اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه باکو

از فرودگاه باکو به مرکز شهر:
باکو، پایتخت کشور آذربایجان از قدیم یکی از مقاصد محبوب و پرطرفدار برای گردشگران ایرانی بوده است. باکو به دلیل نزدیکی به ایران، هزینه نسبتا پایین سفر و جاذبه های گردشگری فراوانی که دارد یکی از چند انتخاب اول ایرانی ها برای سفر خارجی به شمار می رود.

اگر بلیط هواپیمایتان را به مقصد فرودگاه باکو (فرودگاه حیدر علی اف) رزرو کرده اید لازم است در مورد حمل و نقل فرودگاه باکو نیز اطلاعاتی داشته باشید. اگر از تور باکو برای سفر به این شهر استفاده می کنید دیگر لازم نیست نگران حمل و نقل باشید، چون معمولا این خدمات توسط مجریان تور به شما ارائه می شود.

اما اگر دوست دارید به صورت شخصی به باکو سفر کنید و بلیط هواپیما و هتلتان را رزرو کرده اید احتمالا در مورد گزینه های حمل و نقل فرودگاه باکو پرسش هایی دارید. در این مطلب قصد داریم در مورد حمل و نقل فرودگاه باکو صحبت کنیم تا با استفاده از این اطلاعات بتوانید به راحتی و با کمترین هزینه خود را به هتل و مرکز شهر برسانید.

فرودگاه بین المللی حیدر علی اف (Baku Heydar Aliyev Airport) که به فرودگاه باکو شهرت دارد در فاصله 25 کیلومتری شهر باکو قرار دارد.

ایرلاین های مشهوری مثل ایرفلوت (Aeroflot)، آسترین ایرلاینز (Austrian Airlines)، آذربایجان ایرلاینز (Azerbaijan Airlines)، ترکیش ایرلاینز (Turkish Airlines)، لوفت هانزا و قطر ایرویز پروازهای منظمی به مقصد این فرودگاه دارند. علاوه بر ایرلاین های خارجی، شرکت هواپیمایی ایران ایر نیز دو روز در هفته از تهران به مقصد باکو پرواز انجام می دهد.

بنابراین اگر قصد سفر به باکو و آذربایجان را داشته باشید برای خرید بلیط هواپیما با گزینه های متعدد و باکیفیتی روبرو هستید.

اما یکی از مواردی که در سفر به باکو، شاید به اندازه رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل اهمیت دارد نحوه دسترسی و گزینه های حمل و نقل فرودگاه باکو است. اگر در این مورد اطلاعات کافی داشته باشید می توانید با توجه به هزینه و بودجه سفر و مدت زمانی که در اختیار دارید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه این موارد را به تفصیل توضیح می دهیم.

اتوبوس اکسپرس فرودگاه:
اتوبوس شاتل دسترسی سریع و راحتی را به مرکز شهر باکو فراهم می کند. این سرویس ایرو اکسپرس (Aero Express) نام دارد و به صورت 24 ساعته فعال است. اتوبوس شاتل در طور روز هر نیم ساعت یکبار و در طول شب هر یکساعت یکبار از فرودگاه به مقصد مرکز شهر باکو حرکت می کند. آخرین ایستگاه اتوبوس اکسپرس ایستگاه مترو 28 می (metro station 28 May) است که در شمال شرقی مرکز شهر و نزدیک به ایستگاه قطار مرکزی باکو قرار دارد.

از آنجا و با دسترسی به مترو می توانید به مناطق مختلف شهر بروید. شبکه مترو باکو دارای 4 خط است و پوشش دهی خوبی در شهر دارد. ایستگاه مترو 28 می در یک ساختمان قدیمی و دیدنی قرار دارد و به سه خط مترو متصل است. اصلی ترین ایستگاه های مترو باکو دو ایستگاه ساحیل (Sahil) و شهر قدیم (Icherisheher) هستند.

بلیط اتوبوس اکسپرس را می توانید از دستگاه های فروش بلیط در ایستگاه های اتوبوس یا مستقیما از راننده تهیه کنید. البته اگر در طول سفر قرار است زیاد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنید می توانید باکو کارت (BakuCard) تهیه کنید؛ با این کارت کرایه اتوبوس اکسپرس و مترو را کمی ارزان تر می توانید پرداخت کنید و در بودجه و هزینه سفر صرفه جویی کنید.

تاکسی:
اگر وسایل و چمدان های زیادی همراهتان است، خسته هستید و دوست ندارید وقتتان را برای اتوبوس هدر بدهید می توانید از تاکسی استفاده کنید. تاکسی به عنوان راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه باکو به صورت 24 ساعته فعال است و شما را از جلوی ترمینال فرودگاه تا درب هتل می رساند.

کرایه تاکسی از فرودگاه باکو تا مرکز شهر حدود 25 منات آذربایجان است، اما خودتان را آماده کنید که تا 50-60 منات هم بپردازید. حواستان باشد که تنها یک شرکت تاکسی رانی به طور رسمی اجازه فعالیت در فرودگاه باکو را دارد، اما تاکسی های فراوانی را خواهید دید که در محوطه فرودگاه حضور دارند.

پلیس فرودگاه هرازگاهی آن ها را از فرودگاه بیرون می کند، اما به هرحال با تاکسی های مختلفی روبرو خواهید شد که اگر حواستان نباشد کرایه های بسیار زیادی از شما خواهند گرفت. برخی تاکسی ها (تاکسی بنفش) دارای تاکسیمتر هستند اما ممکن است از آن استفاده نکنند. بنابراین یا راننده را وادار کنید تاکسیمتر را روشن کند یا آنکه از قبل در مورد قیمت به توافق برسید، وگرنه ممکن است سرتان کلاه برود!

اتوبوس شهری:
با استفاده از اتوبوس شهری نیز می توانید از فرودگاه به هتل و مرکز شهر بروید. در واقع، تا پیش از راه اندازی سرویس ایرو اکسپرس فرودگاه، اتوبوس شهری تنها گزینه عمومی و ارزان حمل و نقل فرودگاه باکو به شمار می رفت.

با استفاده از خط اتوبوس شهری شماره 116 می توانید به راحتی به مرکز شهر باکو بروید. این اتوبوس ها از ساعت 7 صبح تا 11 شب فعال هستند. مسیر فرودگاه حیدر علی اف باکو تا مرکز شهر 25 کیلومتر است و این اتوبوس ها این مسیر را در زمان تقریبی 30 دقیقه طی می کنند. کرایه این اتوبوس ها را باید نقدا به راننده بپردازید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>