اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

منگنه کوب

اگر با شیوه عملکرد منگنه کوب دستی بیشتر آشنا شوید، از پس مشکلات کلافه کننده بسیاری بر خواهید آمد. در منگنه کوب دستی از مکانیزم فنر فشرده برای پرتاب منگنه استفاده می شود؛ یک قطعه چکش مانند بر منگنه نیرو وارد می نماید، این نیرو برای فرو کردن منگنه در قطعه کار و جمع کردن لبه های آن به سمت داخل کافی است.

به محض بازگشت قطعه ضربه زننده به نام تیغه، فنری که پشت صف منگنه ها داخل خشاب قرار دارد، منگنه ها را در ریل مخصوص به جلو هل می دهد و منگنه بعدی را برای شلیک آماده می کند. اگرچه این مکانیزم ها با هم و در یک سیستم کار می کنند، اگر مشکلی پیش بیاید، کل فرآیند دچار مشکل شده و متوقف می شود. مشکلات منگنه کوب معمولا به علت گیر کردن سوزن منگنه، فنر فرسوده و یا گیر کردن تیغه است.

گیر کردن سوزن منگنه

ابتدا مطمئن شوید سایز سوزن منگنه با سایز دستگاه یکسان است. ریل تعبیه شده در دستگاه که وظیفه هدایت سوزن های منگنه را دارد با فواصل مشخص سوزن ها را از هم جدا می نماید. خطای میلیمتری در این فواصل می تواند موجب به هم ریختن صف سوزن ها شود و در نتیجه سوزن منگنه گیر خواهد کرد.بیشتر منگنه کوب های حرفه ای قابلیت تنظیم سایز سوزن را دارند و با توجه به قطعه کار می توان از سوزن های متفاوت استفاده کرد.

اگر کلا هیچ سوزنی از دستگاه خارج نمی شود، به احتمال زیاد سوزن منگنه در دستگاه گیر کرده است. منگنه کوب را باز کنید و تمام سوزن ها را خارج نمایید. فنر را جلو و عقب ببرید تا مطمئن شوید منگنه ها می توانند به راحتی روی خشاب حرکت نمایند. اگر فنر حرکت نمی کند، ممکن است سوزن منگنه روی ریل جمع شده و مزاحم حرکت فنر می شود. منگنه کوب را رو به منبع نور بگیرید طوری که مسیر حرکت منگنه ها را روشن کند. اگر نور دیده نمی شود؛ حداقل یک سوزن در جایی که مسیر نور قطع می شود گیر کرده است.

با کمک یک پیچ گوشتی دوسو یا چاقوی نازک می توانید سوزن هایی که میبینید را از مسیر بردارید. اگر سوزن منگنه را نمی بینید، سعی کنید پیچ گوشتی را در مسیر ریل حرکت دهید تا گرفتگی را رفع کند. اگر این کار هم جواب نداد؛ بدون آن که منگنه کوب را ببندید چند مرتبه به آرامی آن را به صورت برعکس روی سطح صاف مثل پاشنه کفش بکوبید. معمولا این روش ها جواب می دهند و سوزن خارج می شود.

فرسوده شدن فنر

اگر فنر منگنه کوب نتواند فشار لازم را تامین کند، نیروی لازم برای بارگذاری سوزن منگنه جدید داخل خشاب دستگاه فراهم نمی شود. برای اطمینان از صحت عملکرد فنر، منگنه کوب را باز کنید، فنر را به عقب بکشید و رها کنید. فنر باید چندین مرتبه با لبه منگنه کوب برخورد نماید. اگر واکنش فنر کند است یا به اندازه کافی قدرتمند نیست، باید به فکر تعویض آن باشید.

گیر کردن تیغه

اگر سوزن منگنه درست خارج نمی شود احتمالا تیغه نمی تواند به درستی روی هر سوزن نیرو وارد نماید. پیش از هر کاری مطمئن شوید سایز سوزن و دستگاه متناسب است. اگر سایز سوزن منگنه درست بود؛ منگنه کوب را باز کنید و با دست، تیغه را روی منگنه ها فشار دهید. در حالت صحیح تیغه باید آزادانه و بدون مشکل پایین برود.اگر گرفتگی وجود داشته باشد با کمک پیچ گوشتی دو سو می توانید آن را رفع نمایید.

اما اگر گرد و خاک، روغن یا کثیفی موجب گرفتگی باشد و مزاحم حرکت چکش شود، می توان از کمی اسپری چربی زدا یا سرکه برای پاک کردن آن استفاده کرد. بعد از این مراحل کمی روان کننده به چکش بزنید؛ این کار اصطکاک قطعات را کم می نماید و باعث روانتر کار کردن منگنه کوب می شود.در مدل های حرفه ای منگنه کوب می توان میزان قدرت کوبش را با توجه به قطعه کار و سایز سوزن تنظیم نمود.اگر به صورت خیلی حرفه ای از منگنه کوب استفاده میکنید، احتمالا منگنه کوب دستی مناسب کارتان نیست و باید با توجه به کارتان، منگنه کوب برقی، شارژی و یا بادی خریداری نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>