اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ابزار برقی

کار کردن با ابزار برقی چندان راحت نیست و گاهی با خطرات همراه است. کمی بی دقتی هنگام کار با ابزار برقی ممکن است منجر به آسیب های جبران ناپذیری شود. با رعایت چند نکته ایمنی می توان احتمال حوادث حین کار با ابزار برقی را کاهش داد.

ابزار مناسب را به کار گیرید

هر ابزار برای وظیفه خاص طراحی شده است. اگر برای انجام کار خاص از ابزار مناسب آن کار استفاده نکنید، احتمالا خود را به خطر خواهید انداخت. ممکن است با استفاده از یک ابزار به جای ابزار دیگر بتوانید کمی در هزینه ها صرفه جویی نمایید ولی روش درست آن است که تا زمانی که ابزار لازم را ندارید کار را متوقف نمایید.

دستورالعمل ها را مطالعه کنید

هر چند خواندن دستورالعمل ها  کسل کننده به نظر می رسد؛ زمانی که نوبت به ابزار برقی می رسد خواندن دستورالعمل ها به قیمت امنیت جانی کاربر است. حتی اگر در کار با ابزار تجربه و مهارت دارید، برندها و مدل های مختلف ممکن است با مدلی که شما قبلا استفاده کرده اید، خصوصیات و شیوه کاربری کاملا متفاوتی داشته باشند. همچنین در مدل های برقی و شارژی ممکن است دستورالعمل های ایمنی متفاوت باشد. خواندن دستورالعمل ابزار جدیدتان ممکن است چند دقیقه زمان ببرد ولی می تواند از بسیاری خسارات پیشگیری کند.

استفاده از پوشش مناسب

برای کار با ابزار لباس مناسب بپوشید، لباس خیلی گشاد یا خیلی تنگ ممکن است مانع کارتان شود. همچنین موهای بلند را از پشت ببندید و خوب زیر کلاه جمع کنید تا در حین کار مانع دیدتان نشود. بهتر است اشیا زینتی را هم کنار بگذارید. بهتر است لباسی بپوشید که کل بدنتان را بپوشاند، بیشتر لباس های کار این قابلیت را دارند.

مراقب انگشتانتان باشید

هر چند این نکته کاملا واضح است، اما هر روز افراد به خاطر عدم توجه به موقعیت قرارگیری انگشتانشان در حین کار با ابزار آسیب میبینند. انگشتانتان را تا حد ممکن از تیغه اره ها، صفحات برش و لوله میخ کوب دور نگاه دارید و البته حواستان به کلید روشن و خاموش دستگاه هم باشد. هر چند در بیشتر ابزارآلات برقی مکانیزمی طراحی شده که به طور اتفاقی روشن نشود، احتیاط شرط عقل است.

محیط کار را مرتب کنید

محیط کار شلوغ و بهم ریخته، احتمال حادثه را افزایش می دهد. مایعات قابل اشتعال که اطراف کارگاه رها شده اند، براده های چوب که همه جا پراکنده اند و کابل های گره خورده و درهم تنیده، هر کدام می توانند آغازگر یک فاجعه باشند. اگر محیط کار خود را تمیز و مرتب نگاه دارید نه تنها احتمال حوادث را کاهش میدهید، بلکه کاراییتان هم بیشتر خواهد شد.

حواستان به کابل ها باشد

هر چند تعداد زیادی از ابزار برقی امروزی در مدل های شارژی عرضه می شوند، ولی هنوز هم مدل های برقی به طور گسترده کاربرد دارند و استفاده می شوند؛ حواستان به کابل ها باشد؛ هرگز ابزار برقی را در حالی که به برق وصل هستند در محیط کار رها نکنید، هنگامی که از آنها استفاده نمی کنید، از برق جدایشان کنید. هر چند اگر دستگاه به برق باشد ساده تر از آن است که مرتبا آن را متصل و جدا کنید، اما به شدت خطرناک است. اگر امنیت برایتان مهم است، حتی زمان تعویض قطعات هم باید دستگاه را از برق جدا کنید.

ابزارتان را بررسی کنید

ابزار برقی آسیب دیده و معیوب به شدت خطرناک هستند؛ و شاید تا زمانی که کار از کار بگذرد، متوجه آسیب دیدگی آنها نشوید. اگر به صورت دوره ای ابزارتان را بررسی کنید می توانید از آسیب های جدی بعدی جلوگیری کنید. قطعه محافظ شکسته باید حتما تعویض شود ولی کابل برق آسیب دیده را شاید بتوان با لنت برق پوشاند. بگذارید بررسی دوره ای ابزار برایتان به یک عادت تبدیل شود. قبل از هر بار استفاده یک بار دیگر ابزار را چک کنید و با خیال راحت کار را شروع کنید.

از خودتان محافظت کنید

هنگام کار با ابزار برقی خیلی اتفاقات ممکن است پیش بیاید. از گوش هایتان را با گوش گیر مناسب بپوشانید. عینک محافظ چشم استفاده کنید و دستکش ایمنی را فراموش نکنید.

ابزار را در جای مناسب نگهداری نمایید

بعد از پایان کار هم نکات ایمنی ابزار برقی به پایان نمی رسد. حتی اگر قرار است روز بعد مجددا از ابزارتان استفاده کنید، حتما آن را در مکانی امن و دور از دسترس کودکان و کاربران مبتدی قرار دهید.

گیره ها را فراموش نکنید

اگر برش، سوراخکاری، سنباده کاری و یا حتی میخ کوبی را روی قطعه کاری که به خوبی ثابت نشده باشد انجام دهید، ممکن است به خودتان و یا دیگران آسیب برسانید. بهتر است ابتدا با کمک گیره و سایر وسایل نگه دارنده به خوبی قطعه کار را در جای خود ثابت نمایید و سپس کار بر روی آن را شروع کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>