اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه سونگ شان تایپه

معرفی فرودگاه سونگ شان تایپه:
فرودگاه بین المللی سونگ شان تایپه (Taipei Songshan Airport) یکی از فرودگاه های تجاری و مسافربری با موقعیتی متوسط در تایوان که خیلی ها به نام چین تایپه آن را می شناسند، می باشد. در ادامه با ما همراه باشد تا به اتفاق هم تاریخچه، اطلاعات، راه های دسترسی، امکانات و اطلاعات لازم برای مسافران این فرودگاه را به اتفاق هم مورد بررسی قرار دهیم.

فرودگاه سونگ شان تایپه که به زبان چینی، تایبی سونگ شان جیانگ خوانده و 臺北國際航空站 نوشته می شود، فرودگاهی است با مساحتی در حدود 182 هکتار و کاربری که در حال حاضر تجاری و مسافربری است. بخش غیر نظامی و ترمینال حمل و نقل این فرودگاه در حال حاضر فعال ترین قسمت های فرودگاه هستند.

بیشتر پروازهای داخلی تایوان و کشورهایی همچون: چین، کره جنوبی و ژاپن به این فرودگاه انجام می شود. فرودگاه بین لمللی سونگ شان تایپه بعد از فرودگاه بین المللی تائویوآن (Taoyuan International Airport) به عنوان دومین فرودگاه بین المللی در تایوان محسوب می گردد و پروازهای بین المللی زیادی را به صورت برنامه ریزی شده در خود پذیرا است.

البته باید در ادامه این مورد را نیز اضافه کنیم که این فرودگاه پایگاه برخی از واحدهای نیروی هوایی جمهوری خلق چین نیز می باشد. ماموریت اصلی این واحد، خدمت به نخست وزیر و معاون نخست وزیر چین است. فرودگاه سوشان در سال 1936 در زمان حضور و تسلط ژاپنی ها به تایوان ساخته شد.

در ابتدا نام این فرودگاه، ماتسویاما (Matsuyama) که به ژاپنی تاهیئوکو هیکوژو خوانده و 臺北 飛行 場 نوشته می شود، بوده است.پس از جنگ جهانی دوم در سال 1946، نام این فرودگاه توسط چینی ها عوض شد و نام فعلی به تصویب رسید.

پیش از پایان جنگ داخلی چین و همچنین تأسیس جمهوری خلق چین، این فرودگاه پذیرای مسیرهای پروازی بین شانگهای و تایپه و فوجی شد. استفاده ی مشترک از فرودگاه سونگ شان بین دولت تایوان و چین از تاریخ 16 آوریل سال 1950 برای مقاصد داخلی و بین المللی آغاز شد.

اولین مقصدهای بین المللی که در این فرودگاه آغاز به کار نمودند عبارتند از: سیاتل، توکیو، بوسان، مانیل، بانکوک و هنگ کنگ. خطوط هوایی بین المللی که با این شرکت در ابتدا شروع به کار نمودند نیز عبارتند از: شرکت هواپیمایی نور وست، شرکت هواپیمایی پان آمریکن و شرکت هواپیمایی هنگ کنگ. در حال حاضر شرکت هواپیمایی کاتای پسفیک، یکی از بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی است که در این شرکت فعالیت می نماید.

این فرودگاه در سال 1979 به خاطر اعمال برخی قانون های مسافری در فرودگاه خود با کاهش 53 درصدی مسافران روبرو شد. در واقع در سال 1979 مسافران این فرودگاه 6.2 میلیون نفر و در سال بعد به 2.9 میلیون نفر کاهش یافتند.

فرودگاه بین المللی سونگ سان تایپه در سال 1997، بیشترین تعداد مسافر را در طول دوران های مختلف فعالیت خود داشته است.

تعداد مسافران در آن سال برابر با 15.3 میلیون نفر مسافر بوده است. در اواسط سال 2007، درآمد این فرودگاه با توقف فعالیت های 2 ایرلاین به نام چیایی و تائه چونگ، با سرعت بسیار بالایی شروع به کاهش کرد.

در این سال حجم مسافران در مقایسه با سال 2006 که 6.7 میلیون نفر بود، با یک کاهش 34 درصدی در پی همین تغییرات سال 2007 به 4.4 میلیون نفر رسید.

در تاریخ 4 ژووئیه ی سال 2008، شهردار تایپه برای این که ترمینال ترانزیت بین المللی را وسعت دهد، دستور توسعه ی این بخش را داد که البته با توجه به ارتفاع کم ساختمان ترمینال، نگرانی هایی برای افزایش آلودگی صوتی، مسدود شدن ارتباطات رادیویی و کم شدن تعداد پرواز ها به وجود آمد.

با توجه به رشد روز به روز شهر تایپه، فرودگاه سونگشان نسبت به گذشته هم شلوغ تر و هم شناخته شده تر می گردد. از این فرودگاه تا به مرکز شهر تنها 30 دقیقه راه است.

تا اکتبر سال 2010 این فرودگاه را بازسازی کرده و توسعه دادند. در این بازسازی یک ترمینال جدید بارگیری به این فرودگاه اضافه شده است. در 29 مارس سال 2011، ترمینال شماره ی 2 مورد بازسازی قرار گرفت.

این فرودگاه همچنان در دست بهسازی و توسعه ی بیشتر است تا بتواند پروازها بین الملی بهتر و بیشتری را پذیرا باشد. در حال حاضر در این فرودگاه پروازهای مستقیم زیادی توسط خطوط هوایی چین شرقی، شانگهای ایر، ایر چاینا، اوا ایر و ترانس آسیا ایر ویز انجام می پذیرد.

اطلاعات فرودگاه سونگ شان تایپه:

  • نام فرودگاه سونگ شان تایپه: Taipei Songshan Airport.
  • کد یاتا: TSA.
  • کد ایکائو: RCSS.
  • نوع فرودگاه: همگانی/ نظامی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 5 متر.
  • ترمینال ها: 2 ترمینال مجزای مسافربری و ترانزیت.

راه های دسترسی به فرودگاه سونگ شان تایپه:
مترو: ایستگاه متروی نیهو و همچنین متروی مخصوص فرودگاه سونگشان، مسافران این فرودگاه را تا به مرکز شهر و ایستگاه های مختلف دیگر شهر تایپه می رسانند.

اتوبوس:
در محوطه ی این فرودگاه اتوبوس های فراوانی به مقصد مرکز شهر وجود دارند که آماده حمل و نقل مسافران این فرودگاه هستند.

تاکسی:
تاکسی های فراوانی در اطراف این فرودگاه وجود دارند که با دریافت کرایه ای بیشتر، مسافران را به هرکجای شهر که بخواهند می رسانند.

امکانات فرودگاه سونگ شان تایپه:

  • در تمامی نقاط این فرودگاه مسافران و مراجعان این فرودگاه به اینترنت به صورت رایگان دسترسی دارند.
  • کابین مخصوص افراد سیگاری در این فرودگاه موجود است.
  • اتاق های مخصوص کودک و مادر در این فرودگاه موجود است.
  • شعبات بانکی و خودپرداز بانک های داخلی و خارجی در این فرودگاه موجود است.
  • در این فرودگاه شعبات صرافی موجود است.
  • اپراتورهای مختلف تلفن همراه داخلی و بین المللی در این فرودگاه برای ارائه ی خدمات سیم کارت موجود است.
  • فروشگاه ها مخصوص خرید سوغاتی و هدیه و همچنین برندهای لباس و پوشاک مناسب همه ی سنین و همچنین فروشگاه های مخصوص لوازم بهداشتی و آرایشی در این فرودگاه موجود است، به این شعبات سر بزنید.
  • رستوران ها و کافه های مختلفی در ترمینال هالی این فرودگاه موجود است.
  • صندلی های این فرودگاه برای استراحت مناسب هستند.
  • حمل بار مسافر در فرودگاه رایگان است. بسته بندی وسایل وسایل شامل پرداخت هزینه ی اضافی می شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>