اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی بوریسپیل

معرفی فرودگاه بین المللی بوریسپیل:
با بزرگ ترین فرودگاه بین المللی در اوکراین آشنا شوید، فرودگاه بین المللی بوریسپیل (Boryspil International Airport). می توان گفت که این فرودگاه بزرگ به تنهایی 65 درصد از بار ترافیک هوایی کشور اوکراین را بر دوش دارد.

فرودگاه بین المللی بوریسپیل در 29 کیلومتری قسمت شرقی شهر کی یف، پایتخت کشور اوکراین قرار گرفته است. نام این فرودگاه به زبان اوکراینی Міжнародний аеропорт تلفظ می گردد.

این فرودگاه همانطور که در مقدمه نیز گفتیم، بزرگ ترین فرودگاه کشور اوکراین است و بیش از 65 درصد از ترافیک هوایی اوکراین به خصوص در زمینه ی پروازهای بین المللی و بین قاره ای در این منطقه می باشد. این فرودگاه در واقع یکی از دو فرودگاهی است که در شهر کیف واقع شده است.

فرودگاه دیگر، فرودگاه ژولانی نام دارد و از این فرودگاه از نظر مساحت بسیار کوچک تر است. فرودگاه بوریسپیل عضو شورای بین المللی فرودگاه های جهان است.

فرودگاه بین المللی بوریسپیل در تاریخ 22 ژوئن سال 1959 به دستور شورای وزیران شوروی ساخته شد. هدف از ساخت این فرودگاه در ابتدا استقرار نظم در مدیریت ترافیک هوایی اوکراین، به ویژه در زمینه ی نظامی بود.

در واقع این فرودگاه در ابتدا به عنوان یک فرودگاه نظامی ساخته شد ولی از آن برای کاربری مسافربری استفاده شد. طولی نکشید که این فرودگاه اولین پرواز منظم و برنامه ریزی شده ی خود را پذیرا شد. این پرواز با یک هواپیمای ایرفلوت با 100 تن مسافر و 1600 کیلوگرم بار به سمت مسکو حرکت کرد.
در واقع اولین مسیرهایی که این فرودگاه پوشش داد عبارت بودند از: مسکو- کیف، مسکو- لنینگراد و کی یف- لنینگراد.

در نوامبر سال 1906، اولین دسته ی هواپیماهای توپولوف 104 به اوکراین وارد شده بود و این هواپیماها که از آن ها در قاره ی اروپا، تنها در اوکراین وارد شده بود، دراین فرودگاه استفاده نمودند. در سال 1965 یک ترمینال مسافربری جدید در این فرودگاه ساخته و افتتاح شد.

در همان زمان برای اولین بار از سیستم پشتیبانی خودکار در برج مراقبت فرودگاه، در این فرودگاه به کار گرفته شد. این فرودگاه هر چه به سال های پایانی جنگ سرد و پایان کار حکومت شوروی نزدیک تر شد، بیش از پیش پیشرفت کرده و هواپیماهای بیشتری را در خود جای داده است.

از سال 1980 به بعد، فرودگاه بین المللی بوریسیپول به صورت محدود شروع به پذیرفتن پروازهای بین المللی محدود کرد. برای این منظور در ابتدا قسمت های مختلفی همچون: قسمت خدمات مسافرتی و گروه های گمرکی و مرزی ایجاد شدند.

با این وجود شاید برایتان جالب باشد که بدانید در آن زمان، شهروندان معمولی اوکراینی که تبعه ی شوروی بودند اجازه ی خارج شدن از کیف را نداشتند!

در سال 1993، وزارت حمل و نقل کشور اوکراین که حالا دیگر پس از فروپاشی شوروی به صورت مستقل فعالیت می کرد، کاربری فرودگاه را به فرودگاه بین المللی بوریسپیل تغییر داد. از آن زمان به بعد نه تنها درهای فرودگاه بلکه درهای اوکرلاین به روی مردم همه ی کشورها باز بود.

هر کسی می توانست از کی یف، خارج و یا داخل شود. دیگر فرقی نداشت که فرد تبعه ی کجا باشد، فرودگاه بوریسپیل به یکی از دروازه های ارتباط با بیرون از خاک های اوکراین تبدیل شده بود. از آن دوره به بعد بود که تعداد مسافران و پروازها در این فرودگاه رو به فزونی گذاشت.

در سال 2000، طی یک برنامه ی توسعه و بازسازی دراین فرودگاه، به علت بالا رفتن حجم درخواست سفر های داخلی در این فرودگاه، یک خط مترو به این فرودگاه اختصاص داده شد. در سال 2001 در این فرودگاه یک باند جدید ساخته شد و ظرفیت حمل و نقل این فرودگاه را به 1.5 میلیون نفر در سال رساند.

در سال 2002 فرودگاه بوریسپیل توانست گواهی کیفیت سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 را دریافت نماید.

این فرودگاه یکی از بزرگ ترین فرودگاه های اروپای شرقی به حساب می آید. طبق آمار منتشر شد ه در سال 2008 از طریق این فرودگاه بیش از 6 میلیون نفر مسافر جا به جا شده اند. از دیگر آمار جالبی که درباره ی این فرودگاه وجود دارد این است که بیش از 60 تا 70 درصد ترافیک هوایی این منطقه فقط از طریق این فرودگاه تامین می گردد.

البته در سال 2009 این عدد به نسبت سال 2007 با کاهشی 13 درصدی روبرو بود اما پس از گذر از این سال، مجددا فرودگاه بوریسپیل، پر ترافیک ترین فرودگاه کل اوکران شنا خته شد. در پایان سال 2012 این فرودگاه اعلام کرد که در سالی که گذشت، حتی 1مورد پرواز لغو شده نداشته است.

برنامه های بسیاری برای توسعه ی این فرودگاه در دست برنامه ریزی است و در آینده ای نه چندان دور، مسئولان این فرودگاه برای توسعه و بهبود بوریسپیل برنامه های بسیاری را اجرا خواهند نمود.

اطلاعات فرودگاه بین المللی بوریسپیل:

  • نام فرودگاه بین المللی بوریسپیل: Boryspil International Airport.
  • کد یاتا: KBP.
  • کد ایکائو: UKBB.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 130 متر.
  • ترمینال ها: 4 ترمینال مجزای مسافربری و حمل بار.

ترمینال های فرودگاه بین المللی بوریسپیول:
فرودگاه بین المللی بوریسپیل دارای 4 ترمینال مجزا است. یکی از این 4 ترمینال، ترمینال VIP است. ترمینال E این فرودگاه، گنجایش 2000 نفر در ساعت را دارد.

بازسازی این فرودگاه در سال 2015 به اتمام رسید. ترمینال A، ترمینال داخلی این فرودگاه است و به عنوان یکی از شلوغ ترین ترمینال های این فرودگاه شناخته می شد البته، این ترمینال را در تاریخ 15 سپتامبر سال 2011، به خاطر گسترش ترمینال B تعطیل نمودند. ترمینال F این فرودگاه مخصوص کارگو و حمل بار است.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی بوریسپیل:
فرودگاه بین المللی بوریسپیل از طریق شبکه ی جاده ای به سراسر شهر کی یف و مناطق دیگر متصل است. اتوبوس ها و مینی بوس های بسیاری در اختیار بخش حمل و نقل زمینی فرودگاه است که مسافران در هم می توانند به نقاط مختلف شهر کی یف برسانند و هم می توانند مسافران را به ایستگاه مرکزی راه آهن برسانند. تاکسی هایی که در محوطه ی این فرودگاه نیز حضور دارند مسافران را با کرایه ای بیشتر به به هر مقصدی که بخواهند می رسانند.

امکانات فرودگاه بین المللی بوریسپیل:

  • در ترمینال های این فرودگاه برای مراجعین این فرودگاه، اینترنت رایگان موجود است.
  • فروشگاه های مختلف، رستوران ها و کافه های مختلفی در ترمینال های مسافربری این فرودگاه موجود می باشد.
  • دستگاه های خودپرداز بانک های مختلف اروپایی و اوکراینی و همچنین شعبات صرافی در این فرودگاه موجود است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
akbar MADAR Ali :
سلام اطفال هم باید تست کرونا داشته باشد یا خیر?
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>