اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دورترین فرودگاه های جهان:
فرودگاه ها معمولا در بیرون شهر قرار دارند. این مکان ها را در فاصله دوری از شهر می سازند تا هم شهر از آلودگی های صوتی دور باشد و همچنین فضای کافی برای رشد و توسعه شهر وجود داشته باشد.

معمولا پس از چند سال با رشد شهر این فرودگاه به شهر نزدیک تر می شود یا داخل شهر قرار می گیرد. به همین دلیل لزوم ساخت فرودگاه دوم یا سوم مطرح می شود. اما گاهی این فرودگاه ها فاصله بسیار زیادی از شهر دارند و با این حال به عنوان فرودگاه آن شهر مورد استفاده قرار می گیرند.

این فرودگاه ها آنقدر دور هستند که زمان مورد نیاز برای رسیدن به فرودگاه گاهی از مدت زمان پرواز نیز بیشتر است و شاید تنها مزیت این فرودگاه ها را بتوان هزینه پایین پرواز در مقایسه با فرودگاه های نزدیک به شهر دانست.

فرودگاه شالون واتری

فرودگاه شالون واتری پاریس | Châlons Vatry Airport:
فرودگاه شالون واتری که فرودگاه واتری دیزنی نیز نامیده می شود به دلیل پروازهای ارزان قیمتش شهرت دارد.

اما باید بدانید که این فرودگاه 147 کیلومتر با شهر پاریس فاصله دارد و یکی از دورترین فرودگاه های جهان به شمار می رود! در واقع، فرودگاه شالون واتری به شهر دیزنی (105 کیلومتر) نزدیک تر است تا شهر پاریس و مسیر فرودگاه تا شهر پاریس و بالعکس بیش از 2 ساعت طول می کشد! این فرودگاه در سال 1953 تأسیس شده و ابتدا کاربری نظامی داشت، اما در سال 2000 به فرودگاه مسافربری تغییر کاربری دارد

فرودگاه فرانکفورت

فرودگاه فرانکفورت-هان | Frankfurt-Hahn Airport:
فرودگاه فرانکفورت-هان در فاصله 10 کیلومتری از شهر کیرشبرگ در قسمت غربی آلمان قرار دارد. علیرغم وجود اسم فرانکفورت در نام فرودگاه، این مکان در فاصله مساوی از شهرهای فرانکفورت و لوگزامبورگ قرار دارد و 120 کیلومتر با این دو شهر فاصله دارد! این فرودگاه در ابتدا فرودگاه هان نام داشت، اما از زمانی که شرکت هواپیمایی ارزان قیمت رایان ایر از این فرودگاه برای پروازهایش استفاده کرد نام فرودگاه به فرودگاه فرانکفورت-هان تغییر پیدا کرد تا توجیه بیشتری داشته باشد.

اضافه شدن نام فرانکفورت به این فرودگاه به این دلیل است که فرودگاه فرانکفورت-هان به عنوان جایگزین پروازهای ارزان قیمت و جابه جایی محموله های باری فرودگاه فرانکفورت استفاده می شود. با این حال، با 120 کیلومتر فاصله به عنوان یکی از دورتین فرودگاه های جهان دسته بندی می شود.

فرودگاه ممینگن

فرودگاه ممینگن آلمان | Memmingen Airport:
فرودگاه ممینگن در شهر ممینگن برگ در ناحیه شوابن آلمان قرار دارد. این فرودگاه به عنوان جایگزین ارزان قیمت فرودگاه مونیخ استفاده می شود، به همین دلیل گاهی به نام فرودگاه ممینگن/مونیخ غرب نیز نامیده می شود. فرودگاه ممینگن 110 کیلومتر با شهر مونیخ فاصله دارد. در سال 2017 بیش از یک میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده کرده اند.

فرودگاه سندفیورد

فرودگاه سندفیورد نروژ | Sandefjord Airport:
فرودگاه سندفیورد در شمال شرقی شهر سندفیورد نروژ قرار دارد و 110 کیلومتر با شهر اوسلو فاصله دارد. این فرودگاه در سال 1997 تأسیس شده و تبدیل به مقصد اصلی ایرلاین ارزان قیمت رایان ایر (Ryanair) در پرواز اوسلو شده است.

پروازهای ارزان قیمت به مقصد اوسلو و بخش شرقی نروژ به مقصد این فرودگاه انجام می شود. علاوه بر رایان ایر، شرکت های هواپیمایی ارزان مثل نروژین ایر شاتل، ویز ایر و کی ال ام سیتی هاپر از این فرودگاه استفاده می کنند.

فرودگاه واستراس

فرودگاه واستراس استکهلم | Stockholm Västerås Airport:
فرودگاه واستراس استکهلم در شهر واستراس سوئد قرار دارد. این فرودگاه یکی از دورترین فرودگاه های جهان به شمار می رود و بر خلاف نامش 100 کیلومتر با استکهلم فاصله دارد و با این حال به عنوان فرودگاه استکهلم به جابه جایی مسافران می پردازد.

فرودگاه جیرونا

فرودگاه جیرونا-کاستا براوا اسپانیا | Girona-Costa Brava Airport:
فرودگاه جیرونا-کاستا براوا در فاصله 12.5 کیلومتری شهر جیرونا در شمال شرقی کاتالونیا اسپانیا قرار دارد. علیرغم اینکه این فرودگاه 92 کیلومتر با شهر بارسلونا فاصله دارد و یکی از دورترین فرودگاه های جهان است، اما به عنوان فرودگاه جایگزین این شهر استفاده می شود.

این فرودگاه در سال 1965 تأسیس شده و مسافران کمی به این فرودگاه رفت و آمد می کردند. اما پس از اینکه شرکت هواپیمایی ارزان قیمت رایان ایر این فرودگاه را به عنوان یکی از قطب هایش انتخاب کرد ترافیک مسافران این فرودگاه به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرد.

فرودگاه آکسفورد

فرودگاه آکسفورد لندن | London Oxford Airport:
فرودگاه آکسفورد لندن فرودگاهی خصوصی در نزدیکی کیدلینگنون است و 11 کیلومتر با آکسفورد و 100 کیلومتر با لندن فاصله دارد! این فرودگاه در ابتدا فرودگاه کیدلینگتون نامیده می شد اما در سال 2009 به نام فرودگاه آکسفورد تغییر نام داد. این تغییر نام مورد انتقاد رسانه ها و منتقدان قرار گرفت و معتقد بودند با این کار باعث گمراهی مسافران می شوند.

فرودگاه رئوس

فرودگاه رئوس اسپانیا | Reus Airport:
فرودگاه رئوس در کنار سواحل کوستا دورادا در نزدیکی شهر رئوس اسپانیا قرار دارد. این فرودگاه 100 کیلومتر با شهر بارسلونا فاصله دارد، با این حال تعداد زیادی از گردشگرانی که به بارسلونا سفر می کنند بلیط هواپیمای خود را به مقصد این فرودگاه رزرو می کنند.

فرودگاه بووه

فرودگاه بووه تیله فرانسه | Beauvais-Tillé Airport:
فرودگاه بووه تیله در تیله، در نزدیکی شهر بووه فرانسه قرار دارد. این فرودگاه 85 کیلومتر با شهر پاریس قرار دارد، با این حال برخی شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت پروازهای به مقصد پاریس را در این فرودگاه انجام می دهند؛ به همین دلیل گاهی به این فرودگاه پاریس-بووه نیز گفته می شود.

فرودگاه ویزه

فرودگاه ویزه آلمان | Weeze Airport:
فرودگاه ویزه بخشی از منطقه شهری ویزه است و حدود 70 کیلومتر با شهر دوسلدورف فاصله دارد. شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت مثل رایان ایر در پروازهای دوسلدورف از این فرودگاه استفاده می کنند و به همین دلیل آن را فرودگاه دوسلدورف ویزه نیز می نامند.

فرودگاه استانستد

فرودگاه استانستد لندن | London Stansted Airport:
فرودگاه استانستد لندن در فاصله 68 کیلومتری شهر لندن قرار دارد. با این حال بسیاری از شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت اروپایی از این فرودگاه در پرواز لندن استفاده می کنند و آن را به یکی از دورترین فرودگاه های جهان تبدیل کرده اند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>