اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه ایروان

از فرودگاه ایروان به مرکز شهر:
ارمنستان و شهر ایروان یکی از مقاصد محبوب و پرطرفدار برای گردشگران ایرانی محسوب می شوند. این کشور تاریخی و پرجاذبه به دلیل نزدیکی به ایران، هزینه های کم سفر و روادید راحت به یکی از چند گزینه اول برای سفر خارجی تبدیل شده است.

اگرچه بسیاری به صورت زمینی به ایروان سفر می کنند اما سفرهوایی نیز یکی از راحت ترین و بهترین گزینه های سفر به ایروان است. بلیط هواپیمای ایروان نسبتا ارزان است و به همین دلیل بسیاری افراد ترجیح می دهند با هواپیما خود را به ایروان برسانند.

فرودگاه زوارتنوتس ایروان (Zvartnots International Airport) که فرودگاه ایروان نیز نامیده می شود در 12 کیلومتری غرب ایروان قرار دارد. این فرودگاه شاهراه اصلی ورود گردشگران به کشور ارمنستان محسوب می شود و به همین دلیل پررفت و آمدترین فرودگاه این کشور است.

گزینه های حمل و نقل فرودگاه ایروان بسیار متنوع است و از آنجا که این فرودگاه تنها 12 کیلومتر با شهر فاصله دارد در مدت زمان کمی می توانید خود را به مرکز شهر و هتل برسانید.

علاوه بر این، کشور ارمنستان یک کشور ارزان قیمت محسوب می شود و هزینه های حمل و نقل نیز در این کشور پایین است.

به همین دلیل می توانید با هزینه ای پایین خود را از فرودگاه به هتل بروید. هنگام رزرو هتل در ایروان هم می توانید درخواست ترانسفر فرودگاهی بدهید. در ادامه گزینه های حمل و نقل فرودگاه ایروان را به شما معرفی می کنیم تا با توجه به برنامه ریزی سفر، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

سرویس اکسپرس فرودگاه:
در پی استقبال گردشگران خارجی و نیاز به فراهم کردن وسایل حمل و نقل عمومی بهتر، از تابستان 2017 سرویس اکسپرس فرودگاه به مسافران خدمت رسانی می کند.

این اتوبوس ها که الیت باس (EliteBus) نام دارند مسافران را بین فرودگاه و شهر جابجا می کنند. این اتوبوس ها مسافران را در عرض 30 الی 40 دقیقه از فرودگاه به ایستگاه مترو یریتاسارداکان (Yeritasardakan metro station) می رسانند که درست در مرکز شهر و در مجاورت میدان آزادی ایروان قرار دارد.

اتوبوس های اکسپرس فرودگاه از ساعت 7 صبح الی 10 شب فعال هستند و هر نیم ساعت یک بار از فرودگاه زوارتنوتس ایروان به سمت مرکز شهر حرکت می کنند. در طول شب از ساعت 10 شب تا 7 صبح نیز این اتوبوس ها فعال هستند، منتها در فواصل زمانی طولانی تر و هر یک ساعت یکبار حرکت می کنند. سرویس اکسپرس فرودگاه علاوه بر اتوبوس، مینی بوس هم دارد.

اتوبوس شهری:
اتوبوس های شهری نیز یکی از گزینه های خوب حمل و نقل فرودگاه ایروان است. مسافرانی که به فرودگاه ایروان وارد می شوند می توانند با استفاده از اتوبوس های شماره 17 و 18 خود را به مرکز شهر ایروان برسانند.

این اتوبوس ها در طول مسیر نیز در ایستگاه های متعدد توقف می کنند و می توانید نزدیک به هتل یا مقصدتان پیاده شوید.

اتوبوس های شهری به دلیل توقف های زیاد، مسیر فرودگاه تا مرکز شهر را در مدت زمان یک ساعت طی می کنند. ایستگاه اتوبوس در مقابل سالن پروازهای ورودی قرار دارد و تابلوهایی با نوشته «فرودگاه زوارتنوتس به ایروان» روی اتوبوس ها قرار دارد.

مینی بوس:
اگر به سفر ماجراجویانه علاقمندید، وسایل کمی دارید و دوست دارید مثل یک محلی سفر کنید از مینی بوس استفاده کنید.

این مینی بوس ها مارشروتکا (marshrutka) نام دارند و در مسیرهای مشخصی حرکت می کنند. با استفاده از این مینی بوس ها می توانید در هزینه های سفر صرفه جویی کنید و با پرداخت کرایه ای به مراتب کمتر خود را به مرکز شهر ایروان برسانید.

تاکسی فرودگاه:
سرویس تاکسی فرودگاه راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه ایروان است. در این فرودگاه، تقریبا تمام تاکسی ها برای محاسبه کرایه از دستگاه تاکسی متر استفاده می کنند، به همین دلیل بهتر است مبلغ کرایه را به واحد پول ارمنستان (درام) همراهتان داشته باشید.

شرکت رسمی تاکسیرانی فرودگاه AeroTaxi است و شما می توانید قبل از رسیدن به فرودگاه، به صورت آنلاین تاکسی رزرو کنید. اینطوری مطمئن خواهید بود که وقتی به فرودگاه رسیدید راننده منتظر شماست و لازم نیست در فرودگاه معطل شوید.

ممکن است برخی راننده ها به شما پیشنهاد بدهند که به جای استفاده از تاکسیمتر، قیمت ثابتی را بپردازید.

کرایه اتومبیل:
اگر رانندگی در یک کشور جدید برایتان هیجان انگیز است می توانید در فرودگاه ایروان، اتومبیل کرایه کنید. در این فرودگاه شرکت های معتبر بین المللی و محلی خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می کنند. باجه کرایه اتومبیل در طبقه اول سالن پروازهای ورودی فرودگاه قرار دارد.

کرایه اتومبیل معمولا 24 ساعته محاسبه می شود و با دریافت هزینه جداگانه، باک ماشین نیز پر می شود. در صورتی که به صورت گروهی یا خانوادگی سفر می کنید و می خواهید در شهر ایروان گشت و گذار کنید کرایه اتومبیل می تواند انتخاب مناسبی در بین گزینه های حمل و نقل فرودگاه ایروان باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>