اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه آنتالیا

از فرودگاه آنتالیا به مرکز شهر:
یکی از شهرهای محبوب و پرطرفدار ترکیه برای گردشگران، شهر ساحلی آنتالیاست و سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی به این شهر ساحلی سفر می کنند.

این شهر در بین ایرانی ها نیز طرفداران بسیاری دارد و یکی از چند مقصد برتر برای سفر خارجی به شمار می رود. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم در مورد حمل و نقل فرودگاه آنتالیا صحبت کنیم و انتخاب های مختلف فرودگاه آنتالیا برای رفتن به مرکز شهر و هتل را با شما در میان بگذاریم.

فرودگاه آنتالیا در 10 کیلومتری شرق شهر آنتالیا قرار دارد و سومین فرودگاه پررفت و آمد در ترکیه محسوب می شود.

بسیاری از افراد برای سپری کردن تعطیلات به این شهر ساحلی سفر می کنند. فرودگاه آنتالیا سه ترمینال دارد که 2 ترمینال برای پروازهای بین المللی و ترمینال دیگر برای پروازهای داخلی استفاده می شود. ترمینال 1 و 3 به یکدیگر مرتبط هستند اما ترمینال شماره 2 در فاصله 2.5 کیلومتری از این دو ترمینال قرار دارد.

برای جابه جایی بین این ترمینال ها می توانید از اتوبوس شماره 600 یا تاکسی استفاده کنید. آنتالیا یکی از مقاصد محبوب گردشگری در کشور ترکیه است و میلیون ها مسافر سالانه برای استراحت و تفریح به این شهر سفر می کنند.

به همین دلیل گزینه های حمل و نقل فرودگاه آنتالیا متنوع است و با هر بودجه و زمانی که داشته باشید می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. البته اگر با تور آنتالیا به این شهر سفر کرده باشید لازم نیست نگران حمل و نقل فرودگاه باشید، اما مسافرانی که به صورت شخصی به این شهر سفر می کنند لازم است اطلاعاتی در مورد مسیرهای دسترسی و حمل و نقل فرودگاه آنتالیا داشته باشند. در ادامه به معرفی این موارد می پردازیم.

اتوبوس:
خط شماره 600 از فرودگاه آنتالیا به مقصد پایانه اتوبوسرانی آنتالیا (اتوگار) حرکت می کند. اتوگار ایستگاه اتوبوس مرکزی شهر آنتالیاست که در شمال شهر آنتالیا قرار دارد. این اتوبوس از مقابل ترمینال شماره 2، ترمینال شماره 1 و ترمینال پروازهای داخلی حرکت می کند.

اگر قصد دارید به مرکز شهر و منطقه قدیمی آنتالیا (Kaleiçi) بروید به جای رفتن تا آخر خط، در ایستگاه ینر اولوسوی (Yener Ulusoy) پیاده شوید.

از آنجا تا مرکز شهر تنها 1.5 کیلومتر فاصله است و می توانید به راحتی پیاده یا با تاکسی به مرکز شهر و مقصدتان بروید.

اتوبوس های خط شماره 600 هر نیم ساعت یکبار از فرودگاه به سمت مرکز شهر (و بالعکس) حرکت می کند و این مسیر را در مدت زمان 45 الی 60 دقیقه طی می کند. برای تهیه بلیط می توانید وقتی سوار اتوبوس شدید با پرداخت نقدی بلیط را از راننده خریداری کنید.

ساعات کاری اتوبوس های خط شماره 600 از ساعت 6 صبح تا 23:30 شب است. پس از نیمه شب این اتوبوس در ساعات 20 دقیقه نیمه شب، 2:30 و 4:30 بامداد به مسافران سرویس دهی می کند.

خط اتوبوسرانی شماره 800 نیز فرودگاه آنتالیا را به مناطق لارا پلاجی (Lara Plajı) و کونیالتی پلاجی (Konyaaltı Plajı) که از بزرگ ترین و مشهورترین سواحل آنتالیا هستند مرتبط می کند. در صورتی که هتلتان در این مناطق قرار دارد این اتوبوس ها برای شما بهترین گزینه حمل و نقل فرودگاه آنتالیا خواهند بود.

اتوبوس شاتل فرودگاه:

  • شاتل رایگان: اگر بلیط هواپیمایتان را از ایرلاین اطلس جت خریداری کرده باشید می توانید از سرویس شاتل رایگان فرودگاه استفاده کنید. این اتوبوس ها مسافران را از فرودگاه آنتالیا سوار می کنند و به مقاصد مختلف در شهر آنتالیا می رسانند.
  • اتوبوس هاواش: اتوبوس های شاتل فرودگاه که هاواش (Havaş) نام دارند یکی از بهترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه آنتالیا به شمار می روند. این اتوبوس ها مسافران را از ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه سوار می کنند و به پارکینگ اتومبیل ای وی ام (5M Migros AVM Car Park) در غرب آنتالیا و نزدیک ایستگاه اتوبوس کمر (Kemer bus stop) می رسانند. اتوبوس های هاواش هر یک ساعت یکبار حرکت می کنند و از 6 صبح تا 10 شب فعال هستند. در فاصله نیمه شب تا صبح نیز دو اتوبوس در ساعات 4:30 و 5:30 حرکت می کنند. اتوبوس های هاواش مسیر فرودگاه آنتالیا تا مرکز شهر را در مدت زمان 45 دقیقه طی می کنند.

تاکسی:
فرودگاه آنتالیا در فاصله 10 کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد و با استفاده از تاکسی نیز می توانید به راحتی خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. البته تاکسی گران ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه آنتالیا محسوب می شود، اما اگر چمدان و بار زیادی همراهتان است یا به صورت گروهی سفر می کنید شاید بهترین انتخاب برای شما تاکسی باشد.

تاکسی ها کرایه را بر اساس تاکسیمتر محاسبه می کنند و در مدت زمان حدود 35 دقیقه شما را به شهر و هتل می رسانند. درصورتی که خانوادگی سفر می کنید، انگلیسی بلد نیستید یا نگرانید در شهر گم شوید تاکسی بهترین و راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه خواهد بود.

تراموا:
در سال 2016 با توسعه خط تراموای آنترای ( AntRay tram) به سمت شمال شرق، فرودگاه آنتالیا، آکسو و اکسپو 2016 آنتالیا نیز تحت پوشش این خط قرار گرفتند. تراموا نیز یکی از گزینه های خوب حمل و نقل فرودگاه آنتالیا به شمار می رود و دو ایستگاه در فرودگاه دارد: ترمینال پروازهای داخلی و ترمینال پروازهای بین المللی.

اگر می خواهید از فرودگاه آنتالیا به مرکز شهر و پایانه اتوبوسرانی اتوگار (Otogar) بروید باید سوار تراموای فاتیح (Fatih) شوید. اگر می خواهید به منطقه قدیم آنتالیا بروید در ایستگاه عصمت پاشا (İsmetpaşa stop) یا ایستگاه اتوگار پیاده شوید.

این ترامواها مسیر فرودگاه تا ایستگاه عصمت پاشا را در مدت زمان 50 دقیقه و تا ایستگاه اتوگار را در حدود 80 دقیقه طی می کنند.

کرایه اتومبیل:
در صورتی که گواهینامه بین المللی دارید و دوست دارید مسیر فرودگاه تا مرکز شهر آنتالیا را خودتان رانندگی کنید می توانید اتومبیل کرایه کنید. کرایه اتومبیل یکی از گزینه های مناسب حمل و نقل فرودگاه آنتالیا برای کسانی است که قصد دارند زیاد در شهر و اطراف تردد کنند.

در فرودگاه آنتالیا هشت شرکت خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می کنند. این شرکت ها عبارتند از نشنال آلامو (National Alamo)، یوروپکار (Europcar)، اویس (Avis)، هرتز (Hertz)، باجت (Budget)، فیلو (Filo)، آی توکار (Aytucar) و تراولیوم (Travelium).

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>