اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شستشو نما ساختمان

تمیز کردن نمای بیرونی خانه کار سختی به نظر می رسد، ولی اگر از روش درست و ابزار مناسب کمک بگیرید چندان سخت نیست. اگر نمای ساختمان از سنگ، آلومینیوم یا طرح چوب باشد؛ ساده ترین راه، شستشوی آن با کمک کارواش برقی است. فارغ از نوع نما و ابزاری که استفاده میکنید، قبل از شروع نظافت باید خانه را آماده کنید.

نظافت را در یک روز گرم انجام دهید

اگر می توانید یک روز گرم و آفتابی را برای شستشوی نمای خانه انتخاب نمایید. اگر در روز ابری که باد زیادی میوزد کار شستشوی نما را انجام دهید؛ به احتمال زیاد، آب برمی گردد و خودتان را خیس می کند. اگر نمی توانید تا یک روز آفتابی صبر کنید، حداقل در روز بارانی مشغول اینکار نشوید.

ساختمان را خوب محافظت کنید

ابتدا از بسته بودن تمامی درها و پنجره های اطمینان حاصل نمایید. اگر لازم بود آنها را با کمک پلاستیک ضخیم و چسب به خوبی بپوشانید. از نایلون و چسب برای پوشاندن چراغ ها، هواکش ها و فیوزهای برق کمک بگیرید. اشیای غیر ضروری را از اطراف محیط کار جمع کنید. در صورت لزوم گیاهان و بوته ها را با پلاستیک بپوشانید.

آب و کف

از مخلوط مایع ظرفشویی و آب برای از بین بردن لکه ها کمک بگیرید. پیش از شروع کار با کارواش بهتر است لکه های سخت را از بین ببرید. با کمک یک برس مناسب و ترکیبی از آب و مایع ظرفشویی می توانید لکه های سخت را از بین ببرید.

شلنگ و برس

اگر نمای ساختمان خیلی کثیف نیست تنها با فشار آب شلنگ می توان آن را شست؛ و یا شلنگ را به برس شستشوی اتوموبیل وصل کرد و به کمک آن نمای خانه را شستشو داد. برای کار با این روش بهتر است از پایین به بالا کار نظافت را انجام دهید.

استفاده از کارواش

بهترین و ساده ترین راه شستشوی نمای خانه تان استفاده از کارواش است. می توانید تنها از آب خالی برای شستشو استفاده کنید. فشار آب خروجی دستگاه کارواش برای نظافت کفایت می کند. بهتر است حین کار نازل کارواش را رو به پایین بگیرید و از بالا به پایین نما، شروع به شستشو نمایید. نما را به قسمت های کوچک تقسیم نمایید و در هر لحظه بر شستشوی یک قسمت متمرکز شوید.

اگر دستگاه کارواش شما به مخزن مواد شوینده مجهز باشد، می توانید از این قابلیت برای شستشوی بهتر نما کمک بگیرید. اگر از مواد شوینده استفاده میکنید، بهتر است نظافت را از بالا به پایین انجام داده و در پایان یک مرتبه از بالا به پایین نما را آبکشی نمایید.

تنظیم آب خروجی

در بیشتر مدل ها دستگاه کارواش میزان پاشش آب به کمک نازل قابل تنظیم است. این مقدار بر روی نازل با درجه مشخص می شود و در واقع زاویه پاشش را مشخص مینماید. هر چه این درجه کمتر باشد، شدت پاشش آب بیشتر خواهد بود. اگر در کار با کارواش مهارت ندارید با میزان پاشش کم کار را شروع کنید. برای شروع کار 40 درجه، مناسب به نظر می رسد. اگر این زاویه پاشش برای انجام کار کافی نبود، به آرامی زاویه را تا 25 درجه کاهش دهید.

امتحان کنید

فشار زیاد آب می تواند به نمای ساختمان آسیب برساند به خصوص اگر از متریال خاص و ظریفی برای آن استفاده شده باشد. ابتدا فشار آب خروجی را روی یک قسمت کوچک از نما امتحان کنید.

نکات کاربری

فراموش نکنید که نازل را رو به پایین بگیرید، پاشش آب رو به بالا می تواند قطرات آب را در میان شکاف های نما گرفتار کند و در طولانی مدت سبب پوسیدگی دیوارها گردد.نازل را از یک سمت به سمت دیگر حرکت دهید. سعی کنید فشار پاشش را ثابت نگاه دارید و نازل را به آرامی از یک سمت به سمت دیگر حرکت دهید. هنگام کار با کارواش دائم نازل را تکان دهید و روی یک قسمت ثابت نمانید. پاشش مداوم آب با فشار زیاد بر روی یک قسمت می تواند به نمای ساختمان آسیب برساند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>