اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بروکسل

حمل و نقل فرودگاه بروکسل | Brussels Airport transportation:
فرودگاه بین المللی بروکسل که به نام فرودگاه زوانتم (Zaventem) نیز شهرت دارد در 12 کیلومتری شمال شرقی بروکسل، پایتخت بلژیک قرار دارد. بروکسل جاذبه های گردشگری فراوانی دارد و سالانه میلیون ها مسافر به این شهر زیبا سفر می کنند.

علاوه بر جاذبه های گردشگری، بروکسل پایتخت اتحادیه اروپاست و از لحاظ سیاسی و اداری نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. در سال 2017 بیش از 24 میلیون مسافر از فرودگاه بروکسل استفاده کرده اند.

اگر قصد سفر تفریحی یا کاری به این شهر شلوغ اروپایی را دارید و می خواهید بلیط هواپیمای بروکسل را رزرو کنید، احتمالا در مورد حمل و نقل فرودگاه بروکسل پرسش هایی دارید. به همین دلیل در این مطلب می خواهیم در این مورد صحبت کنیم و گزینه های حمل و نقل فرودگاه بروکسل را به شما معرفی کنیم.

فرودگاه بروکسل در فاصله 12 کیلومتری شهر بروکسل قرار گرفته و در مقایسه با اکثر فرودگاه ها فاصله کمتری با مرکز شهر دارد. به همین دلیل در مدت زمان کوتاهی می توانید خود را به هتل یا مرکز شهر برسانید.

با این حال، از آنجا که بروکسل یکی از پررفت و آمدترین شهرهای اروپایی محسوب می شود لازم است از قبل در مورد حمل و نقل فرودگاه بروکسل اطلاعات کافی داشته باشید و با توجه به بودجه و زمانی که دارید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

قطار فرودگاه بروکسل:
اگر وسایل زیادی همراهتان نیست قطار می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. قطارها هر ده دقیقه یکبار از فرودگاه بروکسل به سمت ایستگاه مرکزی بروکسل حرکت می کنند و در مدت زمان 18 دقیقه شما را به مرکز شهر می رسانند.

بنابراین قطار را می توان سریع ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه بروکسل دانست. ایستگاه قطار فرودگاه در طبقه -1 ساختمان ترمینال قرار دارد. ساعات کاری قطارها از 5 صبح تا نیمه شب است و هر هفت روز هفته به جابه جایی مسافران می پردازند.

با توجه به آدرس هتلتان می توانید تا نزدیک ترین ایستگاه بروید و بعد از آنجا با یک تاکسی یا پیاده خود را به مقصد برسانید. برای سوار شدن به این قطارها لازم است بلیط مخصوص تهیه کنید و بلیط متروی عادی برای این قطارها کاربردی ندارد.

برای تهیه بلیط می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید، اما راحت ترین روش رزرو آنلاین بلیط و پرینت بلیط است. برای اطلاع از زمانبندی قطار بروکسل می توانید به صفحه ایستگاه قطار فرودگاه بروکسل مراجعه کنید.

تاکسی فرودگاه:
همان طور که گفتیم با قطار می توانید به سرعت خود را به مرکز شهر بروکسل برسانید. اما اگر وسایل و چمدان زیادی همراهتان است، خسته هستید و می خواهید هرچه زودتر به هتل برسید تاکسی بهترین گزینه حمل و نقل فرودگاه بروکسل خواهد بود.

در فرودگاه بروکسل تاکسی ها ظاهر مشخص و یکپارچه ای ندارند و سرویس های تاکسیرانی مختلفی فعال هستند؛ برخی از این تاکسی حتی بدون مجوز هم هستند.

تاکسی های مجوزدار معمولا با علامت آبی و زرد مشخص هستند و کرایه را بر اساس تاکسیمتر محاسبه می کنند. اگر برای اولین بار به بروکسل سفر می کنید پیشنهاد می شود به هیچ وجه از تاکسی های بدون مجوز استفاده نکنید.

اتوبوس فرودگاه:
ایستگاه اتوبوس ها در طبقه همکف فرودگاه قرار دارد. خط ویژه فرودگاه یک سرویس اتوبوسرانی عمومی است که شما را از فرودگاه به مرکز شهر بروکسل و منطقه اروپایی لوکزامبورگ می رساند. این سرویس هر نیم ساعت یکبار از فرودگاه بروکسل به مقاصد مختلف حرکت می کند.

شرکت حمل و نقل بین شهری بروکسل که به اختصار STIB-MIVB نامیده می شود مجری فعالیت این اتوبوس هاست. دو نوع اتوبوس در خط ویژه فرودگاه فعالیت می کنند: خط شماره 12 و خط شماره 21

خط 12 از دوشنبه تا جمعه فعال است و تا 8 شب کار می کند. این اتوبوس مسافران را فقط در ایستگاه های اصلی پیاده می کند: تنها ایستگاه مترو در مسیر، ایستگاه شومان (Schuman) و آخرین توقف اتوبوس در ایستگاه لوکزامبورگ خواهد بود.

خط 21 در روزهای آخر هفته و در طول هفته بعد از 8 شب کار می کند و برخلاف خط 12، توقف های بسیار بیشتری دارد و در ایستگاه های متروی شومان و ترون (Trone) نیز توقف دارد. آخرین ایستگاه اتوبوس نزدیک مرکز شهر و درست بیرون کاخ سلطنتی (Royal Palace) است.

برای اینکه در زمان و هزینه صرفه جویی کنید بهتر است قبل از سوار شدن، بلیط اتوبوس را از دستگاه های فروش بلیط تهیه کنید. این دستگاه ها کارت اعتباری، پول نقد و سکه را قبول می کنند. البته از خود راننده هم می توانید بلیط بخرید، اما در این صورت مبلغ بیشتری باید بپردازید.

علاوه بر خط ویژه فرودگاه که در بالا ذکر شد، شرکت اتوبوسرانی De Lijn نیز در فرودگاه بروکسل فعال است و سرویس های منظمی به مرکز شهر ارائه می کند.

این اتوبوس ها مسافران را به مرکز شهر و همینطور نواحی نزدیک بروکسل مثل کورتانبرگ (Kortenberg) و لووِن (Leuven) می رساند. اتوبوس شماره 471 مسافران را از فرودگاه بروکسل سوار می کند و در مدت زمان 45 دقیقه به ایستگاه قطار بروکسل-نورد (Brussel-Nord station) می رساند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>