اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی تفلیس

معرفی فرودگاه بین المللی تفلیس:
این روزها سفر به گرجستان با برداشتن ویزای این کشور برای بسیاری از ایرانیان بسیار آسان تر از گذشته شده است. یکی از فرودگاه های اصلی تفلیس پایتخت این کشور که اتفاقا بسیار هم پر رفت و آمد است، فرودگاه بین المللی تفلیس یا شوا روستاولی تفلیس(თბილისის შოთა რუსთაველის სახელობის საერთაშორისო აეროპორტი) نام دارد.

فرودگاه بین المللی تفلیس، با نام قدیمی نوو الکسیوکا و نام فعلی شوتا روستاولی تفلیس، در سال 1952 در پایتخت کشور گرجستان ساخته شد. این فرودگاه توسط یکی از معمارین معروف در آن زمان به نام بریدز(Beridze) در سبک معماری خاصی به نام طراحی استالینیستی(Stalinist architecture) که به اتحاد جماهیر شوروی منصوب بود.

در سال 1981 فرودگاه تفلیس یکی از فرودگاه های اصلی و مهم شوروی بود که سالانه در حدود 1.5 میلیون مسافر را در خود پذیرا بود و جابه جا می کرد اما پس از سقوط حکومت شوروی این عدد به 230 هزار نفر در سال کاهش پیدا کرد. در سال 1990، کار ساخت ترمینال جدید به اتمام رسید.

نتیجه ی کار یک سالن مجهز فرودگاهی بود که حد و استاندارهای بین المللی را در اصول طراحیش به خوبی رعایت کرده بود. از سال 2005 میلادی به بعد این فرودگاه با تغییر مدیریت و البته برنامه های متفاوتی روبرو گردید که باعث شد از نظر امکانات فرودگاهی و سرویس و خدمات رشد کند.

از سال 2007 به بعد شرکت هلدینگ TAV(TAV Airports Holding) مدیریت و اداره ی این فرودگاه را در دست دارد. پس از چندی مسئولین این فرودگاه تصمیم گرفتند با مشارکت نهادهای دولتی گرجستان، یکی از باندهای این فرودگاه را استفاده نمی کردند مورد بازسازی قرار داده و مجدد استفاده کنند.

پروژه ی بازسازی باند قدیمی فرودگاه با رعایت استانداردهای مربوط به ایکائو و مقررات Code F آغاز شد و با اتمامشان امکان را برای فرودگاه به وجود آورد که انواع هواپیماهای مختلف و پهن پیکر را پذیرا باشد. همچنین این فرودگاه توان این را پیدا کرد که مسیرهای پروازی مختلف از ایرلاین های مختلف را بپذیرد و ظرفیت پذیرش مسافر خود را بالا ببرد.

در فوریه ی سال 2007 با اتمام پروژه ی بازسازی مجدد فرودگاه یک ترمینال بین المللی جدید، پارکینگ برای مسافران، ریل قطار و دیگر تجهیزات حمل و نقل زمینی مختلف به مجموعه ی فرودگاه است. این خط راه آهن جدید به راحتی فرودگاه را به مرکز شهر تفلیس وصل می کند. زمین فرودگاه در حدود 25 هزار متر مربع مساحت دارد.

البته در حال حاضر نیز پروژه هایی دیگر برای گسترش فرودگاه وجود دارد. در واقع این فرودگاه در آینده ای نه چندان دور تبدیل به یکی از مدرن ترین و مجهز ترین فرودگاه های دنیا خواهد شد. در طول سال 2016 باند اصلی فرودگاه مجددا مورد بازسازی قرار گرفت و در آن چراغ های مخصوص باند فرود کار شد تا سطح ایمنی باند بالاتر رود.

چراغ های محافظ باند LED در تمامی باندهای فرودگاه اضافه شد. سیستم برج مراقبت فرودگاه نیز بیش از پیش به روز رسانی شد تا امنیت پروازهایی که باید فرود اضطراری به طور مثال در شرایط بد آب و هوایی داشته باشند نیز، بالاتر رود.

ترمینال جدید شامل امکاناتی همچون: یک پل جدید، دو خروجی مجزا، 5 پارکینگ جدید برای هواپیما ها، 3 بالابر بار 150 متر مساحت مفید و 1 پارکینگ جدید برای 250 اتومبیل از امکاناتی است.

لازم به ذکر است که ترافیک مسافری بین سال های 2009 تا 2016 در حدود 3 برابر شد و به 2.2 میلیون نفر در سال رسید. از این فرودگاه برای ایرلاین های ایرانی همچون هواپیمایی آتا، هواپیمایی قشم و هواپیمایی زاگرس به مقصد فرودگاه امام، فرودگاه بین المللی مشهد و فرودگاه بین المللی شیراز مقصد پروازی وجود دارد. فرودگاه بین المللی تفلیس در 17 کیلومتری جنوب شرقی شهر تفلیس واقع شده است.

اطلاعات فرودگاه بین المللی تفلیس:

  • نام فرودگاه بین المللی تفلیس: Tbilisi International Airport.
  • کد یاتا: TBS.
  • کد ایکائو: UGTB.
  • نوع فرودگاه: همگانی (مسافری).
  • ارتفاع از سطح دریا: 495 متر.
  • فاصله زمانی از تهران: 1 ساعت و 22 دقیقه.
  • فاصله هوایی از تهران: 892 کیلومتر.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی تفلیس:
تاکسی:
تاکسی های فرودگاه بین المللی تفلیس به صورت شبانه روزی در مقابل خروجی ترمینال فرودگاه هستند. فاصله ی فرودگاه تفلیس تا مرکز شهر تفلیس توسط تاکسی 20 تا 30 دقیقه است.

شاتل:
فرودگاه تفلیس مجهز به سرویس شاتل است. از فرودگاه تا مرکز شهر تفلیس، شاتل دارای 3 ایستگاه است. خدمات شاتل 24 ساعته است.

قطار:
آسان ترین و ارزان ترین وسیله برای دسترسی به این فرودگاه، همانطور که بالا تر هم توضیح دادیم با وجود خط قطار مخصوص و ایستگاه قطار، استفاده از قطار است. ایستگاه قطار فرودگاه تفلیس در فاصله 70 متری از ترمینال فرودگاه قرار گرفته و به شکل یک نیم دایره ساخته شده است.

اتوبوس:
از راه های ارتباطی و حمل و نقل فرودگاه است که ایستگاه های آن دقیقا در مقابل سالن پروازهای ورودی فرودگاه قرار گرفته است. خط اتوبوس های تفلیس37، درتمامی روزهای هفته 24 ساعته در حال ارائه ی خدمات هستند.

امکانات فرودگاه بین المللی تفلیس:

  • در همه ی ترمینال های این فرودگاه وای فای پر سرعت در دسترس است.
  • صندلی های این فرودگاه برای استراحت مناسب اند اما به عقیده ی خیلی از افراد برای خوابیدن و استراحت کردن در فرودگاه بهتر است بههتل های اطراف فرودگاه بروید.
  • از فروشگاه های مختلف این فرودگاه دیدن کنید و از آن ها در صورت تمایل و نیاز خرید کنید.
  • رستوران های مختلفی در این فرودگاه موجود است که شما می توانید بسته به ذائقه ی خود از آن ها غذاهای محلی، بین المللی و فست فود تهیه کنید.
  • در این فرودگاه به راحتی نمی توانید مکانی برای شارژتلفن همراه خود بیابید.
  • در این فرودگاه اجاره ی اتومبیل نیز امکان پذیر است.
  • اتاق مادر و فرزند در اختیار مسافران نیز می باشد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>