اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوانه

فواید استفاده از جوانه حبوبات و غلات
هنگامی که دانه خشک در آب به مدت چند ساعت خیسانده می شود قابلیت هضم بهتری پیدا می کند بدین ترتیب جوانه حبوبات و غلات نیز در عین داشتن تمامی ویتامین ها حتی به مقدار چند صدبرابر بالاتر قابل هضم تر نیز هستند. تقریباً از تمام دانه های خوراکی می توان جوانه تهیه کرد.

  1. دانه های بنشن مانند یونجه، شنبلیله، ماش، عدس، نخودفرنگی، نخود، شبدر و…
  2. دانه غلات مانند: گندم، ذرت، جو، گندم سیاه، برنج و…
  3. دانه های خوراکی مثل کنجد، دانه آفتابگردان و یا میوه های خشک مثل بادام، فندق، بادام هندی و …
  4. دانه سبزیجات مانند کلم بروکلی، هویج، کرفس، کلم، رازیانه، شلغم، پیاز، تربچه و …
  5. دانه های چسبناک ژله ای مانند کتان، خردل، شاهی

باید توجه داشت برخی از دانه ها قابلیت ایجاد حساسیت دارند مانند دانه گوجه، بادمجان، ریواس و … بنابراین از جوانه آنها نباید استفاده شود.

جوانه حبوبات و خواص شان

بذر ها در هنگام جوانه زدن تغیرات شگفت انگیزی در خود ایجاد می کنند که در بعضی خواص قابل مقایسه با جوانه نزده نیستند. به طور کلی در روند جوانه زدن ویتامین ها و املاح معدنی و پروتیین ها به مقدار زیادی افزایش یافته و کالری وکربو هیدرات ها کاهش می یابد. به عنوان مثال جوانه ماش مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج زیر حاصل گردیده است:

در حالت جوانه زده (ماش)

جدولچ


از دیگر مزایای شان می توان به نقش آنها در آماده سازی غذا برای هضم و جذب اشاره کرد که این عمل به وسیله آنزیم های موجود در جوانه ها صورت می گیرد. در شروع روند جوانه زدن نشاسته موجود شکسته شده و به قندهای ساده گلوکز و ساکارز تبدیل می شود. پروتیین ها هم تبدیل به اسید های چرب می شوند. جوانه ها دارای مقدار زیادی فیبر هستند که نتیجه آن دفع کامل مدفوع بوده و همچنین مانع از سرطان روده می شود. استفاده از جوانه حبوبات و غلات مى تواند قسمت عمده اى از نیازهاى بدن به ویتامین هاى مختلف، املاح معدنى و آنزیم ها را تأمین کند. در حقیقت جوانه ها مولتى ویتامین هاى طبیعى هستند که طى فرآیند جوانه زدن از دانه ها تولید مى شوند.

طی جوانه زدن، خاصیت نفخ زایی حبوبات و خاصیت حساسیت زایی پروتئین غلات کاهش می یابد که این مسئله برای افرادی که روده های حساس دارند، بسیار مناسب است. برای مثال، وقتی دانه گندم جوانه میزند، پروتئین گلوتن گندم به واحدهای پروتئینی کوچکی که خاصیت حساسیت زایی کمتری دارد، تبدیل می شود که برای افرادی که به پروتئین گندم حساسیت دارند، مناسب تر است. جوانه ها منبع فراوانى از اسیدهاى آمینه آماده جذب و قندهاى طبیعى هستند. با مصرف جوانه هاى مختلف مى توان مقدار قابل توجهى از ویتامین هاى B را به بدن رساند. به طور خلاصه می توان جوانه حبوبات و غلات را سر شار از ویتامین ها و املاح معدنی و آنزیم ها معرفی کرد ومصرف آنها را یکی از بهترین راه ها برای سالم سازی بدن معرفی کرد.

گفته شده است در جوانه عدس و ماش دو ماده وجود دارد که وقتی وارد بدن می شوند، سلول های سرطانی را به تدریج از بین می برند. جوانه سویا از لحاظ ارزش غذایی با گوشت رقابت می کند و ضررهای گوشت را نیز ندارد، همچنین از لحاظ وجود ویتامین C، رقیب گوجه فرنگی است. جوانه حبوبات و غلات دارای اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب، قند طبیعی و مقدار زیادی املاح معدنی است و اگر چند نوع آن با هم خورده شوند می توان گفت که همه مواد ضروری بدن را به آن رسانده ایم. باورکردنی نیست که چنین موادغذایی ارزانی تا این حد از لحاظ ارزش غذایی کامل و مفید باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>