اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی آیندهوون

معرفی فرودگاه بین المللی آیندهوون:
با یکی از فرودگاه های کشور گل ها، هلند آشنا شوید: فرودگاه بین المللی آیندهوون (Eindhoven Airport). این فرودگاه در شهری به همین نام قرار گرفته است.

فرودگاه بین المللی آیندهوون در قسمت غربی کشور هلند در شهری به همین نام قرار گرفته است. اگر بخواهیم از نظر تعداد مسافر این فرودگاه را با دیگر فرودگاه های کشور هلند مورد مقایسه قرار دهیم، این فرودگاه با داشتن 5.7 میلیون نفر مسافر در سال 2017، در رده ی دوم این لیست قرار گرفته است.

البته باید این نکته لحاظ گردد که فرودگاه اسپیخول در همین مدت مشابه 68 میلیون را پذیرا بوده است و با اقتدار در رده ی اول این لیست قرار گرفته است! فرودگاه بین المللی آیندهوون، فرودگاهی است که هم کاربری نظامی و هم غیر نظامی دارد. این فرودگاه برای اولین بار در سال 1932 با کاربری آزمایشی ساخته شد.

سالن دیدار:
در سال 1939 این فرودگاه به دست نیروی هوایی سپرده شد زیرا بیم این می رفت که هر لحظه بین هلند و آلمان درگیری نظامی رخ دهد. متاسفانه درگیری که از آن گفته شد، بین این دو همسایه ی اروپایی اتفاق افتاد و این فرودگاه به سرعت به دست نیروهای نظامی آلمان افتاد و به نام Fliegerhorst Eindhoven تغییر اسم داد.

البته باید بگوییم که با این که فرودگاه اشغال شد اما در این میان، فرودگاه توسط آلمانی ها گسترش و بهبود پیدا کرد. آلمانی ها به این تأسیسات؛ 3 باند و گودال، چند انبار مختلف و ساختمان های پشتیبانی را اضافه کردند.

پس از سقوط نازی ها، این فرودگاه مجددا به صاحبان اصلیش پس داده شد و هلندی ها مجددا اداره ی فرودگاه را در اختیار گرفتند. در سال 1984 تصمیم بر بازسازی و نوسازی فرودگاه گرفته شد. در این طرح تصمیم بر ساخت و افتتاح ترمینالی غیر نظامی جدید بر اساس طرحی از لئو دبورر گرفته شد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی آیندهوون:
بعد از پایان جنگ سرد در جهان، آیندهوون تبدیل به فرودگاهی برای حمل و نقل های نظامی تبدیل شده بود. این فرودگاه تا مدت ها محل استقرار هواپیمای فوکر و دیگر هواپیماهای نظامی شده بود تا این که در تاریخ 1 ژوئیه ی سال 1996 یک فروند هواپیمای بلژیکی در این منطقه سقوط کرد و در اثر آتش سوزی ناشی از آن 34 نفر جان باختند.

به خاطر معذوریت های استفاده از این فرودگاه، روند کمک رسانی بسیار مختل شده بود و به همین خاطر در همان زمان شبهاتی در استفاده ی فقط نظامی در زمینه ی این فرودگاه به وجود آمد. از آن زمان به بعد کاربری مسافربری و همگانی به این فرودگاه اضافه شد.

حتی از سال 2012 به بعد برنامه ای برای توسعه ی هر چه بیشتر این فرودگاه در زمینه ی مسافربری تدوین گشت. قسمت غیر نظامی فرودگاه حتی الان هم در حال رشد است و تبدیل به دومین فرودگاه هلند از نظر تعداد مسافرین و ترافیک هوایی است.

داخل فرودگاه:
در حال حاضر این فرودگاه 120 اتاق در هتل خود دارد. این فرودگاه دارای یک باند فرود سنگ فرش است که طول باند آن 3 هزار متر است. از جمله فعالیت های نظامی که در این فرودگاه انجام می گیرد باید به این موضوع اشاره نمود که تنها یک پایگاه ناتو به تازگی در این فرودگاه در دسته بندی فعالیت های نظامیش ایجاد شده است.

از سپتامبر 2010 هم فرودگاه آیندهوون، همچنین میزبانی فرماندهی حمل و نقل هوایی منطقه اروپا را بر عهده دارد که شامل 7 کشور اروپایی است. این ائتلاف و فرماندهی آن به این صورت است که دارایی های نظامی هوایی این 7 کشور را فرودگاه آیندهوون در یک فرمان واحد عملیاتی مشترک، تحت نظر دارد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی آیندهوون:

  • نام فرودگاه بین المللی آیندهوون: Eindhoven Airport.
  • کد یاتا: EIN.
  • کد ایکائو: EHEH.
  • نوع فرودگاه: نظامی و مسافربری.
  • ارتفاع از سطح دریا: 23 متر.
  • ترمینال ها: 1 ترمینال.

ترمینال های فرودگاه بین المللی آیندهوون:
فرودگاه آیندهوون تنها یک ترمینال دارد که تمام پروازهای ورودی و خروجی مقاصد داخلی و بین المللی در آن انجام می گردد.

در این ترمینال هر امکاناتی که برای یک مسافر در فرودگاه لازم است وجود دارد که ما به صورت موردی در بخش های بعدی به آن ها حتما خواهیم پرداخت. در تنها ترمینال این فرودگاه، باجه ی اطلاعات هم برای هلندی ها و آلمانی زبان ها وجود دارد و هم باجه برای افراد انگلیسی زبان.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی آیندهوون:
فرودگاه آیندهوون با توجه به موقعیت قرار گیریش در نزدیکی بزرگراه، A2 واقع شده است که ارتباط مستقیم با شهرهای آمستردام، اوترخت و ماستریخت را به وجود می آورد.

خط 401، خط حمل و نقل سریع اتوبوس های آیندهوون است که فرودگاه را به مرکز شهر و ایستگاه اصلی خود متصل می کند. خط 400 نیز خط خدمات اتوبوس شاتل است که فرودگاه را به ایستگاه اصلی خود در شهرهای اطراف متصل می کند. خط 20 مترو هم مخصوص مرکز شهر و فرودگاه است. خط 103 راه آهن نیز خطی مخصوص بین فرودگاه و نقاط مختلف شهر است.

امکانات فرودگاه بین المللی آیندهوون:

  • این فرودگاه دارای فروشگاه های مختلف است که اکثرا همه چیز دارند و مسافران در اوقات فراغت خود می توانند در این فروشگاه ها مایحتاج خود را تهیه نمایند.
  • رستوران های فرودگاه هم غذاهای بین المللی و هم فست فود را ارائه می دهند.
  • حمل و بسته بندی بار در این فرودگاه موجود است.
  • همانطور که در سطور قبل تر گفتیم شما می توانید در هتل این فرودگاه برای سهولت دسترسی اقامت نمایید.
  • پلیس محلی و پلیس بین الملل در این فرودگاه حضور دارند.
  • در این فرودگاه می توانید با کارکنانش ارتباط آسان و راحتی بگیرید زیرا علاوه بر بخش اطلاعات، اکثر کارمندان این فرودگاه به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند و می توانند شما را کمک نمایند.
  • در فرودگاه خدمات تورهای گردشگری داخلی برای مسافران در صورت نیاز انجام می پذیرد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>