اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اور فرز نجاری

اور فرز نجاری، برای شخصی که اولین بار است آن را می بیند؛ دستگاه ساده ای به نظر می رسد. یک موتور و یک تیغچه، چند کلید و دسته چیز زیادی نیست. اما زمانی که دستگاه روشن شود تفاوت مشخص می شود. قدرت و توان موتور به خوبی مشخص است و البته به شدت پر سر وصدا است.هر چند اورفرز دستگاه پر کاربرد و نسبتا ارزان قیمتی است اما کار کردن با آن در ابتدا ترسناک است. البته در مدتی کوتاه و با رعایت چند نکته ساده می توان کار با این ابزار را فرا گرفت. در این مطلب چند نکته ساده برای استفاده ایمن از این ابزار آورده شده است.

همیشه از عینک و گوشی محافظ استفاده کنید

اورفرز ها موتورهای بزرگ یونیورسال دارند و خیلی پر سر و صدا هستند. در محیط هایی با صدای بیش از 85 دسیبل استفاده از گوشی محافظ الزامی است. بیشتر اورفرزها صدایی نزدیک 100 دسیبل تولید می کنند. بنابراین حتی اگر کم سر و صداترین اورفرز بازار را خریده اید استفاده از گوشی محافظ را فراموش نکنید.حین کار با اورفرز براده های چوب در همه جهات پخش می شود، عینک محافظ را فراموش نکنید.

برای تعویض تیغچه اورفرز را از برق جدا کنید

هر بار که می خواهید تیغچه را تعویض کنید، دستگاه را از برق جدا نمایید و بعد از نصب تیغچه جدید قبل از اتصال مجدد به پریز از خاموش بودن دستگاه اطمینان حاصل نمایید. اگر بعد از تعویض تیغچه کلید دستگاه را بزنید و متوجه شوید دستگاه به برق متصل نیست؛ زمانی که دستگاه را به برق وصل نمایید و کلید در حالت روشن باشد؛ احتمالا به خودتان یا محل کارتان آسیب خواهید رساند.

کولت را خوب محکم کنید

هنگام تعویض تیغچه باید به چندین نکته توجه کرد. ابتدا گرد و خاک کولت ( قطعه نگه دارنده تیغچه) را به خوبی تمیز نمایید. سپس بدون اینکه تیغچه از کولت خارج شود آن را کمی بالا بکشید و در نهایت هنگام سفت کردن تیغچه، کمی بیشتر به آچار فشار وارد کنید و از محکم شدن آن اطمینان حاصل نمایید.

مراقب دست ها و کابل ها باشید

حین کار معمولا دقت می شود تا دستها از تیغچه دستگاه دور بماند، ولی دور نگه داشتن کابل فراموش می شود. همیشه به کابل ها و موقعیت آن توجه کنید. اگر کابلی سر راه باشد ممکن است لحظه ای حواستان را پرت کند و اتفاق ناگواری رخ دهد. همچنین ممکن است در حین کار کابل به دور گیره و پایه و سایر تجهیزات بپیچد و مزاحم حرکت درست اور فرز شود وکارتان را خراب کند.

دستگاه را تست کنید

هر بار قبل از شروع کار روی قطعه کار اصلی، یک برش آزمایشی بزنید و از صحت عملکرد دستگاه اطمینان حاصل نمایید. به این ترتیب احتمال خراب شدن کارتان کاهش می یابد.

تیغچه را خنک کنید

فراموش نکنید تیغچه حین برش به شدت داغ می شود. اگر چه ممکن است داغ شدن تیغچه خطر جانی نداشته باشد ولی بهتر است برای جلوگیری از هر نوع آسیب، تیغچه را خنک کنید.

قطعه کار را به خوبی ثابت نمایید

در دست گرفتن اور فرز با یک دست و ثابت نگه داشتن قطعه کار با دست دیگر جدا خطرناک است. حتما از گیره برای ثابت نگاه داشتن قطعه کار استفاده کنید و همواره از هر دو دست برای کار با اور فرز استفاده نمایید.

زمانی که تیغچه در تماس با چیزی است اور فرز را روشن نکنید

اگر تیغچه در تماس با قطعه کار و یا هر شیئ دیگری باشد و اور فرز را روشن نمایید، به قطعه کار آسیب خواهد رساند و یا از دستتان در خواهد رفت و می تواند خطرناک باشد. حتی اگر اورفرز به سافت استارت مجهز باشد، خیلی سریع به نهایت سرعت می رسد.

اورفرز را در جهت صحیح هدایت کنید

همواره به جهت حرکت دستگاه توجه داشته باشید و آن را در مسیر درست بر روی قطعه کار هدایت نمایید. حرکت ابزار در جهت اشتباه ممکن است آن را از کنترل خارج نماید و به قطعه کار و یا خودتان آسیب برساند.

سایز تیغچه و دور دستگاه را تنظیم نمایید

هر چه قطعه کار متراکم تر باشد، گشتاور بیشتر و سرعت کمتر لازم است؛ به همین دلیل دستگاه های مدرن امکان تنظیم دور دستگاه را به کاربر می دهند. تیغچه های کوچک تر در سرعت های بالاتر و تیغچه های بزرگ تر در سرعت کم بهتر کار می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>