اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی یزد

معرفی فرودگاه بین المللی یزد:
با یکی دیگر از فرودگاه های بزرگ و بین المللی کشورمان در استان یزد آشنا شوید، فرودگاه بین المللی یزد (Yazd Airport) که به آن فرودگاه بین المللی شهید صدوقی (Shahid Sadooghi Airport) نیز می گویند.

این فرودگاه در قسمت غربی شهر یزد و در اراضی به مساحت 575 هکتار در این قسمت، بنا شده است. فاصله ی این فرودگاه با مرکز شهر یزد، 10 کیلومتر است.

زمین فرودگاه تحت تملک شرکت فرودگاه های کشور قرار دارد که از شمال به ایستگاه فرعی راه آهن و شهر شاهدیه، از غرب و جنوب غربی به جاده کنار گذر استان یزد، از شرق به بلوار آزادگان و از جنوب شرقی به جاده ی خضرآباد منتهی می شود.

اگر بخواهید بدانید که این فرودگاه در چه زمانی افتتاح شده است باید به شما بگوییم که این فرودگاه در تاریخ 15 دی سال 1348 افتتاح گردیده است. فرودگاه یزد به عنوان یکی از زیر مجموعه های اداره ی کل فرودگاه های استان یزد به حساب می آید.

کاربری فرودگاه در اصل به عنوان یک فرودگاه کشوری است که برای انجام پروازهای مسافربری و تجاری در نظر گرفته شده است اما در برخی از موارد نظامی به منظور پروازهای آموزشی، مورد استفاده ی سپاه و ارتش و ارگان های مربوط به آنان نیز قرار می گیرد.

استان یزد یکی از قدیمی ترین استان های کشور است که در هر گوشه ای از آن یک اثر تاریخی دیدنی می توان یافت. حتما می دانید که بعد از ونیز در ایتالیا، یزد دومین شهر تاریخی و دیدنی دنیاست.

اما با این حال، این شهر یکی از کم جمعیت ترین استان های کشور است. با این حال گردشگران و مشتاقان زیادی به این استان سفر می کنند تا از نزدیک تاریخ ایران در این ناحیه را به چشم ببینند.

به همین خاطر فرودگاه بین المللی یزد، دهمین فرودگاه کشور از نظر ترافیک هوایی و مسافری است. طبق آخرین آمار به دست آمده، سالانه بیش از 50 هزار مسافر به این شهر از طریق این فرودگاه وارد می شوند و بیش از 6 هزار نشست و برخواست مسافری و باربری در این فرودگاه انجام می پذیرد.

در خصوص انجام عملیات آموزشی ارتش و سپاه نیز باید گفت که، به خاطرنبود ترافیک هوایی سنگین در منطقه ای که این فرودگاه در آن قرار گرفته و در کنار آن، وجود شرایط جغرافیایی مناسب و عدم وجود موانع طبیعی اثرگذار در روند کارهای فرودگاه، زمینه ی بسیار مناسبی برای فعالیت های آموزشی، هوانوردی و خلبانی برای افراد متقاضی و علاقه مند فراهم نموده و به وجود آمده است. در صورتی که از این فرودگاه و این موقعیت مناسبش استفاده ی مناسب گردد، فرودگاه یزد قابلیت تبدیل شدن به پایگاه اصلی آموزش هوانوردی کشور را دارد.

شهرهای داخلی که فرودگاه بین المللی یزد، مقصد و مبدأ آن ها می باشد عبارتند از: شهرهای تهران، مشهد، اهواز، کیش و بندرعباس.

پرواز های خارجی که دراین فرودگاه به زمین می نشینند نیز عبارتند از: شهرهای نجف، بغداد، دمشق، جده و مدینه که در زمره ی پروازهای بین المللی به حساب می آیند. جالب است بدانید که جابه جایی مسافران در این مسیر توسط حدود 10 شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی انجام می گیرد.

در حال حاضر به طور متوسط، روزانه 20 پرواز مسافری به صورت نشست و برخواست دراین فرودگاه انجام می گیرد. در حال حاضر، این فرودگاه قطب هیچ یکی از شرکت های هوایی داخلی و خارجی فعالیتی به عنوان قطب پروازی انجام نمی دهند.

ر این فرودگاه روزانه 3 پرواز به تهران در دو نوبت صبح و بعدازظهر، 6 پرواز در هفته به مشهد مقدس و 3 پرواز هم به عتبات عالیات و نجف برنامه ریزی شده است.

ادامه ی این وضعیت و راه اندازی این خطوط هوایی نقطه عطفی در پروازهای فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی یزد است. در راستای این کار، شرکت های هواپیمایی ایران ایر، ایران ایرتور، آسمان، زاگرس، کیش، نفت و تابان در این فرودگاه نشست و برخواست دارند. به طور میانگین تعداد پرواز های این هواپیماها به 110 پرواز در هفته می رسد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی یزد:

  • نام فرودگاه بین المللی یزد:Yazd Airport.
  • نوع فرودگاه: همگانی (عمومی).
  • کد یاتا: AZD.
  • کد ایکائو: OIYY.
  • ارتفاع از سطح دریا: 1236 متر.
  • اطلاعات پرواز: 199.
  • ترمینال ها: 2 ترمینال مجزا.

ترمینال های فرودگاه بین المللی یزد:
فرودگاه شهید صدوقی یا همان فرودگاه بین المللی یزد، دارای دو ترمینال مجزا از یک دیگر است که هر کدام به صورت جداگانه دارای امکانات رفاهی و خدماتی متعددی هستند که درادامه در بخش های دیگر این مطلب به آن ها خواهیم پرداخت. پر واضح است که یکی از این ترمینال ها مختص پروازهای داخلی و ترمینال دیگر مخصوص پرواز های خارجی است.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی یزد:
ارتباط فرودگاه با مرکز شهر یزد، از طریق درب اصلی که در ضلع شرقی بلوار آزادگان برقرار است، می باشد. با توجه به این که بار ترافیکی خاصی در مسیر ذکر شده وجود ندارد دسترسی به این خیابان به سهولت انجام می پذیرد.

مسافران این فرودگاه می توانند به راحتی ازتاکسی هایی که در داخل محوطه ی فرودگاه و ترمینال های آن و همچنین در بیرون از فرودگاه حضور دارند، برای رسیدن به مقصد مورد نظر خود از آن ها استفاده کنند.

امکانات فرودگاه بین المللی یزد:
در ترمینال های این فرودگاه برای مسافران امکاناتی همچون: رستوران، آسانسور و بالا بر، پارکینگ اختصاصی برای مسافران، چرخ دستی حمل بار مسافر، خدمات اورژانس و کلینیک 24 ساعته، خدمات باربری، خدمات بانکی، خدمات ویژه افراد ناتوان و کم توان، خدمات تلفن شهری و بین شهری و بین المللی به صورت کارتی، خدمات تاکسی های بین شهری و شهری، دسترسی به اینترنت رایگان در تمامی نقاط ترمینال ها و فرودگاه، دفاتر نمایندگی و ترافیک شرکت های هواپیمایی، دفاتر فروش بلیط، باجه های راهنمای مسافر، نمازخانه، بسته بندی بار، سرویس بهداشتی، خدمات آرامش و رفاهی برای مسافران و متاضیان و غرفه های سوغاتی و هدیه های مخصوص شهر یزد که به منظور آسایش و رفاه مسافران است، می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>