اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ذرت

بلانچینگ

بلانچینگ یا غیر فعال کردن آنزیم ها نوعی رفتار دادن گرمایی برعلیه آنزیم های رسیدگی در سبزیجات و میوه ها برای حفظ بافت، رنگ و طعم و سپس نگهداری برای مدت 12 - 9 ماه در شرایط فریزر است.

بجز پیاز و فلفل سبز باید سایر سبزیجات را قبل از منجمد کردن بکمک آب داغ یا بخار آب بلانچ نمود. برخی سبزیجات نظیر قارچ خوراکی، بادمجان، کدو خورشتی درصورتیکه قبل از منجمد کردن ابتدا در روغن، کره یا مارگارین اندکی سرخ شوند و سپس خنک و بسته بندی گردند، دارای مزه مقبول تری برای تولید شربت ذرت خواهند بود.

سبزیجات تازه خریداری یا تولید شده را می توان به آسانی و سریعاً در بهترین شرایط رسیدگی در فصل برداشت منجمد نمود و برای مدتی نگهداری کرد. گرچه منجمد کردن باعث کاهش فعالیت های آنزیمی می شود اما آن را کاملاً متوقف نمی کند.

دستگاه ها
عصاره ها یا شربت ذرت را می توان در خانه به کمک انواع آبمیوه گیری های دستی یا الکتریکی از برخی محصولات تازه و آبدار کشاورزی به دست آورد. آبمیوه گیری های جدید قادر به عصاره گیری گیاهان دارویی، سبزیجات، میوه ها و حتی دانه هایی نظیر ذرت شیرین تازه می باشند.

برخی افراد عصاره ها را برای عرضه در بازار های خرده فروشی بلافاصله تولید و بسته بندی می نمایند. بعضی از علایم تجارتی دستگاه های قوطی پُرکنی رایج در آمریکا عبارتند از:

Presto، Mirro، Sears، All American، Maitre`s، Innova، Maid of Honor و Chef`s Desig

اهمیت شربت ذرت بر سلامتی انسان

نوشابه های گازدار غیر الکلی و سایر نوشیدنی های شیرین شده به عنوان اصلی ترین منابع تولید کالری در رژیم غذایی مردم آمریکا مطرح هستند که مصرف بیش از حد آنها باعث تأثیرات منفی بر سلامتی انسان می باشند چنانکه دیابت نوع دوم در حدود 17 میلیون آمریکایی را مبتلا نموده و ضمن دهه های اخیر شیوع بیشتری یافته است.

طبق آمارها شیوع این بیماری به موازات مصرف نوشیدنی های رقیق در آمریکا به مقدار 61 درصد در بالغین و بیش از دو برابر در کودکان و نوجوانان ضمن سال های 97 - 1977 میلادی افزایش داشته است.

بسیاری از نوشابه ها بنحو معنی داری اسیدی هستند لذا براساس درجه حرارتی که مصرف می شوند و مدت زمان نگهداری نوشابه ها پس از تولید متحمل برگشت پذیری مقادیر متفاوتی از ساکارز به گلوکز و فروکتوز می شوند. نوشابه های میوه ای ترکیبی و نوشیدنی های رقیق نیز حاوی مقادیر زیادی از قندهای قابل جذب هستند

که ممکن است به دیابت نوع 2 منتهی شوند اما پژوهشگران معتقدند که مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های حاوی HFCS (شربت ذرت) برخلاف سایر منابع تولید انرژی معمولاً به افزایش وزن و چاقی منجر نمی شوند و احتمال بروز بیماری دیابت و چاقی فقط درصورت مصرف مقادیر بسیار بیشتر HFCS با بالا رفتن مقدار گلوکز خون مشابه تأثیرات ساکارز محتمل می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>