اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه ازمیر

معرفی فرودگاه ازمیر:
فرودگاه ازمیر (Izmir Airport) که به عنوان فرودگاه عدنان مندرس ازمیر (Adnan Menderes Havalimanı) شناخته می شود. این فرودگاه یکی از اصلی ترین پایگاه های تردد گردشگران در شهرهای ساحلی دریای اژه محسوب می گردد

ساخت فرودگاه عدنان مندرس در تاریخ 29 می سال 1984 آغاز و در سال 1987به پایان رسید و در همین سال نیز فرودگاه به مرحله ی بهره برداری رسید. این فرودگاه با توجه به قدمت تاریخی شهر ازمیر و همچنین توجه مردم و دولت ترکیه به این شهر، از جمله فرودگاه های نوساز و جدید کشور ترکیه است.

ولی با این حال این فرودگاه یکی از اصلی ترین پایگاه های تردد و حمل و نقل گردشگران داخلی و خارجی در ازمیر، به عنوان یکی از شهرهای ساحلی و گردشگری دریای اژه است. ازمیر پس از شهرهای استانبول و آنکارا، به عنوان سومین شهر مهم ترکیه به شمار می آید و از نظر تجاری و صنعتی هم جایگاه مهمی در ترکیه و دریای اژه دارد.

از آن جایی که پیشینه ی این شهر به 3 هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد و از دیرباز مورد توجه جهانگردان و مسافران بوده است، در حال حاضر نیز جایگاه مهمی در بین شهر ها و پایگاه های این کشور دارد و بسیار مورد استقبال و توجه می باشد. به هر حال طبیعی است که چنین شهری، یک فرودگاه مهم و پیشرفته داشته باشد.

این فرودگاه برای کسانی که به این شهر سفر کرده اند مخصوصا ایرانیان، آشنا است. فرودگاه عدنان مندرس ازمیر، در مساحتی به وسعت 7٫518٫875 متر مربع احداث شده است و دارای دو سایت 3٫240 متری در خود می باشد.

با این حال این فرودگاه همانطورکه در بالاتر هم در موردش توضیح دادیم، بر خلاف دیگر فرودگاه های کشور ترکیه، جدید بوده و قدمت تاریخی زیادی ندارد.

جالب است بدانید که این فرودگاه برای یاد بود عدنان مندرس، یکی از نخست وزیران فقید و سابق کشور ترکیه به این عنوان، نام گذاری شده است.

طبق آمارمنتشر شده از این فرودگاه در سال 2014 میلادی، بیش از 9.10 میلیون نفر مسافر از طریق این فرودگاه جا به جا شده اند.

از این تعداد، 3.8 میلیون نفر از آن ها مسافران بخش پروازهای داخلی بوده اند. اگر بخواهیم این فرودگاه را از نظر ترافیک مسافری مورد بررسی قرار دهیم، عدنان مندرس در رتبه ی 5 فرودگاه های پر تردد ترکیه قرار گرفته است. ترمینال جدید پروازهای خارجی این فرودگاه نیز در سال 2006 افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

فرودگاه بین المللی عدنان ازمیر از نظر جغرافیایی در قسمت 18 کیلومتری جنوب شهر ازمیر و در منطقه ای به نام قاضی امیر (Geziemir) قرار گرفته است.

در مسیر رسیدن به این فرودگاه و یا بالعکس، مسافران این فرودگاه از شهرهای تاریخی همچون: سلجوک، افسوس و پاموک کاله می گذرند. مسافران این فرودگاه می توانند مطمئن باشند که برای دسترسی به این فرودگاه از شهر یا مناطق اطراف راه های دسترسی متنوعی برای آن ها وجود دارد.

اطلاعات فرودگاه ازمیر:

  • نام فرودگاه ازمیر: Izmir Airport.
  • کد یاتا: ADB.
  • کد ایکائو: LTBJ.
  • نوع فرودگاه: عمومی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 126 متر.
  • ترمینال ها: 2 ترمینال مجزا.

ترمینال های فرودگاه ازمیر:
فرودگاه بین المللی عدنان مندرس ازمیر دارای 2 ترمینال مسافری است که یکی از آن ها مختص به پروازهای داخلی و دیگری تنها مختص به پروازهای بین المللی و خارجی است. با این که این ترمینال ها از یکدیگر مجزا هستند اما هر دوی این ترمینال ها از طریق راهرو های متحرک به یکدیگر وصل هستند.

همانطور که بالاتر گفتیم، ترمینال بین المللی این فرودگاه در سال 2006، با تخصیص اعتباری برابر با 150 میلیون یورو احداث گشت. در حال حاضر ترمینال بین المللی قدیمی فرودگاه، برای پروازهای داخلی این پایگاه هوایی مورد استفاده قرار می گیرد.

راه های دسترسی به فرودگاه ازمیر:
برای رسیدن از مرکز شهر به فرودگاه و یا بالعکس، یکی از به صرفه ترین و آسان ترین گزینه های پیش روی شما، استفاده از اتوبوس است. اتوبوس های ویژه ی سرویس های فرودگاهی هر 20 دقیقه یک بار در مقابل دفتر هواپیمای ترکیش ایر قرار گرفته و مسافران را جا به جا می نمایند.

اگر به این فرودگاه رفتید، ابتدا یک نقشه تهیه کنید زیرا به طور مثال، همین اتوبوس ها در ایستگاه های مختلف توقف کرده و مسافران می توانند تا در مسیر مورد نظر خود پیاده شوند.

تاکسی هایی که در جلوی فرودگاه مستقر هستند نیز یکی از راه های رسیدن به مرکز شهر هستند، این تاکسی ها در تمامی طول مدت شبانه روز در محوطه ی فرودگاه حاضر هستند. اگر ترجیح می دهد تا از تاکسی استفاده کنید این نکته را فراموش نکنید که مبلغ کرایه ی این تاکسی ها در شب، بسیار گران تر از روز است.

امکانات فرودگاه ازمیر:
از جمله ی امکانات موجود در این فرودگاه می توان به وجود 1 سالن همایش، سالن غذاخوری عمومی، رستوران ها و کافه های مختلف، فروشگاه های مختلف خرید هدایا، باجه های راهنما و توریست را نام برد.
حمل و بسته بندی بار مسافران در این فرودگاه موجود و تا حدودی رایگان است. اینترنت رایگان در این فرودگاه در دسترس همگان است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
Maryam Adl Eezai:
24.05.22 izmire geldim bagajım gelmedi 094440803 telefon numaram var ama bu numaraya cevap veren yok. Bana yardımcı olabilir misiniz? Maryam Tezai Adl
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>