اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موج سواری

تفریحات غیرمعمول و جالب در فرودگاه های دنیا:
تا به حال برایتان پیش آمده که به فرودگاه بروید و پروازتان تاخیر داشته باشد؟ یا آنکه در فاصله بین دو پرواز باشید و مجبور شوید چند ساعتی را در فرودگاه سپری کنید؟

در چنین مواقعی چه کار می کنید؟ چطور وقتتان را می گذرانید و خودتان را سرگرم می کنید؟ به رستوران می روید یا خرید می کنید؟

همین؟! جالب است بدانید که تفریحات و سرگرمی های فرودگاهی روز به روز گسترده تر می شود و این روزها در فرودگاه های بزرگ دنیا هر تفریحی را می توانید پیدا کنید.

از استخر شنا، باغ های زیبا، شهربازی، سینما و … آنقدر تفریح در این فرودگاه ها وجود دارد که وقت گذرانی در فرودگاه را به یک سرگرمی جذاب تبدیل می کنند. اما برخی فرودگاه ها امکانات و تفریحات غیرمعمولی را ارائه می دهند که برای یک فرودگاه زیادی عجیب است! در این مطلب می خواهیم در مورد برخی از تفریحات غیرمعمول در فرودگاه های دنیا صحبت کنیم و آن ها را به شما معرفی کنیم

موج سواری:
شاید هیچ کس انتظار نداشته باشد که به فرودگاه برود و موج سواری کند! اما جالب است بدانید که فرودگاه مونیخ چنین امکانی را برای مسافران فراهم کرده است.

این تفریح آنقدر پرطرفدار شده که بسیاری برای موج سواری هم که شده بلیط هواپیمایشان را به مقصد فرودگاه مونیخ رزرو می کنند! اگر موج سواری بلدید و می خواهید مهارتتان را به دیگران نشان دهید یا آنکه صرفا دوست دارید موج سواری و این ورزش آبی هیجان انگیز را تماشا کنید می توانید به این استخر موج سواری مصنوعی بروید. تماشای موج سواری و شاید امتحان کردن آن یکی از تفریحات غیرمعمول در فرودگاه است که می تواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد.

استخر شنا:
وقتی خسته و کوفته به فرودگاه می رسید چه چیزی لذتبخش تر از شنا در استخر می تواند خستگی سفر را از تنتان به در کند. به ویژه اگر این امکان را هم داشته باشید که از استخر چشم انداز باند فرودگاه و هواپیماها را هم تماشا کنید.

در قسمت پشت بام فرودگاه چانگی استخر روبازی قرار دارد که می توانید در حین شنا کردن در استخر منظره باند فرودگاه را ببینید. در فرودگاه بین المللی دبی نیز چنین امکانی برای مسافران فراهم است و مسافران با پرداخت هزینه ای کم می توانند در استخر سرپوشیده فرودگاه شنا کنند.

سینما:
وقتی در فرودگاه هستید و قرار است چندین ساعت منتظر بمانید تماشای فیلم می تواند سرگرمی خوبی باشد. بسیاری از مسافران از طریق تلفن همراه، تبلت یا لپتاپشان فیلم می بینند. اما مطمئنا تماشای فیلم در سینما و روی پرده بزرگ سینما لذت دیگری دارد.

اگر دوست دارید در ساعات انتظار در فرودگاه به سینما بروید و چند ساعتی را سرگرم شوید این امکان برای شما فراهم شده است. فرودگاه بین المللی هنگ کنگ (Hong Kong International Airport) سالن سینمای آی مکسی (IMAX cinema) دارد که جدیدترین فیلم ها روز دنیا را با کیفیت بالا نمایش می دهد. فرودگاه بین المللی اینچئون (Singapore’s Changi Airport) در سئول و فرودگاه چانگی سنگاپور (Incheon Airport) نیز مجهز به سالن سینما هستند.

اسکیت سواری روی یخ:
نظرتان در مورد اسکیت سواری روی یخ آن هم وسط یک فرودگاه شلوغ و پرازدحام چیست؟ فرودگاه اینچئون سئول به عنوان بهترین فرودگاه دنیا انتخاب شده است و عجیب نیست که بهترین تفریحات فرودگاهی دنیا را نیز در خود جای داده باشد.

این فرودگاه سالن اسکیتی به نام آیس فارست (Ice Fores) دارد که امکان اسکیت سواری را به مسافران می دهد. اسکیت سواری هم هیجان انگیز است هم سرگرم کننده. بنابراین اگر مجبورید چند ساعتی در فرودگاه معطل باشید می توانید به این سالن بروید و کمی تفریح کنید. در این سالن کفش و کلاه ایمنی به شما داده می شود و حتی اگر اسکیت سواری بلد نیستید هم می توانید آموزش های ابتدایی را یاد بگیرید.

گالری هنری:
اگر به دنبال آرامش هستید و به هنر و نقاشی هم علاقه دارید بازدید از یک گالری هنری می تواند تجربه ای لذتبخش باشد. خوشبختانه در فرودگاه های بسیاری گالری هنری وجود دارد و مسافران می توانند در ازدحام فرودگاه چندساعتی را به بازدید از گالری سپری کنند.

در فرودگاه های شارل دوگل پاریس، فرودگاه اسخیپول آمستردام و فرودگاه بین المللی سن فرانسیسکو (San Francisco International) گالری های هنری وجود دارد که تابلوهای نقاشی نفیس و هنرمندانه ای را در معرض نمایش عموم قرار می دهند.

کتابخانه:
اگر از هیاهو و شلوغی فرودگاه خسته شده اید و می خواهید در سکوت و آرامش چند صفحه ای کتاب بخوانید به کتابخانه فرودگاه بروید! بله، بسیاری از فرودگاه ها کتابخانه دارند و کتاب های مشهور و روز دنیا را به زبان های مختلف در اختیار مسافران قرار می دهند.

سکوت و آرامش کتابخانه و مطالعه می تواند سرگرمی لذتبخشی برای دوستداران کتاب و مطالعه باشد. در فرودگاه های استونی، اسخیپول آمستردام و فرودگاه تالین (Tallinn) کتابخانه هایی وجود دارد. فرودگاه تائویوان تایوان پا را فراتر گذاشته و کتاب های الکترونیک را نیز در اختیار مسافران قرار می دهد.

از طبیعت لذت ببرید:
قدم زدن در یک باغ سرسبز و طبیعی آن هم درست وسط یک فرودگاه شلوغ از آن دست تفریحات غیرمعمول در فرودگاه هاست. در فرودگاه های مشهور و برتر دنیا باغ ها و فضاهای سرسبز برای آرامش مسافران فراهم شده است.

فرودگاه بین المللی دبی یک باغ زیبا به نام ذن گاردن (Zen Garden) برای آرامش و مدیتیشن وجود دارد؛ باغ پروانه های فوق العاده زیبا و آبشار باشکوه فرودگاه چانگی لذتی منحصربفرد را به مسافران عرضه می کند.

فرودگاه ونکوور دو آکواریوم بزرگ با بیش از 5000 موجود دریایی دارد و فرودگاه کوالالامپور مسیر جنگلی و سرسبز بی نظیری را در اختیار مسافران قرار می دهد.

زمین گلف:
تفریحاتی که در بالا ذکر شد گرچه همگی جزء تفریحات غیرمعمول در فرودگاه های دنیا بودند اما در فضای سرپوشیده و محدود نیز امکان پذیر بودند.

اما وجود یک زمین گلف در فرودگاه از حد تصورات بالاتر است. تمرین گلف یکی از تفریحات غیرمعمول فرودگاه هاست که در فرودگاه هنگ کنگ فراهم شده است. این زمین گلف در محوطه فرودگاه قرار دارد و اتوبوس های شاتل رایگان مسافران را از فرودگاه به این زمین گلف جابجا می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>