای دو سر دنده هستند از آچار دو سر دنده گلویی کمک گرفته می شود.

دیگر ابزار آلات مکانیکی

انبردست، انبردست محور لغزان، دم باریک، سیم چین، انبر کلاغی، انبر قفلی، خاربازکن، خارجمع کن، قیچی آهن بر، دستگاه میخ پرچ کن، آچار پیچ گوشتی در انواع مختلف و گونه های مختلف ترکمتر عقربه ای، تقی ای، تاشو، خلاصی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>