اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه تائویوان

از فرودگاه تائویوان تایوان تا مرکز شهر:
تایپه، پایتخت و کلان شهر کشور تایوان است. کشور تایوان که به نام چین تایپه نیز شهرت دارد یکی از مراکز گردشگری پرطرفدار در شرق آسیا به شمار می رود. برج 101 تایپه سال ها به عنوان بلندترین برج جهان شناخته می شد و به نوعی تبدیل به نماد این شهر شده است.

فرودگاه تائویوان اصلی ترین و شلوغ ترین فرودگاه کشور تایوان است و سالانه بیش از 42 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده کرده اند. فرودگاه تائویوان تایپه بسیار مدرن و مجهز است و در سال 2016 به عنوان بهترین فرودگاه در منطقه آسیا-اقیانوسیه انتخاب شده است.

در این مطلب قصد داریم در مورد گزینه های حمل و نقل فرودگاه تائویوان تایوان صحبت کنیم تا اگر بلیط هواپیمایتان را به مقصد فرودگاه تائویوان رزرو کرده اید بتوانید به راحتی خود را به هتل و مرکز شهر برسانید
فرودگاه تائویوان در فاصله 40 کیلومتری غرب تایپه قرار دارد. این فرودگاه در سال 1979 تأسیس شده و امروزه به فرودگاه اصلی تایوان تبدیل شده است.

فرودگاه تائویوان با جابه جایی سالانه 42 میلیون مسافر دهمین فرودگاه شلوغ دنیا از نظر مسافر خارجی بوده است. این فرودگاه قطب اصلی فعالیت های چاینا ایر و اوا ایر محسوب می شود. حمل و نقل فرودگاه تائویوان تایوان گزینه های متعددی پیش روی شما می گذارد که با توجه به هزینه و زمانی که دارید می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

تمام گزینه ها 24 ساعته فعال نیستند بنابراین اگر در طول شب به فرودگاه تائویوان تایوان می رسید انتخاب های محدودتری خواهید داشت. در ادامه گزینه های حمل و نقل فرودگاه تائویوان را به شما معرفی می کنیم تا با توجه به بودجه و زمانی که در اختیار دارید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

قطار:
خوشبختانه مسیر قطار از فرودگاه تائویوان به سمت مرکز شهر در ماه مارچ 2017 راه اندازی شده و در هر دو ترمینال فرودگاه ایستگاه دارد. توسعه مترو به سمت منطقه چونگ لی (Zhongli district) نیز در دست ساخت و احداث است.

قطار باعث تسهیل و راحتی حمل و نقل فرودگاه شده و یکی از بهترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه تائویوان تایوان برای رسیدن به مرکز شهر است. برای سوار شدن به قطار کافی است به ایستگاه اصلی قطار در فرودگاه بروید و 35 دقیقه بعد در ایستگاه مرکزی تایپه خواهید بود.

البته حواستان باشد که مترو فرودگاه 24 ساعته فعال نیست و اگر اواخر شب یا صبح خیلی زود به فرودگاه تائویوان برسید نمی توانید از این گزینه استفاده کنید. ساعات کاری قطارها از 6 صبح تا 11 شب است. ایستگاه قطار تندرو تایوان (HSR) در فاصله 8 کیلومتری فرودگاه تائویان قرار دارد و با استفاده از مترو می توانید به آنجا بروید.

تاکسی:
سریع ترین و راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه تائویوان تایوان، تاکسی است. با تاکسی می توانید در مدت زمان 45 دقیقه از فرودگاه تائویوان به مرکز شهر و هتل تایپه بروید. تاکسی ها کرایه را بر اساس تاکسیمتر محاسبه می کنند.

اما کرایه نهایی شما قیمت محاسبه شده با تاکسیمتر به اضافه 50% عوارض مسیر خواهد بود. به همین دلیل کرایه تاکسی به نسبت گران تمام می شود. ایستگاه تاکسی های فرودگاه بیرون سالن پروازهای ورودی هر دو ترمینال قرار دارد.

برای امنیت و رفاه بیشتر مسافران تنها تاکسی های مجوزدار می توانند در فرودگاه تائویوان فعالیت کنند. تاکسی ها به صورت 24 ساعته و در تمام طول سال به جابه جایی مسافران می پردازند. کرایه تاکسی بین فرودگاه تائویوان و مرکز شهر تایپه به طور میانگین 1100 دلار تایوان (به تاریخ 15 اسفند 96) است.

اتوبوس:
خب اما اگر طرفدار سفر ارزان باشید باید بدانید که ارزان ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه تائویوان تایوان، اتوبوس است! البته از آنجا که مسیرهای متعددی در فرودگاه وجود دارد پیدا کردن اتوبوس درست و پیاده شدن در مقصد کمی دشوار است و نیاز به هوشیاری بالایی دارد.

اما اگر از قبل آدرس هتل و مقصدتان را بدانید و در مورد ایستگاه های اتوبوس نزدیک مقصد و گزینه های حمل و نقل فرودگاه تائویوان تایوان تحقیق کرده باشید می توانید به راحتی به هتل برسید.

در فرودگاه تائویوان اتوبوس هایی به مقصد تایپه، شهر تائویوان، ژونگ لی، تای چونگ (Taichung)، بانکیائو (Banqiao)، چانگوآ (Changhua) و ایستگاه قطار تندور THSR وجود دارد که با توجه به مقصدتان می توانید سوار یکی از آن ها شوید. از باجه های بلیط در ایستگاه اتوبوس نیز می توانید بلیط تهیه کنید.

اگر می خواهید به برج 101 تایپه بروید سوار اتوبوس شماره 1960 شوید؛ آخرین اتوبوس این مسیر ساعت 1 بامداد حرکت می کند. اگر قصد دارید به ایستگاه راه آهن مرکزی تایپه بروید باید سوار اتوبوس شماره 1961 یا 1819 شوید.

آخرین سرویس اتوبوس 1961 ساعت 1 بامداد است، اما اتوبوس 1819 به صورت 24 ساعته فعال است. برنامه حرکت اتوبوس ها را می توانید در سایت اتوبوسرانی تایوان مشاهده کنید. برخی از مسیرهای مهم اتوبوسرانی عبارتند از:

  • اتوبوس شماره 1819 به مقصد ایستگاه مرکزی تایپه.
  • اتوبوس شماره 1840 و 1841 به مقصد فرودگاه سونگ شان ( Songshan Airport).
  • اتوبوس شماره 1843 به مقصد مرکز نمایشگاهی نانگانگ (Nangang Exhibition Center).
  • اتوبوس 1961 به سمت غرب.
  • اتوبوس شماره 1960 به سمت شرق.

قطار اسکای ترن:
قطارهای اسکای ترن (Skytrain) وظیفه حمل و نقل بین دو ترمینال را انجام می دهد. مسافران می توانند با استفاده از این قطار می توانید به سالن های A تا D و سالن B تا C بروید. این سرویس به طور میانگین هر 2-4 دقیقه یکبار در ساعات پرمسافر و در ساعات دیگر هر 4-8 دقیقه یکبار حرکت می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>