اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه صبیحه گوکچن

ازفرودگاه صبیحه گوکچن به مرکز شهر استانبول:
شهر استانبول یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری برای ایرانی ها به شمار می رود. ترکیه به دلیل نزدیک بودن، عدم نیاز به اخذ ویزا و هزینه ارزان سفر یکی از اولین انتخاب ها برای سفر است. فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول در بخش آسیایی شهر قرار دارد.

این فرودگاه به نسبت فرودگاه آتاتورک کمی از بخش تاریخی و مرکز شهر دور است، اما به دلیل ارزان تر بودن بلیط هواپیما و دلایل دیگر بسیاری افراد ممکن است بلیط هواپیمایشان را به مقصد این فرودگاه خریداری کنند.
همان طور که بسیاری از شما می دانید شهر استانبول دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. در واقع تنگه مشهور بسفر این دو بخش را از هم جدا کرده است.

بخش قدیمی و تاریخی شهر استانبول که تقریبا تمام جاذبه های گردشگری را در خود جای داده در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد. فرودگاه آتاتورک در بخش اروپایی قرار دارد و به قسمت های تاریخی شهر نزدیک تر است، فرودگاه صبیحه گوکچن اما در بخش آسیایی استانبول قرار دارد و 35 کیلومتر با میدان تقسیم استانبول فاصله دارد.

با این حال ممکن است بسیاری از مسافران در سفر به استانبول بلیط هواپیمای خود را به مقصد فرودگاه گوکچن رزرو کنند.

فرودگاه صبیحه گوکچن قطب اصلی ایرلاین های ارزان قیمتی مثل پگاسوس (Pegasus Airlines)است، اما شرکت های هواپیمایی دیگر مثل آنادولوجت (Anadolu Jet) و ترکیش ایرلاین (Turkish Airlines) نیز پروازهای منظمی را به مقصد این فرودگاه انجام می دهند.

در حال حاضر متروی استانبول این فرودگاه را پوشش نمی دهد، هرچند اقداماتی جهت گسترش خط مترو شماره 4 به سمت این فرودگاه در حال انجام است. در ادامه گزینه های حمل و نقل فرودگاه صبیحه گوکچن را با هم مرور می کنیم تا با توجه به بودجه و زمانی که دارید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

نکات سفر به استانبول:
یکی از مواردی که هنگام رسیدن به استانبول و فرودگاه باید انجام دهید تبدیل ارز است. صرافی های فرودگاه ممکن است کمی نرخ ارز را گران تر حساب کنند، اما برای سوار شدن به هر وسیله نقلیه نیاز به لیر ترکیه دارید.

بنابراین حداقل برای پرداخت کرایه حمل و نقل فرودگاه صبیحه گوکچن کمی از پولتان را به لیر تبدیل کنید و سعی کنید حتی الامکان کمی پول خرد نیز همراه داشته باشید.

گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا به استانبول سفر می کنند و مردم این شهر تا حدی زبان انگلیسی بلد هستند. اما بسیاری از راننده های تاکسی ممکن است اصلا انگلیسی بلد نباشند.

حتی اگر انگلیسی هم بلد باشند آنقدر در استانبول هتل وجود دارد که ممکن است یک فرد محلی نیز تمام آن ها را بلد نباشد. پس بهتر است آدرس هتل یا مقصدتان و همینطور شماره تلفن هتل را روی کاغذی همراه داشته باشید.

حمل و نقل فرودگاه صبیحه گوکچن به سلطان احمد:

تاکسی:
راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه صبیحه گوکچن، تاکسی است. اگر مشکلی با پرداخت کرایه ندارید می توانید با تاکسی به میدان تقسیم، منطقه سلطان احمد یا بیوگلو بروید. تاکسی ها کرایه را بر اساس تاکسیمتر محاسبه می کنند.

از آنجا که فرودگاه صبیحه گوکچن از بخش اروپایی دور است کرایه به نسبت گران می شود و از طرفی ممکن است به دلیل ترافیک کمی در مسیر معطل شوید.

اتوبوس فرودگاه | Havabus:
اتوبوس های فرودگاه که هاوابوس (Havabus) نامیده می شوند سرویس اتوبوسرانی متعلق به شهرداری هستند و بهترین و مطمئن ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه صبیحه گوکچن به شمار می آیند. با استفاده از این اتوبوس ها می توانید از فرودگاه به هتل یا مرکز شهر بروید.

برای تهیه بلیط می توانید مبلغ کرایه را به راننده بدهید و بلیط دریافت کنید. این اتوبوس ها در مسیرهای مختلفی حرکت می کنند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

فرودگاه صبیحه گوکچن به مقصد میدان تقسیم:
این مسیر شاید پرتردد ترین مسیر اتوبوس باشد. بسیاری از مسافران هتلشان را حوالی میدان تقسیم رزرو می کنند و به همین دلیل شمار زیادی از گردشگران می خواهند به میدان تقسیم بروند. برای سوار شدن به این اتوبوس وقتی از ساختمان فرودگاه خارج می شوید دنبال اتوبوس های میدان تقسیم بگردید.

این اتوبوس ها از ساعت 4 صبح تا 1 بامداد فعال هستند و مسیر فرودگاه تا میدان تقسیم را در مدت زمان تقریبی 90 دقیقه (بسته به میزان ترافیک) طی می کنند. کرایه این مسیر حدود 12 لیر (به تاریخ 8 اسفند 96) است و مبلغی نیز بابت چمدان و وسایل دریافت می شود.

فرودگاه صبیحه گوکچن به سلطان احمد:
برای رسیدن به منطقه تاریخی سلطان احمد دو گزینه پیش رو دارید: یا بعد از رسیدن به میدان تقسیم با تراموا یا تاکسی خود را سلطان احمد برسانید؛ یا آنکه سوار اتوبوس های کادیکوی (Kadıköy) شوید. این اتوبوس ها از ساعت 4 صبح تا 1 بامداد فعال هستند و مسیر فرودگاه تا کادیکوی را در مدت زمان 60 دقیقه طی می کنند.

وقتی به کادیکوی رسیدید باید سوار کشتی هایی (Ferry) شوید که به سمت امینونو (Eminönü) در بخش اروپایی حرکت می کنند. این کشتی ها در عرض 15 دقیقه به امینونو می رسند و در این فاصله می توانید از چشم انداز زیبای تنگه بسفر و تماشای هر دو منطقه آسیایی و اروپایی لذت ببرید.

کشتی در حمل و نقل فرودگاه صبیحه گوکچن:
بسیاری از هتل های استانبول خدمات ترانسفر و حمل و نقل فرودگاه را نیز با دریافت مبلغ جداگانه به مسافران ارائه می کنند.

بنابراین اگر نگران گم شدن در شهر هستید و می خواهید هرچه زودتر به هتل برسید می توانید هماهنگی های لازم را با هتلتان انجام دهید. البته معمولا هزینه ای که هتل برای ترانسفر از شما دریافت می کند از کرایه هایی که در بالا ذکر شد گران تر تمام می شود.

اما به هرحال گزینه راحت و بی دردسری است و اگر حوصله پرسه زدن در شهر را ندارید بهترین گزینه حمل و نقل فرودگاه صبیجه گوکچن خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>