اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فارسی بر

فارسی بر اصطلاحی است که در صنعت برای ایجاد زوایای 45 درجه استفاده می گردد. دستگاهی که بتواند این زوایا را به وجود آورد فارسی بر نامیده می شوند. این دستگاه ها در دو نوع دستی و موتوردار موجود هستند. انواع اره ی موتور دار شامل دو نوع موتور دینامی و موتور آرمیچری می شوند.

مصارف این ابزار

از فارسی برها می توان در صنعت های مختلف بهره برد. برای مثال اگر قصد دارید کف خانه خود را سرامیک کنید می توانید با ایجاد زوایای 45 درجه در سرامیک ها برای قسمت کنج ها و ایجاد یک زاویه 90 درجه ای بهره ببرید. از دیگر استفاده های این دستگاه در ساختمان سازی می توان به ایجاد زوایای عمودی و قائم در چارچوب درها و پنجره ها اشاره کرد.

همچنین برای اجرای جوش شیاری، اتصال های روسری و زیرسری و یا ایجاد انوع اتصالات صلب (به خصوص در ستون ها) در این دستگاه استفاده می شود. فارسی برهای آرمیچری برای این منظور کارها در ساختمان سازی بیشتر استفاده دارد زیرا که از قدرت بیشتری برخوردار هستند و می توانند به راحتی زوایای مورد نظر را در آهن، سرامیک و … ایجاد کنند. این نوع از فارسی برها در برابر فشار نیز قدرت و دوام بالایی دارند.

هم چنین این دستگاه ها در امر ماکت سازی نیز بسیار کارآمد هستند. ماکت سازی امروزه برای معماران و مهندسان جهت نشان دادن هرچه بهتر پروژه ها از اهمیت بالایی برخوردار است. لذا با استفاده از فارسی بر می توان ساخت ماکت ها را سریع تر، راحت تر و همچنین تمیز و مرتب تر کرد.فارسی برها به خصوص در نجاری بسیار کارآمد هستند. در نجاری بیشتر از نوع موتور دینامی این اره استفاده می شود. فارسی برهای دینامی طول عمر و کیفیت بالاتری دارند و سر و صدای آن ها نسبت به نوع آرمیچری بسیار کمتر است.

این نوع از اره ها که در نجاری استفاده می شوند بیشتر از نوع رومیزی هستند که متشکل از یک اره ظریف بر پشت دار یا بدون پشت و میله هایی متحرک است که بر روی بازوی آن قرار گرفته اند و نسبت به صفحه زیرین دستگاه در جهت افقی و توسط اهرم یا دکمه ای که در دستگاه تعبیه شده است تغییر زاویه می دهد و به این شکل چوب را در زوایای مختلف برش می زند.

با استفاده از این نوع اره فارسی بر می توان با زاویه دادن به چوب هرچیزی که مایل هستید بسازید. از قاب عکس های چوبی تا صنایع و وسایل تزئینی چوبی. ساختن میز و صندلی و ایجاد زاویه های 45 درجه جهت اتصال به هم و ایجاد زاویه 90 درجه ای در آن ها با استفاده از اره فارسی بر رونیکس به سادگی انجام پذیر است.

فارسی بر کشویی دو طرفه

استفاده از این دستگاه در ام دی اف سازی نیز بسیار رایج است. از آنجایی که اره های دستی جوابگوی حجم بالای زوایایی که در این صنعت نیاز است نیست لذا دستگاه های صنعتی فارسی بر می توانند در این امر بسیار مفید واقع شوند. هنگام خرید دستگاه های فارسی بر لازم است که با توجه به نیاز خود دستگاه مناسب را خریداری کرد تا هنگام استفاده از آن ها دچار مشکل نشوید و بهترین کارکرد را برای مقاصد شما داشته باشد.

نکات ایمنی در هنگام استفاده از فارسی بر

همچون دیگر ابزارهای صنعتی، هنگام استفاده از فارسی بر نیز باید اصول ایمنی را رعایت کرد تا از ایجاد صدمات جانی و مالی جلوگیری شود. استفاده از عینک، دستکش و لباس های مخصوص و محافظ هنگام کار با اره فارسی بر ضروری است.

همچنین استفاده صحیح از دستگاه و جلوگیری از وارد شدن فشار زیاد به موتور و بلبرینگ ها موجب دوام و کارآمدی بیشتر دستگاه فارسی بر شما می شود. یکی از نکات مهم در نگه داری دستگاه های فارسی بر رونیکس تمیز کردن گرد و غبار و آلودگی هایی که هنگام کار در دستگاه ایجاد می شوند است. شما می توانید با بهره گیری از یک دستگاه باد فارسی بر خود را پاکیزه کنید و از استهلاک آن جلوگیری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>