اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

علت های آب دادن کولر گازی

وسایلی که به طور معمول و روزانه در زندگی ما به کار می رود، گهگاه دچار خرابی و اختلال در عملکرد می شوند و بعضا مشکلاتی نیز پیش می آورند. یکی از این موارد شایع آب دادن کولر گازی است. این مورد یکی از شایع ترین مشکلاتی است که برای کولرهای گازی پیش می آید. اما دلایل مختلفی می تواند موجی این مشکل در کولر گازی یا اسپلیت ها شوند. در این مطلب به صورت خلاصه به برخی از علت های آب دادن کولر گازی اشاره می نماییم.

همه نقاط جغرافیایی میزانی از رطوبت را در هوای خود دارند که این میزان بسیار متغیر می تواند باشد. اما رطوبت خیلی زیاد می تواند برای تنفس مشکل ساز شود. هر گاه هوا سرد شود رطوبت به صورت قطرات آب در آمده و دیده می شود. در مورد کولر گازی هم به همین صورت است و این دستگاه با تأثیر بر رطوبت، هوا را بهتر خنک می نماید.

مکانیزم این دستگاه بدین صورت است که با تعدادی فین یا کویل هوا را خنک می کند. هنگامی که رطوبت هوا بالا می رود یا سرمای هوا خیلی زیاد شده و رطوبت جذب کولر شود، این رطوبت به صورت قطرات آب خود را نشان می دهد. این رطوبت که روی فین یا کویل ها می نشیند، به تدریج به حدی زیاد می شود که حرکت کرده و از ناودانی کولر تخلیه می گردد و به آب دادن کولر گازی مشهور است. در ادامه به علل این پدیده در کولر های گازی اشاره می کنیم.

اولین مورد موقعیت بد و نامناسب لوله تخلیه آب کولر است. اگر لوله تخلیه درون سطل قرار گیرد، پس از پر شدن سطل و رسیدن آب به لبه سطل، لوله دیگر قادر به عبور دادن آب نخواهد بود. همچنین تا خوردن و لجن گرفتن لوله هم به عنوان علل آب دادن کولر گازی به شمار برود.

گاهی نیز کمبود گاز کولر گازی می تواند عامل این مشکل شود. وقتی کولر گازی دچار کمبود گاز شود، سیکل آن دچار اختلال شده و برفک گرفتن فین های اپراتور می تواند رخ دهد. در این هنگام وقتی کولر گازی خاموش شود، برفک ها آب شده و این مقدار آب به ناودانی کولر گازی سرازیر می گردد که در صورتی که به درستی تخلیه نشوند می تواند یک عامل برای آب دادن کولر گازی شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>