اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی ونیز

معرفی فرودگاه بین المللی ونیز مارکو پولو:
اسم شهر ونیز، شهری روی آب را بی شک زیاد شنیده اید. این شهر زیبا که از 100 کانال تشکیل شده، یکی از پربازدید ترین شهرهای جهان است.

حال این عجیب نیست که این شهر پر طرفدار، فرودگاهی مجهز، بزرگ و معروف نیز داشته باشد. فرودگاه بین المللی ونیز مارکوپولو (Venice Marco Polo Airport)، فرودگاهی است که در شهر ونیز کشور ایتالیا واقع شده است.

فرودگاه بین المللی ونیز مارکو پولو که در زبان ایتالیایی به آن Aeroporto di Venezia-TesseraAeroporto di Venezia Marco Polo گفته می شود، در سال 1960 طی 1 پروژه ی بسیار بزرگ در شهر ونیز ساخته شد. نقشه ی ساخت این فرودگاه به گونه ای بود که از اول هم نشان می داد که 25 درصد زمین های این منطقه توسط این فرودگاه قرار است در اختیار گرفته شود.

فرودگاه ونیز با 10 میلیون مسافر در سال به عنوان پنجمین فرودگاه شلوغ و پر رفت و آمد کشور ایتالیا نیز به حساب می آید. همانطور که در مقدمه نیز برای شما توضیح دادیم، به علت وجود جاذبه های بالای توریستی شهر ونیز و دیگر ویژگی های منحصر به فرد این فرودگاه باعث شده است که پرواز های مستقیم بسیار زیادی از شهر های مختلف و نقاط دور و نزدیک جهان به این فرودگاه انجام پذیرد.

فرودگاه بین المللی مارکو پلو در فاصله ی 8 کیلومتری شهر ونیز قرار گرفته است. در حال حاضر پرواز مستقیم از تهران به فرودگاه مارکو پولو ونیز صورت نمی گیرد.

با فرودگاه بین المللی ونیز مارکو پولو:
این فرودگاه که کاربرد اصلیش باربری است، یک باند آسفالت در خود دارد و طول باند آن 3300 متر است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که همانطور که از اسم این فرودگاه برمی آید، این فرودگاه از نام تاجر مشهور ونیزی الاصل، مارکوپولو گرفته شده است. جانمایی جغرافیایی این فرودگاه در 8 کیلومتری شمال ونیز است.

این فرودگاه همچنین به علت اهمیت روزافزون شهر ونیز در دنیا، مقصد بسیار طولانی ایرلاین هایی از ایالات متحده، کانادا و خاورمیانه است. در سال 2017 این ایرلاین 11 میلیون نففر مسافر را پذیرا بوده است که همین امر پیشرفت این ایرلاین از نظر تعداد مسافر را نشان می دهد. همچنین نزدیک به 100 هزار هواپیما در این فرودگاه در سال گذشته ی میلادی نشست و برخواست داشته اند.

فرودگاه بین المللی ونیز مارکو پولو:
از جمله شرکت های هواپیمایی که در این فرودگاه حضور دارند می توان به: ایجین ایرلاینز، ایر لینگا، ایرفلوت، ایرعربیا مغرب، ایربالتیک، ایر برلین، ایر کانادا روژ، ایر دولومیتی، ایر اروپا، ایر فرانس، ایر فرانس، هاپ!، ایر مولداوا، ایر صربیا، آلبا وینگز، آلیتالیا، آمریکن ایرلاینز، آسیانا ایرلایز، آسترین ایرلاینز، شرکت هواپیمایی آرمنیا، بروکسل ایرلاینز، هواپیمایی امارات و …. بسیاری دیگر از ایرلاین های اروپایی و ایتالیایی در این فرودگاه فعالیت دارند، اشاره کرد. این ایرلاین ها، پروازهای مستقیم و غیر مستقیم را به صورت روزانه، فصلی و چارتر به مقصد این فرودگاه برگزار می کنند.

اطلاعات فرودگاه بین المللی ونیز مارکوپولو:

  • نام فرودگاه بین المللی ونیز مارکوپولو: Venice Marco Polo Airport.
  • کد یاتا: VCE.
  • کد ایکائو: LIPZ.
  • نوع فرودگاه: باربری/ همگانی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 2 متر.
  • ترمینال ها: 1 ترمینال که طبقات مختلفی دارد.

ترمینال های فرودگاه بین المللی ونیز مارکوپولو:
فرودگاه بین المللی ونیز مارکوپولو، دارای یک پایانه ی بزرگ است که از 3 طبقه ی مختلف تشکیل شده است. در طبقه ی همکف این ترمینال، پرواز های ورودی انجام می گردد.

در این طبقه، امکاناتی همچون: بانک، دفتر پست، رستوران های مختلف بین المللی و فست فود، کافه های مختلف، باجه های رزرو هتل، باجه ی اطلاعات فرودگاه و اطلاعات توریستی، دفاتر مسافرتی و باجه ی اشیای گمشده قرار گرفته است.

طبقه ی اول ترمینال نیز، برای پرواز های خروجی می باشد. این طبقه هم دارای امکاناتی همچون: صرافی ها برای تبدیل ارز، کافه و رستوران های مختلف، فروشگاه های مختلف مخصوص کتاب و لباس، فروشگاه هایی که معاف از مالیات هستند و به صورت آزاد فعالیت می کنند، بخشی در فرودگاه که مخصوص خانواده ها هستند، عینک سازی و محل نگه داری مخصوص کودکان است.

طبقه ی دوم ترمینال فرودگاه نیز، دارای خدماتی همچون: دفاتر تجاری مختلف، دفاتر مسافرتی ایرلاین های مختلف و شاتل، دفاتر هواپیمایی مختلف، اتاق مخصوص سیگار، قسمت بالکنی و اتاق مخصوص عبادت است. گیت های پرواز این ترمینال نیز به 2 دسته ی پرواز های بخش ویزای شینگن و پرواز های بخش ویزاهای معمولی و غیرشینگن تقسیم شده است.

همانطور که می دانید، شهر ونیز علاوه بر این که از 100 جزیره ی مختلف تشکیل شده است، بر روی کانال آب شکل گرفته و معمولا اکثر راه ها به کانال های آب و قایق های آن ختم می شود. جلوه و عمده شهرت ونیز هم به همین خاطر است.

به دلیل وجود همین شرایط خاص شهر، راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی ونیزمارکو پولو، بسیار با دیگر فرودگاه های جهان در مناطق مختلف، متفاوت است. فرودگاه به وسیله ی اتوبوس های شهر به ایستگاه های قطار سانتا لوسیا و مستر ریلوی متصل است.

اگر قصد رفتن از فرودگاه به داخل شهر را دارید، باید از سرویس های تاکسی یا اتوبوس های دریایی استفاده کرد. البته این را باید متذکر شویم که، تاکسی های دریایی بسیار گران هستند و ممکن است برای شما گزینه ای مناسب به نظر نیایند اما نمی توان از تجربه ی استفاده از آن ها به سادگی کذشت.

نکته ی قابل تامل و مثبت دیگر این تاکسی های دریایی این است که این وسیله ها مسافران را تا نزدیک ترین نقاط ممکن مخصوصا نزدیک به مرکز شهر و هتل ها می رسانند.

امکانات فرودگاه بین المللی ونیز مارکوپولو:

  • مسافران این فرودگاه می توانند برای داشتن اقامتی راحت تر و نزدیکی به فرودگاه، در هتل هایی که در اطراف این فرودگاه شکل گرفته و ساخته شده اند، اقامت نمایند.
  • مسافران این فرودگاه می توانند تا از خدمات سیم کارت و اپراتورهای مختلفی که در این فرودگاه هستند استفاده نمایند.
  • به فروشگاه های این فرودگاه حتما سر بزنید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>