اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشیو

سیب کاشیو

"سیب کاشیو" (cashew apple) را "میوه کاشیو" (cashew fruit) نیز می نامند. "سیب کاشیو" بخش آبدار محصول درخت بادام هندی می باشد که به انتهای میوه شفت چسبیده است. بخش ابتدایی "سیب کاشیو" به شاخه درخت و انتهای آن متصل به میوه حقیقی کاشیو است که درون پوسته ای سخت محبوس می باشد.

"سیب کاشیو" در بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی از مقبولیت بیشتری در مقایسه با دانه های آجیلی اش برخوردار است و در سایر نقاط جهان که قابلیت کاشت و پرورش درختان کاشیو وجود ندارد، با استقبال مردم از دانه های آجیلی آن مواجهند که به دلیل عدم امکان حمل و نقل میوه های تازه است.

"سیب کاشیو" در اثر حمل و نقل ضایع می گردد لذا از عصاره و کنسانتره اش برای صادرات به سایر کشورها استفاده می گردد. سیب کاشیو که از نظر شکل و اندازه به میوه گلابی شباهت دارد، از نوع لیفی (fibrous)، آبدار و به رنگهای سفید، زرد و قرمز کمرنگ است ولیکن گوشت آن به رنگ زرد روشن می باشد.

این میوه آبدار که اندکی اسیدی است، به صورت مستقیم مصرف می گردد و آنها را تخمیر نموده و جهت تولید نوشابه ها بکار می برند. میوه ها به صورت های منفرد یا دسته های کوچک تولید می گردند و در طی 90 - 60 روز بالغ می شوند. "سیب کاشیو" دارای مزه ای شیرین با طعم گس و قابض (astringent) است که به واسطه حضور ماده "اوراشیول" در لایه واکسی پوست میوه ها می باشد.

تماس با این ماده می تواند برای برخی اشخاص موجب بروز ضایعات پوستی خفیف تا جدی بشود. "سیب کاشیو" همانند پوست میوه انبه دارای خاصیت قابض بودن است. در بسیاری از مناطق کاشت و مصرف "سیب کاشیو" برای حذف این خاصیت به بخاردادن آنها برای مدت 5 دقیقه می پردازند سپس آن را با آب سرد می شویند و مصرف می کنند. همچنین می توان آن را قبل از مصرف برای مدت 5 دقیقه در آب نمک جوشانید یا در محلول ژلاتین خیساند.

رزین چوب کاشیو

در مواردی که کاشیو را به واسطه چوب پرورش می دهند آنگاه می توان از این طریق به مقدار زیادی رزین چوب دست یافت. رزین تلخ و سوزش آور (acrid sap) حاصل از چوب درختان مسن کاشیو را به عنوان "لاک" یا "جلا" (varnish) جهت جلوگیری از خسارات موریانه ها و سایر حشرات چوبخوار بکار می برند. صمغ حاصل از درختان کاشیو از کیفیتی مشابه صمغ عربی برخوردار است.

از چوب کاشیو برای تهیه ذغال و همچنین ساختن قایق ها و کشتی های کوچک استفاده می گردد. اجناسی که از چوب درختان کاشیو تهیه می شوند، بخوبی نسبت به پوسیدگی مقاومند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>