اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه آرلاندا

از فرودگاه آرلاندا استکهلم به مرکز شهر:
استکهلم، پایتخت شگفت انگیز سوئد، مقصد محبوبی برای گردشگران به شمار می رود. این شهر مدرن با ساختمان های رنگارنگ، موزه ها، قصرها و صد البته طبیعت منحصربفردی که دارد سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر است.

فرودگاه آرلاندا استکهلم (Stockholm Arlanda Airport) به عنوان اصلی ترین فرودگاه شهر استکهلم، شاهراه ورود گردشگران به کشور سوئد محسوب می شود. این فرودگاه در فاصله 40 کیلومتری شهر استکهلم قرار دارد و یکی از بهترین فرودگاه های جهان به شمار می رود. به همین دلیل علاوه بر امکانات رفاهی داخل فرودگاه، تسهیلات حمل و نقل مناسبی را در اختیار مسافران قرار می دهد.

سیستم حمل و نقل فرودگاه آرلاندا استکهلم از تنوع خوبی برخوردار است و با توجه به زمان و بودجه ای که دارید می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. برخی از این گزینه ها شما را سریع تر به مرکز شهر می رسانند، برخی دیگر هزینه کمتری برایتان خواهند داشت و برخی دیگر رفاه و راحتی بیشتری برایتان فراهم می کنند.

انتخاب بهترین گزینه حمل و نقل به این بستگی دارد که چقدر وسیله و چمدان همراهتان است، چقدر حوصله گشت و گذار در شهر را دارید، چند نفر هستید و چقدر می خواهید برای رسیدن به مرکز شهر هزینه کنید.

در ادامه در مورد انتخاب های حمل و نقل فرودگاه آرلاندا صحبت می کنیم تا با استفاده از این اطلاعات، بهترین انتخاب را داشته باشید.

قطار:
اگر عجله دارید و می خواهید هرچه زودتر به مرکز شهر استکهلم و هتل برسید قطار را انتخاب کنید. قطار آرلاندا اکسپرس (Arlanda Express) سریع ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه آرلاندا محسوب می شود.

این قطارها بدون هیچ گونه توقف از فرودگاه به مرکز شهر می روند و به همین دلیل فاصله فرودگاه تا مرکز شهر را در کمتر از 20 دقیقه طی می کنند. در صورتی که بلیط مدت دار خریداری کنید از تخفیف نیز برخوردار خواهید شد. بهترین قیمت را می توانید با تهیه بلیط 90 روزه داشته باشید.

گزینه دیگر حمل و نقل فرودگاه آرلاندا استفاده از قطار شهری است. این قطار ارزان تر و طبعا کندتر حرکت می کند و اگر زمان کافی دراختیار دارید و می خواهید هزینه کمتری بپردازید می توانید از این قطارها استفاده کنید. این قطارها فاصله فرودگاه آرلاندا تا مرکز شهر استکهلم را در مدت زمان 40 دقیقه طی می کنند.

اتوبوس فرودگاه:
در فرودگاه آرلاندا اتوبوس های ویژه ای وجود دارند که مسافران را از فرودگاه به مرکز شهر می برند. اتوبوس فرودگاه را می توان ارزان ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه آرلاندا دانست. پس اگر می خواهید ارزان تر سفر کنید از این اتوبوس ها استفاده کنید.

اتوبوس های فرودگاه که Flygbussarna نام دارند در پایانه اتوبوس های فرودگاه قرار دارند و هر 10-15 دقیقه یکبار حرکت می کنند. ساعات کاری اتوبوس فرودگاه از ساعت 4 صبح تا 10 شب است و مسیر فرودگاه تا مرکز شهر استکهلم را در 45 دقیقه طی می کنند.

تاکسی:
تاکسی را می توان گران ترین و البته راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه آرلاندا به حساب آورد. اگر وسیله و چمدان زیادی همراهتان است، 3-4 نفره سفر می کنید و می خواهید هرچه زودتر به هتل برسید به نظر گزینه خوبی می رسد.

با استفاده از تاکسی می توانید در 35 دقیقه به مرکز شهر استکهلم برسید. تاکسی فرودگاه گران است و این شایعه وجود دارد که راننده ها از گردشگران مبلغ بیشتری نیز دریافت می کنند.

برای استفاده از تاکسی کافی است به ردیف تاکسی ها در بیرون محوطه فرودگاه بروید، در مورد قیمت با راننده به توافق برسید و بعد سوار تاکسی شوید.

اگر راننده اول قیمت ثابتی را به شما پیشنهاد نداد می توانید با راننده بعدی مذاکره کنید. اپلیکیشن سفارش ماشین اوبر (Uber) در استکهلم نیز فعال است، اما ظاهرا قیمتش تفاوت چندانی با تاکسی فرودگاه ندارد

اتوبوس و قطار شهری:
علاوه بر گزینه های ویژه حمل و نقل فرودگاه استکهلم، می توانید از حمل و نقل عمومی شهری نیز استفاده کنید. اگر وسایل کمی همراهتان دارید و علاقه دارید از همین ابتدای سفر ماجراجویی و کاوش در شهر را شروع کنید می توانید از این وسایل نقلیه استفاده کنید.

برای سوار شدن به اتوبوس شهری از ساختمان فرودگاه خارج شوید و دنبال ایستگاه اتوبوس بگردید. معمولا اتوبوس ها بین ترمینال شماره 4 و 5 توقف می کنند، اما ممکن است محل توقف آن ها کمی جابجا شود. برای رفتن به مرکز شهر استکهلم سوار اتوبوس های شماره 583 به مقصد ایستگاه مارستا (Märsta Station) شوید.

مدت زمان سفر تا این ایستگاه حدود 20 دقیقه طول می کشد. در ایستگاه مارستا باید سوار قطار شهری شماره 36 شوید که به سمت ایستگاه مرکزی استکهلم (Södertälje Centrum) حرکت می کند. این سفر نیز حدود 40 دقیقه طول می کشد.

اگر خوش شانس باشید و بلافاصله پس از پیاده شدن از اتوبوس سوار قطار شوید کل مدت سفر کمتر از یکساعت طول می کشد. اما اگر قطار را از دست بدهید مجبورید منتظر قطار بعدی شوید و به این صورت زمان سفر به مرکز شهر حدود 1 ساعت و 20 دقیقه خواهد شد. استفاده از وسایل نقلیه عمومی اگرچه زمان سفر را طولانی تر می کند، اما ارزان تر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>