اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جین سینگ

گیاه جین سینگ دارای تاریخچه ای بس طولانی و هیجان انگیز در جهان می باشد. مردم سراسر جهان برای هزاران سال است که از آن برای درمان بیماری هایی چون قند خون و کلسترول و همچنین به منظور افزایش انرژی، قدرت و سرزندگی بهره می گیرند. این گیاه بارور در بسیاری از کشورهای جهان مصرف می گردد. سطح زمین جنگل ها در طی تابستان برای رشد بهینه آن تا حد زیادی گرم و خشک است لذا بخش هایی از جنگل ها که دارای خاک مرطوب تری هستند برای این منظور ارجحیت دارند. مثلاً بخش های شمالی تپه ها و حاشیه جویبارها نسبتاً مرطوب تر و خنک ترند.

برخی از مالکان اراضی نیز در صورت تملک اراضی مناسب ترجیح می دهند که گیاه را در خارج از اراضی کوهستانی کشت نمایند. بزرگ ترین تهدید محصول نهایی را سارقان تشکیل می دهند لذا بذور آن را نباید در اراضی عام که افراد به طور عادی در جستجوی جمع آوری جینسینگ های وحشی هستند، کشت نمود لذا بهتر است اراضی کاشته شده جزو زمین های مایملک اشخاص باشند تا بخوبی تحت مراقبت قرار گیرند. جین سینگ یکی از 11 گونه گیاهان چندساله کند رشد است که دارای ریشه های آبدار یا گوشتی می باشد و متعلق به خانواده "کرفسیان" یا "آرالیاسه" و جنس "پاناکس" است.

دستورالعمل پرورش گیاه جین سینگ
این گیاه خواهان شرایطی است تا ریشه هایش بخوبی رشد یابند و به بالاترین وضعیت در پایان 10 - 5 سالگی برسند لذا این موضوع کشاورزانی را می طلبد که تصمیم به کاشت چنین گیاهان دیربارور داشته باشند و کلیه مخاطرات و بیماری هایش را بپذیرند و چشم به آینده داشته باشند تا ریشه ها را پس از یک انتظار 10 - 5 ساله در بالاترین درجه کمیت و کیفیت برداشت کنند. جین سینگ را علاوه بر مصارف دارویی می توان در پاسیو، حیاط، باغ و جنگل مصنوعی به عنوان یک گیاه زینتی کشت نمود. گل های حیرت انگیز و بادوام آن بر زیبایی سایه انداز درختان قدیمی و مناظر جنگل های مصنوعی که به صورت آبشاری در شیب صخره ای تپه ها احداث شده اند، می افزایند. این گیاه شهرتش را به عنوان یک معجون شفابخش و ماده درمانگر بدون دلیل کسب نکرده است.

پرورش این گیاه بسیار بیشتر از یک سرگرمی مطرح است زیرا می تواند توانایی های طبیعت را در جهت سلامتی انسان بکار گیرد. جین سینگ یک گیاه معمولی برای پرورش در مزارع نیست بلکه متمایل به زیستن در مناطق جنگلی انبوه می باشد لذا همواره زمانی به رشد بهینه و مطلوب دست می یابد که در سایه سار درختان رفیع و هم پیمان با آنان همانند زیستگاه های طبیعی اش پرورش یابد. برای پرورش در گلدان، حیاط و باغ باید شرایط سایه را برایش فراهم ساخت. این شرایط به ویژه زمانی فراهم می شوند که به یک جنگل پُر درخت در بخشی از املاک خویش دسترسی داشته باشید. این گیاه نیازمند شرایطی با 80 درصد سایه اندازی و خاک عمیق با بافت لومی غنی جهت رشد بهینه است. هوموس حاصل از تجزیه مواد آلی برای تقویت بستر کاشت بسیار مناسب است. به علاوه اراضی رشد گیاه باید بخوبی زهکش شوند.

کاربردهای دارویی
این گیاه دارای موارد متعدد استفاده داروئی و پزشکی است. کاربرد جین سینگ به 5 هزار سال پیش می رسد به طوریکه چینی ها آن را به طور وسیع می کاشته اند و در تهیه داروهای گیاهی شرقی برای درمان بیماران بهره می گرفته اند و دارای مزه بسیار خوب و فواید بیشماری است. جدا از جنبه های دارویی اش احتمالاً از آن در ابتدا به عنوان یک ماده غذایی بهره می جسته اند. امروزه مشخص شده است که مقادیر بسیار کم آن نیز از خواص درمانی برخوردارند. برگ های آن نیز فوایدی مشابه ریشه هایش دارند. برگ هایش اگرچه ارزش دارویی چندانی ندارند اما گاهاً همانند ریشه ها مورد استفاده قرار می گیرند، البته این بخش از گیاه مزبور نیز به صورت خشک بفروش می رسد.

داروسازان سنتی برای ریشه های گیاه جین سینگ آسیایی و آمریکایی فواید متعددی را برمی شمارند که از جمله آنها عبارتند از:

  • محرک
  • درمان دیابت نوع دوم
  • مقوی باء
  • نارسائی های جنسی مردان
  • آن را با غلظت های کم به عنوان یکی از اجزاء اصلی در نوشابه های انرژی زا و یا جوشانده ها از جمله قهوه گیاه جین سینگ می افزایند
  • در داروهای تقویت موی سر و لوازم آرایش
  • جوشانده آن برای درمان برای درمان فشار خون بالا، کاهش قندخون و ناراحتی های غدد فوق کلیوی
  • افزایش قدرت هضم و کاهش باکتری ها
  • دارای اثرات مفیدی در آبستنی و درمان پارکینسون است
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>