اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوانه

تهیه جوانه ها
برای تهیه جوانه حبوبات و غلات چیزهایی که لازم دارید یک شیشه خالی، کمی آب و کمی دانه است. البته می توانید جوانه ها را درست مانند سبزه عید نوروز تهیه کنید و پس از دیده شدن جوانه های کوچک سبز، آن را مصرف کنید. وقتی دانه را در آب خیس می کنید، آنزیم های موجود در آن که تا آن زمان به صورت غیرفعال در دانه وجود داشتند، فعال می شوند و نشاسته موجود در دانه تبدیل به قند می شود. پروتئین تبدیل به اسیدهای آمینه می شود و چربی اشباع مبدل به اسید چرب می شود. این فعالیت آنزیمی در جوانه ها، باعث تحریک فعالیت های آنزیمی در بدن انسان و سلامت و نشاط می گردد.

بسته بندی جوانه ها

  • بسته بندی باید به گونه ای باشد که حفاظت صحیح و کامل از کالا را در برابر هر گونه آسیب طی مراحل نگهداری و ترابری فرآورده تأمین نماید.
  • آنها را می توان در کارتن یا جعبه با استفاده از کاغذ مومی یا نایلکس یا بسته های پلاستیکی مناسب و مجاز بسته بندی نمود. اگر از کارتن بهره گیری شود باید ویژگیهای آن با استاندارد ملی ایران به شماره 36 مطابقت داشته باشد و اگر از جعبه چوبی استفاده می شود باید ویژگیهای جعبه چوبی با استاندارد ملی ایران به شماره 1035 مطابقت داشته باشد.
  • لوازمی که برای بسته بندی جوانه حبوبات به کار برده می شود باید سالم، نو، تمیز، خشک و بدون هر گونه آلودگی و بوی نامطبوع باشد.
  • وزن خالص هر بسته نباید از 10 کیلوگرم بیشتر باشد.
  • همه بسته ها باید از دید چگونگی بسته بندی، رنگ، اندازه، وزن و محتویات آن یکنواخت باشد.

مصرف جوانه حبوبات

جوانه حبوبات را می توان به سادگی در انواع پیش غذاها و دسر ها مانند سالاد مورد استفاده قرار داد. همچنین می توان آنها را در پخت انواع سوپ بکار برد و پس از خشک کردن به صورت پودر درآورده و علاوه بر سوپ های آماده به صورت پوره و غذای کودک نیز استفاده کرد. این محصولات کاربردهای گیاهی و پزشکی نیز دارند، بدین صورت که در ساختن انواع کرم های گیاهی و داروهای ضد سرطان بکار می رود.

اهمیت طرح

باتوجه به رشد جمعیت روزافزون جهان و افزایش نیاز به مواد مغذی و کمبود این مواد در دنیای امروز رسیدن به روشهای که بتواند این نیاز را جبران نماید بسیار ضروری است از اینرو فعالیت های کشاورزی و فرآیندهای تبدیلی آن که باعث ارزش افزوده و افزایش مواد مغذی حاصله می گردد، مورد توجه بسیاری از کشورها به خصوص کشورهای پیشرفته که در آنها سلامت افراد بسیار مورد اهمیت بوده است، می گردد. محصول مورد بررسی طرح جوانه حبوبات می باشد که ارزش افزوده انواع ویتامین ها و اسید های آمینه ضروری نسبت به حبوبات در آنها بسیار زیاد است. با توجه به مطالعات انجام شده روند مصرف این محصولات در کشورهای پیشرفته رو به رشد می باشد.

طبق گزارشات سازمان غذا و خواربار جهانی (FAO) در سال 2007، 10 کشور عمده تولیدکننده جوانه حبوبات عبارتند از: چین، هند، آمریکا، روسیه، فرانسه، پاکستان، آلمان، کانادا، ترکیه و آرژانتین.

تجهیزات و ماشین آلات طرح

جدول

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>