اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی رشت

معرفی فرودگاه بین المللی رشت:
امروز می خواهیم فرودگاه بین المللی رشت (Rasht Airport) که آن را به عنوان فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت نیز در استان گیلان می شناسند را مورد بررسی قرار دهیم. این فرودگاه قدیمی و بزرگ در قلب شهر رشت، روزانه پذیرای چندین پرواز داخلی و بین المللی است

بین سال ها ی 1320 تا 1330 در استان گیلان و شهر رشت، برای تسریع حمل و نقل استان تصمیم بر راه اندازی یک فرودگاه در شهر رشت گرفته شد.

خیلی سریع کارهای ساخت و ساز این فرودگاه آغاز گشت. این فرودگاه در 7 کیلومتری جاده ی رشت به سمت انزلی و 15 کیلومتری منطقه ی آزاد بندر انزلی قرار گرفته است.

این فرودگاه در واقع در تاریخ 18 خرداد سال 1326 به کوشش محمود ضرابی، نماینده ی رسمی اداره ی هواپیمایی کشوری یا همان وزارت راه، در استان گیلان به صورت کاملا رسمی افتتاح شد. این فرودگاه جدید هم برای جا به جایی مسافران بود و هم برای حمل بار و کالا.

جالب است بدانید که باند این فرودگاه، در نزدیکی و همسایگی کارخانه ی لامپ سازی الکتریک ایران رشت در خیابان رودباری فعلی قرار داشت و به همین خاطر بود که اهالی قدیمی شهر رشت به این باند، زمین طیاره یا بالون صحرا می گفتند.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت، سال ها با نام سلیمان داراب نامیده می شد. این فرودگاه در ابتدا روزهای دوشنبه و پنج شنبه در مسیر ها پروازی ترکیبی رشت- تهران- تبریز و شرکت سهامی هواپیمائی ایران پروازها را می پذیرفت.

این فرودگاه در ادامه ی فعالیتش چند سال بعد، تعطیل شد. تأسیسات فرودگاه بسته شده در سال 1344 به فرودگاه فعلی که در بلوار ولی عصر رشت ساخته شده است، منتقل شد.

در سال1347، فرودگاه جدید به صورت رسمی افتتاح گردید و به عنوان فرودگاهی مدرن در زمان خودش شروع به فعالیت نمود.

برای مدت ها این فرودگاه به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین خطوط پروازی کشورهای حوزه ی کشورهای اسکاندیناوی و اروپای مرکزی شناخته شد و تنها علت آن این مسئله بود که در تابستان سال 1389 اعلام شد که به علت تحریم در پذیرش هواپیماهای مدل ایرباس در اتحادیه ی اروپا و همچنین برای جبران سوخت مورد نیاز پروازهای طولانی مدت که احتیاج به سوخت گیری های بی شمار دارند، پرواز هواپیماهای پهن پیکری همچون ایرباس از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی یا ایران ایر، به مقصد استکلهم و هامبورگ از فرودگاه بین المللی رشت انجام می شود.

هر چند که فرودگاه بین المللی رشت به خاطر ارتفاع از سطح دریا و سوخت گیری و همچنین این مسئله که این فرودگاه تنها مسیر برای خطوط پروازی کناره ی دریای خزراست، به همین خاطر به عنوان مقرون به صرفه ترین هاب پروازی کشورهای حوزه کشورهای اسکاندیناوی و اروپای مرکزی می باشد. این فرودگاه در بلوار ولیعصر شهر رشت قرار گرفته است.

فرودگاه رشت از لحاظ دسترسی به مرکز شهر رشت به عنوان یکی از بهترین فرودگاه های ایران از لحاظ راه های دسترسی آسان محسوب می گردد. با توجه به موقعیت قرارگیری جغرافیایی فرودگاه رشت در مرکز استان گیلان، این فرودگاه کلیه ی سفرهای هوایی تمامی شهر های استان گیلان و استان های همسایه می باشد.

این فرودگاه مشهور درشمال کشور، موقعیت ارتباطی مناسبی با کشورهای حاشیه ی دریای خزر در مسیر شمال- جنوب که اصطلاحا به آن کریدور نوستراک می گویند، دارد.

یکی دیگر از امتیازهای این فرودگاه این است که در رشت، یکی از توریست پذیر ترین شهر های کشور قرار گرفته است. مساحت کل فرودگاه برابر با 220 هکتار است. این فرودگاه به سیستم های ارتباطی دقیق و مجهز کمک ناوبری مجهز می باشد.

مقاصد هوایی فرودگاه بین المللی رشت شامل مقاصدی همچون: فرودگاه مهرآباد تهران، فرودگاه بین المللی مشهد، فرودگاه بین المللی اصفهان، فرودگاه بین المللی کیش، فرودگاه عسلویه، فرودگاه بین المللی اهواز، فرودگاه بین المللی استانبول، فرودگاه بین المللی بصره و فرودگاه بین المللی بغداد می باشد.

همچنین شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه بین المللی رشت عبارتند از: ایران ایر، تابان، زاگرس، کاسپین، آسمان، نفت، کیش، بوراجت، هواپیمایی عراق.

اطلاعات فرودگاه بین المللی رشت:

  • نام فرودگاه بین المللی رشت: Rasht Airport.
  • کد یاتا: RAS.
  • کد ایکائو: OIGG.
  • ارتفاع از سطح دریا: 40 متر.
  • ترمینال ها: 3 ترمینال مجزا.

ترمینال های فرودگاه بین المللی رشت:
در سال 1392، ترمینال مسافری به مساحت 6 هزار مترمربع در فرودگاه افتتاح گردید. ترمینال جدید فرودگاه با استفاده از طراحی مدرن و تسهیلات رفاهی مناسب ساخته شده است و به عنوان ترمینال داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

ترمینال پروازهای خارجی این فرودگاه پس از بهره برداری از ترمینال جدید که به پروازهای داخلی اختصاص داده شد.

ترمینال خارجی که همان ترمینال قدیمی فرودگاه رشت است که در سال 1347 ساخته شد. این ترمینال مورد بازسازی قرار گرفت و سپس برای پروازهای خارجی مورد استفاده قرار گرفت.

ترمینال VIP، ساختمان تشریفات فرودگاه است که در محیطی به مساحت 330 متر مربع ساخته شده است. در پایانه ی VIP، مراحل ورود و خروج مسافران ویژه و پروازهای مخصوص دولتی و حتی پروازهای تجاری به صورت اختصاصی و با رعایت کامل آداب تشریفات انجام می گیرد.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی رشت:
برای دسترسی به فرودگاه رشت می توان از سمت فومن، تهران و لاهیجان حرکت کرد. در بیرون از محوطه ی فرودگاه، علاوه بر تاکسی هایی که به صورت گذری و خصوصی کار می کنند، تاکسی وی های فرودگاه نیز موجودند که به راحتی شما را به مقصد مورد نظرتان می رسانند.

اگر مقصد شما شهرهای اطراف و یا استان های همجوار است، می توانید علاوه بر استفاده از تاکسی ها که البته کرایه ای به نسبت بالاتر دریافت می کنند از اتوبوس های پایانه ی مسافر بری رشت برای حمل ونقل آسان استفاده کنند.

امکانات فرودگاه بین المللی رشت:

  • حمل و بسته بندی بار مسافران در این فرودگاه انجام می گیرد.
  • اگر مسافر این فرودگاه هستید می توانید برای اقامت در این شهر از هتل های نزدیکی همچون: هتل آپارتمان صبوری، هتل شبستان، هتل پامچال، هتل پردیس، هتل کادوس و هتل پوریا استفاده نمایید.
  • از دیگرامکانات این هتل می توان به پارکینگ اختصاصی برای مسافران، دفتر اشیای گمشده، خدمات بار، مراکز خرید، دستگاه های خودپرداز و شعبات صرافی های مختلف برای مسافران وجود دارد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>