اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه فرز

چه مشغول سایش فلز باشید و چه برش سرامیک؛ یک دستگاه فرز، به کارتان خواهد آمد و البته کار کردن با آن نیز چندان سخت نیست. هر چند تعویض صفحه ساب و برش دستگاه فرز به کمی دانش نیاز دارد ولی کار سختی نیست و تنها چند دقیقه زمان خواهد گرفت.

  • آچار دستگاه
  • پیچ گوشتی
  • چکش
  • انبر قفلی
  • انبردست
  • صفحه سنگ نو

بسته به ابزاری که در اختیار دارید، روش های مختلفی برای تعویض صفحه دستگاه فرز وجود دارد. ساده ترین روش استفاده از آچارسنگ است که کارخانه همراه دستگاه ارائه می کند. اما، اگر دستگاه فرز دست دوم خریده باشید و یا آچارها را گم کرده باشید، راه های دیگری برای تعویض صفحه سنگ دستگاه بدون استفاده از آچار سنگ وجود دارد.

مرحله اول - برق دستگاه را قطع کنید

توجه داشته باشید خاموش نکردن دستگاه ممکن است منجر به صدمات جانی شود. قبل از انجام مراحل بعد، از خاموش بودن دستگاه اطمینان حاصل نمایید.برای جلوگیری از هرگونه آسیب ناشی از روشن شدن اتفاقی دستگاه، حتما برق دستگاه را کاملا قطع نمایید. در مدل های برقی؛ مطمئن شوید کابل دستگاه از پریز برق جدا شود.

مرحله دوم - باز کردن صفحه

بازکردن صفحه با کمک آچار سنگ

هنگامی که یک دستگاه فرز جدید میخرید، به همراه آن دو آچار متفاوت ارائه می شود. یکی از آچارها شبیه آچار معمولی است، دومی بیشتر شبیه چنگک دو سر است. چنگک ها را بین صفحه و دستگاه، درون دو سوراخی که روی مهره تعبیه شده است قرار دهید.

از آچار برای ثابت نگاه داشتن مهره زیر صفحه کمک بگیرید. همانطور که با کمک آچار مانع از چرخیدن صفحه می شوید، آچار سنگ چنگک مانند را در خلاف جهت چرخش صفحه؛ که معمولا با فلش در پایین مشخص شده است؛ بچرخانید.ممکن است دکمه ای در کنار دستگاه برای ثابت نگاه داشتن صفحه طراحی شده باشد. تا زمانی که صفحه کاملا از روی فرز جدا شود دکمه را رها نکید.

باز کردن صفحه سنگ با کمک سایر ابزارها

با کمک انبر قفلی مهره زیر دستگاه را ثابت نگاه دارید. از انبر قفلی برای جلوگیری از چرخش صفحه سنگ استفاده نمایید. حال به جای آچار سنگ چنگک مانند، پیچ گوشتی را درون یکی از سوراخ های مهره؛ که بین صفحه سنگ و موتور قرار دارد؛ فرو کنید.پیچ گوشتی را در خلاف جهت چرخش صفحه بچرخانید. اگر موفق به شل کردن مهره نشدید، می توانید از ضربات آرام چکش بر روی پیچ گوشتی کمک بگیرید تا مهره رفته رفته شل شود.

باز کردن صفحه بدون استفاده از ابزار

با کف دستان به صفحه سنگ در خلاف جهت چرخش نیرو وارد کنید. تکرار این کار باعث شل شدن مهره خواهد شد و می توانید با کمک انگشتان مهره را باز نموده و صفحه سنگ را جدا کنید.اگر موفق نشدید باید به کمک انبردست صفحه سنگ را بشکنید و تکه تکه جدا کنید تا دسترسی بهتری به مهره زیر و روی دستگاه ایجاد شود.که البته این آخرین راه است و توصیه نمی شود.

مرحله سوم - نصب صفحه سنگ جدید

صفحه سنگ برش یا ساب جدید را به همان شکل صفحه سنگ قدیمی روی دستگاه سوار کنید. خیلی مهم است که از صفحه سنگ با کیفیت و متناسب با دستگاه استفاده نمایید. اگر مطمئن نیستید که چه صفحه سنگی مناسب است، صفحه سنگ قدیمی را با خود به ابزار فروشی ببرید و با کمک فروشنده، سنگی مطابق با آن خریداری نمایید.

در نهایت، با نیروی دست، صفحه سنگ را خلاف جهتی که قبلا هنگام باز کردن سنگ قدیمی حرکت داده بودید، بچرخانید تا کاملا سفت شود. در این حالت باید دستگاه فرز را روشن نمایید و به خوبی کار کند. اگر صفحه سنگ برش یا ساب شما نیاز به تعویض دارد حال می توانید به سادگی این کار را انجام دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>