اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه آگرا

معرفی فرودگاه آگرا:
امروز می خواهیم یکی از فرودگاه های مهم کشور هند که در شهر آگرا، سومین شهر بزرگ هند قرار گرفته است و اتفاقا به همین نام نیز شناخته می شود را به همراه شما مورد بررسی قرار دهیم.

فرودگاه آگرا، یکی از فرودگاه های هند با کاربری دو منظوره است. این فرودگاه هم سایت نظامی است و هم عمومی. در عین حال که این فرودگاه مسافربری و همگانی نیز هست، به عنوان یکی از مهم ترین پایگاه های نیروی هوایی کشور هند هم نیز محسوب می شود.

تاریخ تأسیس این فرودگاه به 15 آگوست سال 1947، در جریان جنگ جهانی دوم باز می گردد. ایستگاه هوایی نظامی که در این فرودگاه موجود است، یکی از بزرگ ترین پایگاه های نظامی نیروی هوایی کشور هند می باشد.

با این که این فرودگاه در 15 اوت امسال وارد 71 سالگی خود می شود اما، این فرودگاه در همین تاریخ در سال 2007، شصتمین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت.

ین فرودگاه در زمانی که تأسیس شد، به عنوان ایستگاه نیروی هوایی سلطنتی آگرا تأسیس شد و تعدادی از واحدهای پروازی نظامی و تشریفاتی در آن واقع شده بود. پس از جنگ، فرودگاه بسته شد و هواپیماهای جنگنده و ادوات دیگر آن به نیروی هوایی سلطنتی هند موسوم به RIAF منتقل گشتند.

در طی جنگ جهانی دوم، فرماندهی سرویس فنی هوایی نیروی هوایی ارتش ایالات متحده، تأسیسات تعمیر و نگهداری و تعمیرات عمده ی وسایل مرتبط با هواپیمایی را در آگرا به نام Agra Air Depot را تأسیس نموده و مدیریت کردند.

محوطه ی فرودگاه:
این سایت که توسط خارجیان در هند اداره می شد، سومین گروه هوایی در هند بود که دارای آخرین مدل هواپیماهای جنگنده، بمب افکن ها و سیستم های حمل و نقل هند است که توسط نیروی هوایی شماره 10 و نیروهای زمینی متفقین در برمه و نیروی هوایی شماره 14 چین در آن زمان استفاده می شد، و همه ی این ادوات در این سایت یا فرودگاه نگهداری می شدند. پس از بازگشایی مجدد این فرودگاه، پیشوند سلطان که قبل از آگرا بود، از اسم فرودگاه کم شد و به نام فعلی فرودگاه بین المللی آگرا تغییر پیدا کرد.

هواپیماهای نظامی آگرا:
از آن جا که منطقه ی آگرا، همانطور که بالاتر گفتیم از جمله شهرهای شلوغ هند است و جاذبه های دیدنی همچون تاج محل در این محل زیبا قرار دارد، برای این که گردشگران و مسافرانی که می خواهند به این شهر زیبا سفر کنند در سهولت تمام این کار را انجام دهند، قرار است تا فرودگاهی مخصوص به جای فرودگاه فعلی تا زمانی برابر با حداکثر 5 سال آینده به نام فرودگاه بین المللی تاج (TajInternational Airport)، در منطقه ی آگرا فقط با کاربری مسافری تأسیس گردد و جایگزین فرودگاه فعلی شود.

یکی از نکات جالبی که در مورد این فرودگاه وجود دارد این است که کمتر خلبان هواپیمای مسافربری در این فرودگاه می توان پیدا کرد که مشغول به کار هستند و در دوران فعالیتشان، پرواز با هواپیماهای جنگنده را تجربه نکرده باشند! در واقع این یک اصل بسیار مهم در این فرودگاه است.

اطلاعات فرودگاه آگرا:

  • نام فرودگاه آگرا: Enclave Civil Agra.
  • کد یاتا: AGR.
  • کد ایکائو: VIAG.
  • نوع فرودگاه: نظامی و مسافربری.
  • ارتفاع از سطح دریا: 167.94 متر.
  • ترمینال ها: 1 ترمینال برای پروازهای ورودی و خروجی.

ترمینال های فرودگاه آگرا:
همانطور که در متن اشاره کردیم، این فرودگاه برای کاربری کاملا نظامی ساخته و تأسیس شده، و از این رو با توجه به این که فرودگاه آگرا در ادامه ی فعالیتش کاربری عمومی به کاربری اصلی آن که نظامی است، اضافه شده است؛

برای بخش مسافربری آن امکانات خاصی در نظر گرفته نشده است و تنها دارای ساختمانی واحد و کوچک برای ورود و خروج مسافران پروازهای داخلی است و امکانات رفاهی آن نیز محدود و معمولی است.

تنها علتی که این فرودگاه، اهمیت مسافربری پیدا کرده است به این خاطر است که مسافران از دهلی و یا بمبئی به هند وارد گشته و بعد با پروازهای داخلی به این فرودگاه وارد می گردند.

به طور مثال، اگر پرواز شما تهران- دهلی- آگرا باشد، شما ابتدا طبق مسیری که نوشته شده به دهلی وارد می شوید و سپس از طریق هواپیما به آگرا سفر می کنید. در نظر داشته باشید که این سفر از دهلی به مقصد آگرا از طریق زمینی نیز انجام می پذیرد اما در این متن ما به صورت خاص به بیان راه هایی که به فرودگاه آگرا می رسند، می پردازیم.

راه های دسترسی به فرودگاه آگرا:
فرودگاه آگرا فاقد پروازهای بین المللی است و بیشتر یک سایت نظامی است. به همین خاطر گردشگرانی که می خواهند به این منطقه سفر کنند می توانند که، پس از پیمودن مسیر هوایی که در سطر بالاتر مثال زدیم، یعنی مسیر تهران-دهلی، به مسافت 2546 کیلومتر که به عبارتی3 ساعت و 40 دقیقه پروازی زمان می برد، مسافت بین فرودگاه دهلی تا فرودگاه آگرا را که 233 کیلومتر است را از طریق هواپیما و از طریق خطوط هوایی داخلی هند به این فرودگاه طی کنند.

با این حال، با توجه به رونق صنعت حمل و نقل در هند و متقاضیان بسیار زیادی که خواهان استفاده از تمامی انواع وسایل نقلیه ی مختلفی همچون: اتوبوس، سه چرخه دستی های رایج در سراسر هند، سه چرخه موتوری، تاکسی های زرد رنگ، قایق و قطارهای شهری می توانند که از فرودگاه به سایر نقاط شهر بروند و به همین خاطر چندان دشوار نیست که از فرودگاه بتوانند سریعا به هر جا که بخواهند بروند.

اما به این نکته در آگرا توجه کنید. وقتی شما به عنوان توریستی که مخصوصا از فرودگاه می آید می خواهید ازاین وسایل استفاده کنید، نکته ی قابل توجه برای شما این می شود که پیش از استفاده از هر نوع وسیله ای، فرق نمی کند نوع آن، باید برای مبلغ کرایه با راننده توافق برسید و بعد سوار وسیله شوید زیرا، در آگرا مبلغ ثابتی برای کرایه ی وسایل نقلیه وجود ندارد.

حتی اگر سوار تاکسی هم می شوید باید حتما به استفاده از تاکسی متر توسط راننده و سالم بودن آن، تأکید کنید.

امکانات فرودگاه آگرا:
باید به این موضوع تأکید کنیم که این فرودگاه همانطور هم که کمی بالاتر گفتیم، امکانات خاصی ندارد و فقط می توان به امکانتش برای پروازهای ورودی و خروجی و گیت های آن اشاره نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>