اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هرس کاری

هرس کاری یک مهارت باغبانی است که شامل حذف بخش های خاصی از گیاه مانند شاخه ها، جوانه ها یا ریشه ها، بافت های آسیب دیده و مرده می باشد. دلایل هرس کاری در باغبانی شامل حذف چوب، شکل دادن با کنترل یا هدایت رشد, بهبود یا حفظ سلامتی کاهش خطر ابتلا به شاخه های مرده و افزایش بهره وری و طول عمر آنها و بهبود کیفیت گل و میوه می باشد.

هرس در زمان اشتباه از سال ممکن است منجر به رشد گل و میوه کمتر شود، اما معمولا به گیاه در دراز مدت آسیب نمی رساند و زمان مناسب در بعضی از درختان مثل سیب وگلابی زمستان و در بعضی از آنها همانند گیلاس و آلو گوجه های گوشتی بعد از گل دادن اوایل بهار تا اواسط تابستان است.در این مطلب به توضیح مختصری درباره ابزار باغبانی مورد نیاز هرس کاری همانند قیچی های شاخه زن, اره های باغبانی و چاقو قلمه زنی خواهیم پرداخت.

قیچی شاخه زن

قیجی شاخه زن یک ابزار بسیار ضروری برای هرس کردن می باشد که برای برش های نازک چوب و همچنین هر چیزی نرم تر مانند ساقه های غیر چوب دار و شاخه های درختان طراحی شده است که ساده ترین ابزار برای استفاده است. با کمک هرس کردن، گیاه سالم قادر به مبارزه بهتر با بیماری و هجوم حشرات می باشد.

نگرانی اولیه در مورد استفاده از قیچی شاخه زن این است که شما با استفاده از عضلات دست خود هرس انجام میدهید این عمل می تواند منجر به خستگی و درد و آسیب های شدید و بروز بیماری آرتروز شود. در انتخاب شاخه زن به برخی نکات توجه نمایید. طراحی دسته آرگونومیک شاخه زن به جلوگیری از خستگی مفرط دست کمک می کند و وجود دسته تلسکوپی امکان افزایش سایز برای سهولت هرس شاخه های بالایی درختان فراهم می آورد. تیغه ی فورج شده از جنس فولاد کیفیت ابزار و عمر طولانی آن را تضمین می کند.

برای برش دقیق تر به یاد داشته باشید که تیغه به طرف پایه ضخیمش می رود، هنگام بریدن ساقه اصلی و یا بسیار نزدیک زاویه درست را انتخاب کنید. اگر گیاه شما مخالف شاخه باشد، شما باید به طور مستقیم ساقه بالای گره را قطع کنید. اگر متناوب آن شاخه ای باشد، برش به صورت مستقیم است, همیشه از عمیق ترین قسمت تیغه برای برش استفاده کنید تا حداکثر نیرو را دریافت کنید.

اره باغبانی

هنگامی که شما نیاز به برش شاخه های قطور و بوته های ضخیم دارید که با قیچی یا چاقو امکان پذیر نیست اره گزینه مناسبی می باشد. انواع مختلف اره هرس وجود دارد که هر کدام برای یک شاخه یا شاخه خاصی طراحی شده اند. اره باغبانی باید دارای دندانه های سخت، اما در اندازه ها و اشکال مختلف باشد.

هنگامی که برای انجام هرس از ابزار با کیفیت استفاده می کنید نتیجه بهتر را دریافت خواهید کرد. اره باغبانی که داری دندانه های سه پهلوی سخت کاری شده جهت برش سریع باشد و تیغه تیزی داشته باشد گزینه مناسبی برای هرس کاری است.توجه داشته باشید جنس مواد اولیه تیغه اره های باغبانی تأثیر مستقیم در کیفیت برش و عمر ابزار خواهد داشت.

نکته:

اره به راحتی لغزش می کند و می تواند به سرعت به چوب آسیب بزند. بنابراین توجه داشته باشید برش به شکل مایل از بالا به پایین انجام شود. اره خمیده مناسب برش شاخه هایی است که فضای کافی برای برش وجود ندارد تا به شاخه های دیگر صدمه وارد نشود.

چاقوی قلمه زنی

دسته ای خاص از گیاهان که به طور گسترده و ناخواسته در باغ ها و دیگر اماکن کشت و رشد می کنند به عنوان علف هرز یاد می شود. علف هرز یک گیاه نامشخص در یک وضعیت خاص است، "یک گیاه در جای اشتباه" که به عنوان گیاهان مهاجم هم شناخته می شود.کنترل علف های هرز در کشاورزی اهمیت دارد.

روش های کنترل شامل خرد کردن با مالچ، سوزااندن، حمله شیمیایی با علف کش یا هرس با ابزارار های باغبانی می باشد. چاقوی قلمه زنی ابزاری مناسب برای حذف علف های هرز به شمار می آید. از چاقوی باغبانی سبک وزن می توان برای برای جابه جایی نهال های کوچک گلدان, پیوند گیاهان و بریدن شاخه های کوچک که با قیچی نمی توان صاف برید نیز استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>